  • 1. Data: 2012-10-19 18:46:16
    Temat: Nowe trendy w chłodzeniu PC ;)
    Od: Michal <u...@i...pl>

    Cześć,

    Szperając po allegro trafiłem przypadkiem w proponowanych na takie coś:

    http://allegro.pl/radeon-5770-gigabyte-1gb-2xdvihdmi
    dp-i2683269088.html

    Zwracam uwagę na ustawienie wieżowego coolera, chyba Silentium Fortis.
    Tu jest to kompletnie bez sensu, bo nie ma ma na gurze wentylatorów
    wyciągowych, które zbierałyby cieppłe powietrze i wyciagały je na
    zewnątrz i to pewnie ignorancja i nagrzewanie wnętrza obudowy.

    Zawsze tego typu coolery z finami równoległymi do mobo ustawiam w kanale
    powietrznym wciągającym chłodniejsze powietrze od przodu obudowy, cooler
    obrócony w stosunku do tego o 180 stopni i zbierajacey powietrze z
    wnętrza obudowy dmuchając na 80-120 mm wentylator wyciagający z tyłu +
    120-140mm wentylator wcągający w zasilaczu u dołu.
    Ale tak naszło mnie z tymi nowymi obudowami z zasilaczem na dole, który
    nie wciąga poowietrza znad CPU, a obecnie największą grzałką są karty
    graficzne i do tego większość to konstrukcje niereferencyjne
    (pół)otwarte, a nie klasyczne blow-outy jak w mocniejszych referentach
    nVidii i AMD.

    Testował ktoś z Was różnice w temperaturze na CPU, chipsecie i grafice
    jeśli odwrócć typowy układ i wentylator 92mm zamiast wydmuchiwać
    powietrze z tyłu - wciąga je z zewnątrz zimne i dmucha nim prosto na
    cooler CPU, który w tym samym układzie przepycha je dalej do środka
    obudowy? Wydaje mi się to bez sensu, bo w ten sposób tylko podgrzewa się
    grafikę, chipset itp. ale może teoria nie idzie w parze z empiryką i
    czegoś nie wziąłem pod uwagę, a takie ustawienie to nie ignorancja,
    tylko rzeczywiście jest chłodniej?

    --
    /MB

  • 2. Data: 2012-10-19 18:48:08
    Temat: Re: Nowe trendy w chłodzeniu PC ;)
    Od: Michal <u...@i...pl>

    > Tu jest to kompletnie bez sensu, bo nie ma ma na gurze...
    ^^^^^^
    Czytam i sam oczom nie wierzę :O

    --
    /MB

  • 3. Data: 2012-10-19 19:37:22
    Od: dato <d...@w...pl>

    W dniu 2012-10-19 18:46, Michal pisze:
> [...]
    > wyciągowych, które zbierałyby cieppłe powietrze i wyciagały je na
    > zewnątrz i to pewnie ignorancja i nagrzewanie wnętrza obudowy.

    nie dość że noga z ortografii to jeszcze noga z fizyki...

  • 4. Data: 2012-10-19 20:34:19
    Od: Michal <u...@i...pl>

    Witaj dato!

    > nie dość że noga z ortografii to jeszcze noga z fizyki...

    A rozwiniesz ten błyskotliwy komentarz?
    Bo chyba nie masz na myśli najzywklejszej kwestii ciepłe/zimne
    powietrze. Przy rozmiarach obudowy i typowym przepływie wymuszonym
    wentylatorami jej znaczejnie jest praktycznie pomijalne - to nie
    skrzynka chłodzona pasywnie, a obudowa mająca typowo wntylator
    wciągający z przodu, wyciągający z tyłu i dodatkowo wyciągający w
    zasilaczu, z tym że tu jeden z nich (albo i dwa) są odwrócone.

    Co do ortografii - tym bardziej dziwię się jak to było możliwe, bo nie
    robię błędów pisząc normalnie (odręcznie). Jednak lata patrzenia na
    potworki ortograficzne w internecie robią swoje.

    --
    /MB

  • 5. Data: 2012-10-19 21:49:49
    Od: "Andy Niwinski" <a...@i...pl>

    "Michal" <u...@i...pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
    > wciągający z przodu, wyciągający z tyłu i dodatkowo wyciągający w
    > zasilaczu, z tym że tu jeden z nich (albo i dwa) są odwrócone.

    Nic nie jest odwrócone, wentylator na radiatorze CPU "ssie" powietrze
    podając je na wentylator obudowy.

  • 6. Data: 2012-10-19 22:44:03
    Od: Michal <u...@i...pl>

    W dniu 2012-10-19 21:49, Andy Niwinski pisze:

    > Nic nie jest odwrócone, wentylator na radiatorze CPU "ssie" powietrze
    > podając je na wentylator obudowy.

    Zakładając nawet że tak jest (a nie pcha nagrzane powietrze do środka)
    - jakieś zalety takiego układu w stosunku do typowego pchania przez
    finy). Testów nie robiłem (dlatego pytam), ale coś mi się wydaje że
    pogarsza się przez takie zaciąganie stopień chłodzenia sekcji zasilania
    CPU owiewanego przedmuchiwanym powietrzem przy układzie klasycznym -
    większość radiatorów tego typu ma nawet specjalnie odgięte do dołu
    najniższe finy)- mylę się?

    --
    /MB

  • 7. Data: 2012-10-20 00:00:50
    Od: "Andy Niwinski" <a...@i...pl>

> [...]
    > tego typu ma nawet specjalnie odgięte do dołu najniższe finy)- mylę się?

    Ja znam ten radiator z założonymi dwoma wentylatorami, jeden wdmuchuje,
    drugi ssie. Tutaj chłopcom zabrakło miejsca na drugi, bo pamięci
    przeszkadzają. Sekcja zasilania siedzi dokładnie w strumieniu powietrza
    między CPU a wentylatorem zewnętrznym. W tym konkretnym kompie obawiał był
    sie raczej przegrzewania Chipsatzu, bo jest całkiem poza "obiegiem"
    powietrza, a nawet dotaje gorącym powietrzen z GraKa.