eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNowy Outlander PHEV w PL
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 13

  • 11. Data: 2024-12-30 19:13:48
    Temat: Re: Nowy Outlander PHEV w PL
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 30 Dec 2024 16:13:55 +0100, J.F

    > Ale co - myslisz o "lokacie kapitału", czy sie cieszysz z inflacji?
    > Bo moze i owszem - za 3 lata nowy taki bedzie kosztował 400k, wiec
    > starego dasz rade sprzedac za 200k, ale ciagle bediesz potrzebowal
    > drugie 200k, zeby nastepny nowy kupic.

    Myślę tak po prostu o zmianie na nowszy,
    bo nie lubię starymi samochodami jeździć.
    8 lat maks. a optymalnie 6.

    >> Przypomnę, że odpowiednik segmentu
    >> BEV, czyli Teslę Model Y LR (dwa silniki) można kupić
    >> za 225 tys. brutto, z leasingiem 0,5% (podczas gdy
    >
    > No ale nie mozna jej zatankowac w 5 minut,
    > a ładowanie w trasie bardzo drogie :-)

    Dla mnie ładowanie w trasie to żaden problem.
    W normalnym użytkowaniu oszczędzę na BEV
    wielokrotnie więcej czasu.

    >> na Outlandera dają 10% a i ubezpieczenie na Outlandera
    >> jest 15% droższe).
    >> Jeszcze trochę ci spalinowi idioci poserwują ceny
    > A przeciez w tym juz duzo elektryki.

    >> z kosmosu, to sami się wykoszą z rynku, nie trzeba
    > No chyba, ze prad znów podrozeje :-)

    Mi nie podrożeje przez kolejne 10 lat, a mam prądu żeby przejechać
    nawet 30 tys. km rocznie. Poza tym już prąd zaczyna tanieć i tylko
    cwaniactwo spółek energetycznych zapoczątkowane przez pis tego nie
    zmienia.

    >> będzie zachęcać dotacjami do zakupu BEV ani dotować
    >> chińskich bev przez tamtejszy rząd.
    > I osiagniemy pełny sukces - kupimy chinskie samochody bez chinskich
    > dopłat :-)

    Ja bym jednak wolał aby VW i reszta koncernów (głównie europejskich)
    przestała nas w końcu dmuchać na grubą kasę, bo ceny samochodów to
    jakiś absurd jest.

    > A tak nawiasem mówiac - znajomy Niemiec mówi, ze jak dawniej jego
    > znajomi zmieniali samochody czesto, tak teraz nie zmieniaja i jezdza
    > starymi.
    > Niepewnosc ekonomiczna, czy "paliwowa" - nie wiadomo jaki kupic, to
    > moze poczekac ...
    > P.S. https://www.mitsubishi-motors.de/newoutlander
    > "od 49990 euro". A euro dzis 4.27.
    > No dobra - w Niemczech mniejsze podatki.

    Oraz większe "stoki". Ja też Mazdę6 kupiłem z salonu
    Niemczech (przez brookera) 20 tys. zł taniej niż stała w PL.

    Ogólnie większość rzeczy w Niemczech jest taniej niż u nas.
    Wspominałem niedawno o towbox który u nas kosztuje 6600
    a u niemców 5500 -- tylko z ebaya nie wysyłają do PL.

    Wychodzi że bogaty naród te polaki, zarobki wschodnie a ceny zachodnie.

    Ostatnio się wdałem w dyskusję z januszem biznesu z mojej branży,
    tj. z montażystą wentylacji mechanicznej. Odpalił na grupie FB,
    że za materiał z instalacją, rozłożenie rur, bierze 25 tys. zł netto.
    Z czego 5 tys. zł netto to materiał. Rozkłada się to w porywach
    w 3 dni, 16rh w 1 osobę. Wychodzi 830 zł/rh i to była dla niego
    całkiem normalna i godziwa stawka, bo przecież ma w tym "kupę
    kosztów". Powyliczałem mu koszty, łącznie z ubezpieczeniem.
    Zostało jakieś 450 zł/rh na czysto. Oczywiście stwierdził
    że manipuluję i że dużo rzeczy nie uwzględniłem. Ale nie
    potrafił wymienić, bo "się nie musi spowiadać".

    Sami się wzajemnie dymamy.

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 12. Data: 2024-12-30 19:38:07
    Temat: Re: Nowy Outlander PHEV w PL
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 30 Dec 2024 18:52:33 +0100, Myjk napisał(a):

    > Mon, 30 Dec 2024 13:31:55 +0100, Cavallino
    >
    >> W dniu 30-12-2024 o 13:04, Myjk pisze:
    >>
    >>>> Ioniq jest olbrzymi w środku.
    >>>> Te +30 cm rozstawu osi robi swoje.
    >>>
    >>> HI5 po złożeniu tylnych siedzeń ma 1587L
    >>> nowy MOP aż 2257L (wg tej strony, choć
    >>> pewnie z krzywą podłogą).
    >>
    >> Nie chce mi się wierzyć w aż taką różnicę, może ona
    >> raczej wynikać ze sposobu liczenia, ale nie będę
    >> się zakładał.
    >
    > Jak mówię, może wynikać z wyjęcia podłogi. Mój Outlander ma
    > te blisko 2m3 z płaską podłogą. Jakby zdjąć podłogę i wyjąć
    > zabudowę z miejsca gdzie powinno być koło zapasowe, to jeszcze
    > z 0,2 wyjdzie.
    > (...)

    Nie wiem, skąd te dane, ale może znów jakiś idiota-dziennikarz porównywał
    wersję 5- i 7-osobową.


    --
    Pozdrawiam.

    Adam


  • 13. Data: 2024-12-30 19:56:45
    Temat: Re: Nowy Outlander PHEV w PL
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 30 Dec 2024 19:13:48 +0100, Myjk wrote:
    > Mon, 30 Dec 2024 16:13:55 +0100, J.F
    >> Ale co - myslisz o "lokacie kapitału", czy sie cieszysz z inflacji?
    >> Bo moze i owszem - za 3 lata nowy taki bedzie kosztował 400k, wiec
    >> starego dasz rade sprzedac za 200k, ale ciagle bediesz potrzebowal
    >> drugie 200k, zeby nastepny nowy kupic.
    >
    > Myślę tak po prostu o zmianie na nowszy,
    > bo nie lubię starymi samochodami jeździć.
    > 8 lat maks. a optymalnie 6.

    Czyli zastanawiasz się, ile będą kosztowały używane za 3 lata?

    >>> Przypomnę, że odpowiednik segmentu
    >>> BEV, czyli Teslę Model Y LR (dwa silniki) można kupić
    >>> za 225 tys. brutto, z leasingiem 0,5% (podczas gdy
    >>
    >> No ale nie mozna jej zatankowac w 5 minut,
    >> a ładowanie w trasie bardzo drogie :-)
    >
    > Dla mnie ładowanie w trasie to żaden problem.
    > W normalnym użytkowaniu oszczędzę na BEV
    > wielokrotnie więcej czasu.

    To kup Teslę, czemu się zastanawiasz :-P

    >>> z kosmosu, to sami się wykoszą z rynku, nie trzeba
    >> No chyba, ze prad znów podrozeje :-)
    >
    > Mi nie podrożeje przez kolejne 10 lat, a mam prądu żeby przejechać
    > nawet 30 tys. km rocznie. Poza tym już prąd zaczyna tanieć i tylko
    > cwaniactwo spółek energetycznych zapoczątkowane przez pis tego nie
    > zmienia.

    Ja tam czytam, ze w Niemczech rekordowe ceny prądu były.
    Giełdowe - mało słońca, mało wiatru, mało gazu :-)

    https://businessinsider.com.pl/gospodarka/4-tys-zl-z
    a-mwh-ceny-pradu-w-niemczech-i-danii-oszalaly/rclkm1
    e

    4zl/kWh

    Ludzi w zasadzie nie dotyczy ... ale dostawcy na pewno wezmą pod uwagę
    w nowych cennikach :-)

    >>> będzie zachęcać dotacjami do zakupu BEV ani dotować
    >>> chińskich bev przez tamtejszy rząd.
    >> I osiagniemy pełny sukces - kupimy chinskie samochody bez chinskich
    >> dopłat :-)
    >
    > Ja bym jednak wolał aby VW i reszta koncernów (głównie europejskich)
    > przestała nas w końcu dmuchać na grubą kasę, bo ceny samochodów to
    > jakiś absurd jest.

    To kupuj japonskie :-P
    A nie, jak widac Japończycy nie lepsi :-)

    Zestawiajac ze zwolnieniami w VW ... za tanie te samochody, czy za
    drogie, wiec popyt spadł, czy UE odniosła sukces i położyła europejską
    gospodarkę ...

    >> A tak nawiasem mówiac - znajomy Niemiec mówi, ze jak dawniej jego
    >> znajomi zmieniali samochody czesto, tak teraz nie zmieniaja i jezdza
    >> starymi.
    >> Niepewnosc ekonomiczna, czy "paliwowa" - nie wiadomo jaki kupic, to
    >> moze poczekac ...
    >> P.S. https://www.mitsubishi-motors.de/newoutlander
    >> "od 49990 euro". A euro dzis 4.27.
    >> No dobra - w Niemczech mniejsze podatki.
    >
    > Oraz większe "stoki". Ja też Mazdę6 kupiłem z salonu
    > Niemczech (przez brookera) 20 tys. zł taniej niż stała w PL.

    Tylko czyja to wina - jakiejs "Mazda Polska", polskich salonow, czy
    "Mazda Europe" ?

    > Ogólnie większość rzeczy w Niemczech jest taniej niż u nas.
    > Wspominałem niedawno o towbox który u nas kosztuje 6600
    > a u niemców 5500 -- tylko z ebaya nie wysyłają do PL.

    Hm, to:
    -kup w Niemczech,
    -kup 10 po cenie hurtowej, zarób :-P
    -zacznij produkować podobne w Polsce :-P

    > Wychodzi że bogaty naród te polaki, zarobki wschodnie a ceny zachodnie.

    No coz, dawno temu, gdy prowizje od płatnosci kartami kredytowymi i
    debetowymi były rzedu 2-3%, jak wieść gminna niosła, to sie Niemcy, a
    dokładniej ich sklepikarze, zbuntowali, i nie przyjmowali kart.
    A w Polsce rozwijały sie w najlepsze.
    W dodatku na stacjach benzynowych, gdzie podobno marże detaliczne
    nieduże. No ale w Niemczech na stacjach przyjmowali.

    > Ostatnio się wdałem w dyskusję z januszem biznesu z mojej branży,
    > tj. z montażystą wentylacji mechanicznej. Odpalił na grupie FB,
    > że za materiał z instalacją, rozłożenie rur, bierze 25 tys. zł netto.
    > Z czego 5 tys. zł netto to materiał. Rozkłada się to w porywach
    > w 3 dni, 16rh w 1 osobę. Wychodzi 830 zł/rh i to była dla niego
    > całkiem normalna i godziwa stawka, bo przecież ma w tym "kupę
    > kosztów". Powyliczałem mu koszty, łącznie z ubezpieczeniem.
    > Zostało jakieś 450 zł/rh na czysto. Oczywiście stwierdził
    > że manipuluję i że dużo rzeczy nie uwzględniłem. Ale nie
    > potrafił wymienić, bo "się nie musi spowiadać".

    A doliczyłes amortyzacje nowego MOP ? :-P

    No cóż, pierwsze prawo ekonomii brzmi: towar jest warty tyle, za ile
    uda się go sprzedać.

    > Sami się wzajemnie dymamy.

    Nie ma obowiazku montowac sobie klimy za 25 tys i to netto :-)

    J.

strony : 1 . [ 2 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: