  • 21. Data: 2010-04-23 02:56:34
    Temat: Re: Nowy samochód - koszty utrzymania.
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Konrad L" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:hqpg0v$9tb$1@node2.news.atman.pl...

    > uu, czekaj czekaj, to ja moge coklwiek robic poza aso? Jaka jest zasada
    > rozdzielajaca co musze w ASO, a co moge poza ASO? :)

    wszystko robić mozesz, gdzie chcesz i teoretycznie ASO nic do tego.
    Pisze teoretycznie, bo jak przyjdzie później co do czego to nagle sie okaże,
    że przeciez straciłeś gwarancje, a teraz burczysz i wystąpisz w TVN Turbo -
    "Turbo kamera" jako kolejny, ktory musi załatwiać sprawy za pomocą ekipy
    TV...

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    Omega X25XE

  • 22. Data: 2010-04-23 08:33:53
    Od: radar <_sara_@_post_._pl_>

    W dniu 2010-04-22 20:55, Jackare pisze:
    > Teraz miałem pierwszy przegląd w loganie MCV. Serwis znalazł jakieś
    > pocenie się w okolicach rozrządu i poprosilio pozostawienie samochodu.
    > Wszystko ponaprawiali, ponadto wymienili pasek rozrządu. wszystko w
    > ramach gwarancji czyli 0 zł. Za pierwszy przegląd płaciłem 95 zł.

    MCV
    pierwszy przegląd po roku 85zł
    drugi przegląd po 2 latach ~500zł (j.w. + olej + filtr)

    --
    radar

  • 23. Data: 2010-04-23 11:34:33
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    wiadomości news:hqpi9o$59i$1@news.onet.pl...

    > Nie słuchaj pismaków.
    > Miały się zmienić, ale na lepsze.

    > Od lat kupuję sam wszystko co trzeba, w ASO tylko robocizna.

    Ale już ma się to zmienić i nic nie kupisz poza ASO aby gwarancja była ważna

  • 24. Data: 2010-04-23 12:01:25
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    > Witam
    > Czyli w takim razie w praktyce co ta gwarancja obejmuje?

    Cóż, są firmy i "firemki". Ja mam drugi raz nowe auto i nigdy nie żałowałem
    tych zakupów. Pierwsze męczyłem przez blisko 9 lat i nie zepsuło się w nim
    nic, poza radiem (ale już po gwarancji). ASO odwiedzałem w okresie gwarancji
    tylko w ramach przeglądów i nie mam do nich żadnych zastrzeżeń - cenowo nie
    było też tak strasznie.

    > Jak wyglada sprawa przegladow itp? rozumiem ze jest tak:
    > Jade na wyznaczony przeglad, ogladaja samochod i patrza, jak potrzeba
    > wymieniaja sobie przykladowo klocki, amortyzatory, tarcze, plyny na
    > asowskie, a ja w zasadzie nie mam nic do gadania tylko mam za to zaplacic
    > ile sobie zażyczą?

    Mają liste elementów, które powinni sprawdzić. W moim wypadku nigdy nie
    zdarzyło się, żeby mnie naciągnęli na coś, co nie było zużyte czy
    rzeczywiście nie wymagało wymiany.

    > Jezeli ktos przypadkiem podliczal to moglbym prosic o podanie rocznych/3
    > letnich/innych kwot jakie mu sie uzieraly przy obsludze nowego samochodu(i
    > jakiej klasy to samochod)?

    Paliwo, płyny eksploatacyjne, w czasie gwarancji wymienione klocki hamulcowe
    + przegląd, czyli to co przy używanym + jakiś 1000 zeta drożej.

    > Mysle o czyms w okolicach skody octavii w granicach 60-65k.
    > Ogolnie jakies przemyslenia w tym wzgledzie tych ktorzy kupili samochod z
    > salonu sa mile widziane :)

    Ogólnie - jeżeli tylko cię stać, to się nie zastanawiaj. Od półtora roku
    ujeżdżam auto właśnie z tego przedziału cenowego i jestem bardzo zadowolony.
    Poprzednie auto było tańsze (ok 48 tys. - ale 10 lat temu, więc należy
    uwzględnić inflację). Zapach nowości, docieranie, ciągłe odkrywanie nowych
    rzeczy - niezastapione. Wady - spadek wartości (auuć), no i ból serca przy
    zarysowaniach i wgnieceniach marketowych ;-)

    --
    Yogi(n)

  • 25. Data: 2010-04-23 12:08:52
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Agent" <w...@o...ue> napisał w wiadomości news:

    > Ale już ma się to zmienić i nic nie kupisz poza ASO aby gwarancja była
    > ważna

    Zanim zaczniesz wciskać bzdury ludziom, to doczytaj najpierw o czym mówisz.
    Bo słyszałeś że dzwonią (podobnie jak pismaki, które tą bzdurę powtarzały),
    ale nie wiesz w którym kościele.

  • 26. Data: 2010-04-25 07:56:32
    Od: MichG <g...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-04-22 13:54, Cavallino pisze:

    > Kia Ceed crdi, akurat 3 letnia.
    > Koszt przeglądów to 500-700 zł rocznie.
    > Przy założeniu że materiały kupuję sam, nie płacąc extra w ASO.
    > To są wszystkie koszty, bez paliwa i ubezpieczenia rzecz jasna.
    Coś droga ta robocizna. Przy przeglądzie C4 GP HDi zapłaciłem ostatnio
    520,- z filtrami (kabinowy i oleju) i "ekstra" żarówką postojową z
    przodu ;-. Była ze "złota" chyba, bo kosztowała 70,- . Skubana spaliła
    się podczas przeglądu.

    --
    Pozdrawiam, Michał