  • 1. Data: 2009-03-17 15:30:15
    Temat: Nowe rozporządzenie ministra infrastruktury
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@n...Janoszka.pl>

    http://di.com.pl/news/26039,1,0,Budownictwo_instalac
    ja_telekomunikacyjna_obowiazkowa.html

    "12 marca 2009 r. Minister Infrastruktury podpisał rozporządzenie
    zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków technicznych, jakim
    powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie.

    Najważniejszą wprowadzoną zmianą jest nałożenie na inwestora obowiązku
    wyposażenia budynku w instalację telekomunikacyjną, obejmującą cały
    odcinek od połączenia z publiczną siecią telekomunikacyjną do gniazda
    abonenckiego. Dotychczas budynek musiał być jedynie przystosowany do
    wyposażenia w instalację telekomunikacyjną."

    Zna ktoś szczegóły? Chodzi tylko o połączenia telefoniczne, czy także
    obowiązek instalacji skrętki w nowobudowanych budynkach?

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 2. Data: 2009-03-17 17:02:37
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Zna ktoś szczegóły? Chodzi tylko o połączenia telefoniczne, czy także
    > obowiązek instalacji skrętki w nowobudowanych budynkach?

    mialo byc zajebiscie jak nigdy, a wyszlo ch....o jak zwykle

    Nic z tego nie wyjdzie. Jak ktos nie chce wspolpracowac to go do tego nie
    zmusisz

    Icek

  • 3. Data: 2009-03-17 18:17:07
    Od: "Krzysztof \"at\" Lewandowski" <k...@-...pl>

    > Zna ktoś szczegóły? Chodzi tylko o połączenia telefoniczne, czy także
    > obowiązek instalacji skrętki w nowobudowanych budynkach?

    To tylko wola developera co położy.
    Czy myślisz, że każdy developer do domu będzie ciągnął RG75+UTP+jakaś
    jednoparówka na telefon ? Rozporzdzenie nic o tym nie mówi

  • 4. Data: 2009-03-17 21:02:16
    Od: shefenez <p...@h...pl>

    Krzysztof "at" Lewandowski pisze:

    > To tylko wola developera co położy.
    > Czy myślisz, że każdy developer do domu będzie ciągnął RG75+UTP+jakaś
    > jednoparówka na telefon ? Rozporzdzenie nic o tym nie mówi
    cytuje co znalazlem
    Jedną z zasadniczych zmian, wprowadzanych nową ustawą, ma być nałożenie
    na budujących nowe domy deweloperów obowiązku instalowania odpowiedniego
    okablowania. Jak mówiła Anna Streżyńska, tak jak konieczne jest
    położenie rur wodociągowych, tak konieczne jest położenie światłowodów.

  • 5. Data: 2009-03-18 08:14:54
    Od: <a...@g...pl>

    > okablowania. Jak mówiła Anna Streżyńska, tak jak konieczne jest położenie
    > rur wodociągowych, tak konieczne jest położenie światłowodów.
    Taaaak a developer i tak tylko po 1 parze na mieszkanie zrobi.. jest siec?
    jest. odpowiednia? odpowiednia---do tplivebox jak najbardziej - tv,net,tel
    po 1 drucie. i pozamiatane.
    jakos nie widze zeby developer kladl swialo,tel,kablowke, utp nie mowiac o
    tych co chca miec anteny na dachu swoje czyli po kablu lub 2 /enka/ do góry
    jeszcze.

  • 6. Data: 2009-03-18 08:50:44
    Od: yuras <p...@g...com>

    On 17 Mar, 22:02, shefenez <postmas.
> [...]
    > okablowania. Jak mówiła Anna Streżyńska, tak jak konieczne jest
    > położenie rur wodociągowych, tak konieczne jest położenie światłowodów.

    Pieprzenie w bambus takim rozporzadzeniem , okablowanie telefoniczne
    to dawno klada w nowych budynkach ,samo rozporzadzenie z rzedu tych ze
    trzeba dach i okna w nowych budynkach tez jednak "instalować "
    juras

  • 7. Data: 2009-03-20 19:58:07
    Od: Asmodeusz <c...@t...idx.tenwyraztnij.pl>

    Użytkownik shefenez napisał:

> [...]
    > okablowania. Jak mówiła Anna Streżyńska, tak jak konieczne jest
    > położenie rur wodociągowych, tak konieczne jest położenie światłowodów.

    Światłowody bez sensu, bo co końcowy user zrobi z tym światłowodem?
    Każdy współczesny komputer ma rj45, światłowodu tam nie wepchniesz.
    Większość userów chce też własne routerki wifi. A jeśli mam teraz
    każdemu userowi dać coś do czego ten światłowód podłącze to bardziej mi
    się jednak opłaca olać okablowanie developera i pociągnąć od nowa własne
    normalną skrętką. Czyli wszystko zostałoby po staremu. No chyba że
    sprzęt stanieje.

    Z drugiej strony. Zapytałem lokalnego developera jak u niego wyglądają
    sprawy z okablowaniem. On jest spokojny, on kładzie koncentryk w całym
    budynku, zostawia na zewnątrz przyłącze i proszę bardzo - kto chce może
    się podpiąc - czyli jedna firma na 8 istniejących w mieście, konkretnie
    kablówka. I nie chce słuchać o innych operatorach i cudzych kablach.
    Przecież internet jest, nie? A że istnieją różne media u różnych
    operatorów? On się nie zna, wie że internet na tym ludzie mają więc nie
    rozumie czemu miałby kłaść inne kable i nie wie co to takiego ethernet.

    Teraz trzeba czekać aż sprzeda wszystkie mieszkania, zawiąże się
    wspólnota, po czym przekonać wspólnotę żeby jednogłośnie przegłosowała
    kucie stropów pod nowe okablowanie. Bo oczywiście na wszystkie trzy
    kanały w pionach (prąd, koncentryk i telefon) podpisane są umowy z
    dostawcami w których mają zagwarantowane że nikt inny nie będzie grzebał
    w ich rynienkach.

    Jeśli nie pojawi się rozporządzenie wymagające zbudowania tylko
    kanalizacji i wyznaczenia miejsc na sprzęt aktywny, to wszystko zostanie
    po staremu. A nawet będzie gorzej, bo teraz
    administracja/deweloper/spółdzielnia będzie miała w końcu przepis na
    który może się powołać odmawiając zgody na kablowanie budynku. W takich
    warunkach stare poczciwe wifi przeżyje chyba drugą młodość :)