  • 171. Data: 2015-02-06 10:59:17
    Temat: Re: Nowe rozważania o starym pececie.
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Thu, 5 Feb 2015 17:52:41 +0100, JoteR napisał(a):

    > W tym przypadku nie jest lepiej, a wręcz przeciwnie. Przecież to raczej nie
    > jest podstawowy komputer wątkopodawcy - napisał wszak wyraźnie: "Odgrzebałem
    > taki zabytek - płyta Intel D865GBF". Wyjeżdżanie mu tu z kupnem dysku SSD
    > czy pamięci DDR 1 jest takim samym idiotyzmem, jak (z całym należnym
    > szacunkiem i tak dalej) sugestia, by wymienił całą platformę. Bo co mu to
    > zmieni? Najwyżej to, że za jakiś czas będzie mógł napisać: "Odgrzebałem 2
    > zabytki - płyta Intel D865GBF oraz płytę, pamięci i core 2 Duo". I co wtedy?
    > A, już wiem. Dostanie poradę: kup DWA dyski SSD ;->

    Wiesz - jak by znajomy do takich ogólnoplantowych zastosowań (pogrzebać po
    necie, napisać coś na uczelnię / do pracy, zrzucić z aparatu fotki z wakacji
    i odrobinę nad nimi popracować (selekcja, jakieś kadrowanie, poprawa
    jasności/kontrastu - podstawowe rzeczy po prostu), obejrzeć film, ogarnąć
    bibliotekę eBooków na kompie i w czytniku) miał Pentium 4 i chciał to
    niewielkim kosztem zmodernizować, to - oczywiście - w pierwszej kolejności
    padnie pytanie o budżet. I teraz:
    - jeżeli to jakieś 300 PLN, to sensowniej będzie wstawić jakieś Core 2 Duo
    czy Athlona X2 na AM2/AM3.
    - jeżeli budżet pozwoli, to pewnie, że postawiłbym coś nowszego (jakieś
    Pentium Dual Core, albo i3, może coś na APU AMD) - przynajmniej prądu zeżre
    mniej.

    [ Ciekawe dlaczego pieniądze odkładane na "czarną godzinę" wydaje się na ]
    [ ślub? (JoeMonster.org) ]

  • 172. Data: 2015-02-06 12:23:22
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

> [...]
    > zabytki - płyta Intel D865GBF oraz płytę, pamięci i core 2 Duo". I co wtedy?
    > A, już wiem. Dostanie poradę: kup DWA dyski SSD ;->

    Grasz przed orkiestrą. Pytanie było "co zrobić ze starym zestawem żeby
    był lepszy" a nie "jaki sobie zestaw sprawić za moje 100 czy 300 zł".

    --
    Jacek

  • 173. Data: 2015-02-06 14:09:17
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Fri, 6 Feb 2015 12:23:22 +0100, Jacek Maciejewski napisał(a):

    > Grasz przed orkiestrą. Pytanie było "co zrobić ze starym zestawem żeby
    > był lepszy" a nie "jaki sobie zestaw sprawić za moje 100 czy 300 zł".

    W opcji, w której stary zestaw jest bazowany na Pentium 4? To moim zdaniem
    pozostaje jedynie wydać te 300 PLN i wymienić na jakiegoś Core 2 Duo. :)

    [ Nadzieja to najgorsze skurwysyństwo jakie wyszło z puszki Pandory. ]
    [ (S. King) ]

  • 174. Data: 2015-02-06 17:00:02
    Od: "Piotr B. [pb2004]" <p...@n...pl>

    R.e.m.e.K <p...@w...pl> wrote:

    > Co jest zlego w takim dysku?

    Praktycznie wszystko od pojemności, poprzez wygodę użytkowania aż do
    tzw. reliability.

    > Masz i uzywasz na codzien SSD?

    Mam. Jeszcze jakieś może bardziej merytoryczne pytania?

    --
    Piotr Borkowski

  • 175. Data: 2015-02-06 17:14:08
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2015-02-06 o 17:00, Piotr B. [pb2004] pisze:

    > Praktycznie wszystko od pojemności, poprzez wygodę użytkowania aż do
    > tzw. reliability.

    No dobra wymiękam. Chciałem tylko pomóc :-)
    Może wątktotwórca da znać co zrobił i z jakim skutkiem.

  • 176. Data: 2015-02-06 18:50:22
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Piotr B. [pb2004] p...@n...pl ...

    > Praktycznie wszystko od pojemności, poprzez wygodę użytkowania aż do
    > tzw. reliability.

    Mogłbys cos wiecej powiedziec?

  • 177. Data: 2015-02-07 14:17:22
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-02-06 o 17:14, z pisze:

    > No dobra wymiękam. Chciałem tylko pomóc :-)
    > Może wątktotwórca da znać co zrobił i z jakim skutkiem.

    Lupił dwa SSD i teraz komp mu śmiga jakby miał I5 a nie Pentium D.
    I tylko szkoda że w realu tak się nie da.

    Pozdrawiam

  • 178. Data: 2015-02-08 01:48:51
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    > a o wyświetlaniu Google Maps w trybie satelity można zapomnieć.

    Bo zapewne używasz map w trybie Lite (bez WebGL). Zaprzęgnięcie do map GPU
    znacząco uprzyjemnia pracę z nimi. CPU może wtedy zostać powolny, ale dobrze
    byłoby mieć Chrome / Win7 i jakieś niestare GPU (nie musi być szybkie,
    MapsGL chodzą zupełnie płynnie na stareńkim, zintegrowanym HD4200).

  • 179. Data: 2015-02-25 20:07:48
    Od: Swift <p...@g...com>

    Prawdę mówiąc nie sądziłem, że watek bedzie się cieszył taką popularnością. Dziekuję
    wszystkim, szczególnie, że lektura wpisów jest dla mnie pożytecznym repetytoprium i
    uzupełnieniem weidzy o "pecetowych" aktulanościach.

    Co do tego peceta, to wybrałem (w dużej mierze zciekawości oraz skąpstwa - kupiłem za
    30 zł) wymine procka z Norhwooda 2,8 GHz bez HT na Presscotta 3,0 GHz z HT. Efekt nie
    rewelacyjny ale widoczny np transmisja TV w Internecie - ruch znacznie bardziej
    płynny, zauważalnie szybciej otwierają się także strony z dużą ilością multimediów.

    Dalej inwestował w staruszka nie będę, bo powiększenie poamięci do max 4GB (teraz 2)
    to wydatek ok 90 zł (1G moduł DDR 400MHz na Allegro to 20-25 zł). Co do dysków to
    płyta obsługuje max ATA100 lub SATA150 (teraz jest podłączony dysk WD ATA 133)i dysku
    wymieniał nie będę.

    Dziękuję.

  • 180. Data: 2015-02-25 22:13:17
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    > Efekt nie rewelacyjny ale widoczny np transmisja TV w Internecie - ruch
    > znacznie bardziej płynny, zauważalnie szybciej otwierają się także strony
    > z dużą ilością multimediów.

    Jak zastosowania multimedialno-internetowe to możesz jeszcze rozważyć
    wymianę karty graficznej. Nie musi być szybsza od obecnej, ważne żeby była
    nowsza (bo będzie miała więcej funkcji multimedialnych).