  • 1. Data: 2015-12-09 14:36:53
    Temat: Nowy KiCad
    Od: JDX <j...@o...pl>

    Nie wiem czy zauważyliście, ale niedawno pojawiła się nowa wersja
    KiCada: http://kicad-pcb.org/post/release-4.0.0/

  • 2. Data: 2015-12-11 23:30:01
    Temat: Re: Nowy KiCad
    Od: JOJO <s...@e...pl>

    W dniu 2015-12-09 o 14:36, JDX pisze:
    > Nie wiem czy zauważyliście, ale niedawno pojawiła się nowa wersja
    > KiCada: http://kicad-pcb.org/post/release-4.0.0/

    Nie wiem co jest, ale AVAST znajduje w nim wirusa.

    Pozdrawiam

    ---
    Avast.

  • 3. Data: 2015-12-12 00:08:26
    Od: "Magnus Elephantus" <m...@n...dot>

    Użytkownik "JOJO" <s...@e...pl> napisał w wiadomości

    > Nie wiem co jest, ale AVAST znajduje w nim wirusa.

    Na pocieszenie, mozna dodac, ze czasem nie znajduje tam, gdzie taki virus
    rzeczywiscie jest.

    > antywirusowe Avast.

    BTW: Jakiego rodzaju virusa spodziewales sie znalezc w tej wiadomosci
    tekstowej?
    Albanskiego?

  • 4. Data: 2015-12-12 16:57:52
    Od: "pawel" <p...@p...onet.pl>

    > Nie wiem czy zauważyliście, ale niedawno pojawiła się nowa wersja
    > KiCada: http://kicad-pcb.org/post/release-4.0.0/

    Przyzwyczaiłem się do niego i używam go od dłuższego czasu. Jak na
    całkowicie darmowy moim zdaniem super.
    Owszem nie ma autorutera ale interaktywny już tak. Brak ograniczeń co do
    wymiarów płytki liczby warstw itp.
    https://www.youtube.com/watch?v=CCG4daPvuVI

    Paweł

  • 5. Data: 2015-12-12 17:02:11
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-12-12 16:57, pawel wrote:
    > Owszem nie ma autorutera

    Kiedys miał własny, oparty o wyżarzanie, pamiętam że oglądalem źródła.
    Wycieli go? A może mozna podpiąc specctre?

  • 6. Data: 2015-12-12 17:52:05
    Od: "pawel" <p...@p...onet.pl>

    > Kiedys miał własny, oparty o wyżarzanie, pamiętam że oglądalem źródła.
    > Wycieli go? A może mozna podpiąc specctre?
    Ma import/export pod specctra design.
    Wycięto natomiast łączenie elementu shematu z obudową za pomocą oddzielnego
    modułu Cvpcb.
    Obudowy zapsane są w netliście moim zdaniem wygodniej przypisywać obudowy na
    poziomie schematu i bardzo dobrze.
    Fajnie rozbudowany edytor bibliotek. Różne wtyczki do wczytywania bibliotek
    np: online z github, ale i stare modele, konwersje z eagle. Ostatnie swóje
    "projekty" zrobiłem w kicadzie i gerbery w płytkarni przeszły bez
    niespodzianek.
    Moim zdaniem warto spróbować bo widać że ktoś konkretny nad tym pracuje. Nie
    jest to ten sam kicad co z 2010.

    Paweł

  • 7. Data: 2015-12-13 01:04:55
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 12.12.2015 o 17:52, pawel pisze:
    > Wyci?to natomiast ??czenie elementu shematu z obudow? za pomoc? oddzielnego
    > modu?u Cvpcb.

    To ciekawe bo jakoś ja mam i używam cvpcb. Wersja 4.0.0-2 na linuxa.

    Jakub Rakus