  • 111. Data: 2013-07-29 20:49:51
    Temat: Re: Nowy laptop bez systemu a Linux
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Dominik & Co" napisał w wiadomości grup
    > Obiektywnie, poziom skomplikowania instalatorów Win/Lin jest porównywalny
    > (głównie pytania o ustawienia regionalne, użytkowników ewentualnie
    > składniki do instalacji, zwykle w podzestawach: desktop, laptop, serwer
    > ew. środowisko graficzne), zwykle sobie radzą bezproblemowo a wtopy
    > się czasami tu i tu zdarzają.

    Chociażby slackware, pentoo.
    Skąd użytkownik ma wiedzieć, czy potrzebuje web serwer, bazę SQL, czy DNS serwer
    (Debian się o to pyta).

  • 112. Data: 2013-07-29 20:54:16
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Edek" napisał w wiadomości grup
    > PS. Zdaje się, że jest obejście Secure Boot.

    Tak, przestawia się w biosie na disabled.
    Ale lepiej pierdolić głupoty, że to monopol microsoftu.

  • 113. Data: 2013-07-29 21:03:05
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Edek" napisał w wiadomości grup
    > Seven. Przerabiałem niedawno.

    Ja też. Była rozdzielczość 2xfull hd, ale po wgraniu sterowników mogłem włączyć
    aero.

  • 114. Data: 2013-07-29 21:13:44
    Od: Edek <e...@g...com>

    Szarym od mżawki świtem Mon, 29 Jul 2013 20:54:16 +0200, qwerty wyrzucił
    pustą ćwiartkę i oznajmił:

    > Użytkownik "Edek" napisał w wiadomości grup
    >
    > Tak, przestawia się w biosie na disabled.
    > Ale lepiej pierdolić głupoty, że to monopol microsoftu.

    Oj, nie znasz się: feature zaprojektowany i zaimplementowany
    tak, że może korzystać z niego tylko jeden producent? Czysty monopol,
    dlatego aktualnie M$ podpisuje dystrybucje linuksa za 99$ (i
    cokolwiek innego dowlnym osobom mającym legalny adres...).

    Gdzie ten świat zmierza.

    --
    Edek

  • 115. Data: 2013-07-29 21:38:50
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    > Wygląda na źle przygotowany pendrive. Sformatuj go pod Win, ściągnij
    > LiLi:
    > http://www.linuxliveusb.com/en/download
    > Przygotuj pendrive z ISO za jego pomocą i spróbuj jeszcze raz.

    Też mi zaśmierdziało wadliwym penem. Użyłem innego i działa.
    Na dużym desktopie - nawet fajne pierwsze wrażenie.
    Na netbooku jednak zdarzają się bardzo długie zacięcia np. przy "centrum
    oprogramowania" (czy jakoś tak) - nawet kursor myszy zamiera.

    No i pojawił się kłopot: nie ma sterownika do drukarki Brother DCP-135C.
    Zaproponował jakiś inny ale nie dał rady wydrukować strony testowej.

    W dodatku na netku w ogóle nie zauważył, że do desktopa jest doczepiona
    ta drukarka. W tej chwili z każdego komputera w domu mogę drukować o ile
    desktop jest włączony. Co z tym zrobić?

    --
    MN

  • 116. Data: 2013-07-29 22:23:54
    Od: r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl (astro)

    Marcin N wrote:
    > Na netbooku jednak zdarzają się bardzo długie zacięcia np. przy "centrum
    > oprogramowania" (czy jakoś tak) - nawet kursor myszy zamiera.

    Na netbookach lepiej sprawdza sie systemy oparte na lzejszych
    srodowiskach, najlepiej LXDE, ewentualnie XFCE.
    www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=linux_de
    sktop_vitals

    Np Lubuntu. www.lubuntu.net

    > No i pojawił się kłopot: nie ma sterownika do drukarki Brother DCP-135C.

    Moze producent ma na stronie dedykowany sterownik dla drukarki? Np Samsung
    ML-1610 poprawnie zaczal mi dzialac dopiero po instalacji oprogramowania
    producenta, defaultowo CUPS sobie z nim nie radzil.
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 117. Data: 2013-07-30 01:43:28
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2013-07-29, o godz. 21:38:50
    Marcin N <m...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > Na netbooku jednak zdarzają się bardzo długie zacięcia np. przy
    > "centrum oprogramowania" (czy jakoś tak) - nawet kursor myszy zamiera.

    W przypadku sytemu live niestety problemem jest prędkość transmisji
    danych z nośnika.

    > No i pojawił się kłopot: nie ma sterownika do drukarki Brother
    > DCP-135C. Zaproponował jakiś inny ale nie dał rady wydrukować strony
    > testowej.

    Trzeci link w Google po wpisaniu frazy "brother dcp-135 linux":
    http://www.ubucentrum.net/2009/12/instalacja-drukark
    i-brother-dcp-135c-w.html

    > W dodatku na netku w ogóle nie zauważył, że do desktopa jest
    > doczepiona ta drukarka. W tej chwili z każdego komputera w domu mogę
    > drukować o ile desktop jest włączony. Co z tym zrobić?

    Zainstalować sterownik. A wcześniej wypiąc i wpiąc kabel na ktorym jest
    pdłączona drukarka.

    Zdrówko

  • 118. Data: 2013-07-30 10:36:15
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 29.07.2013 qwerty <q...@p...fm> napisał/a:

    > Chociażby slackware, pentoo.

    I Windows server. Tak samo dla ZU :-)

    > Skąd użytkownik ma wiedzieć, czy potrzebuje web serwer, bazę SQL, czy DNS serwer
    > (Debian się o to pyta).

    Jak nie wie, to znaczy że nie potrzebuje. Proste.

    --
    Dominik & kąpany (via slrn)
    Na priv pisz na adres: dominik kropka alaszewski na gmailu.

  • 119. Data: 2013-07-30 10:46:00
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2013-07-30, o godz. 08:36:15
    Dominik & Co <D...@g...pl.invalid> napisał(a):

    > Jak nie wie, to znaczy że nie potrzebuje. Proste.

    Nie do końca. Często potrzebuje tylko sam nie wie że powinien to mieć.
    Bo brak mu wiedzy specjalistycznej. ;-)

    Zdrówko

  • 120. Data: 2013-07-30 10:48:24
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 29.07.2013 Chocobo <b...@p...fm> napisał/a:

    > Sednem pytania było nie to czy z linuxa, a to czy z darmowej czy z
    > komercyjnej dystrybucji.

    To może zdefiniuj różnice między "darmową" a "komercyjną"
    dystrybucją. Może być na przykładzie, np. RHEL vs CentOS :-)

    Chyba, że znasz Linuksa o zamkniętym kodzie, to wskaż, proszę.