  • 1. Data: 2011-11-22 10:48:15
    Temat: Nowe przepisy dla kierowcow
    Od: marider <2...@g...pl>

    http://moto.pl/MotoPL/1,112646,10670536,Zmiany_w_prz
    episach_dla_kierowcow.html

    Jakby ktos nie wiedzial co nowego wladze wymyslily... ;)

    Pzdr
    --
    marider
    Wsciekla Rn22 + dodatki

  • 2. Data: 2011-11-22 11:59:39
    Temat: Re: Nowe przepisy dla kierowcow
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-11-22 11:48, marider pisze:

    > Jakby ktos nie wiedzial co nowego wladze wymyslily... ;)

    pamietam jak wchodzil test wielkrotnego wyboru. Mowiono wtedy ze jest
    duzo trudniejszy. A teraz pisza ze jest latwiejszy.
    Co do ograniczenia mocy na poczatek to jest w tym troche sensu,
    aczkolwiek nie podoba mi sie ze wladza chce myslec za tatusia.
    okresy probne z batem w postaci mozliwosci szybkiej utraty PJ IMHO maja
    sens.

    Szkoda ze nie napisales co Ci sie nie podoba i dlaczego.

    pozdr
    newrom
    --
    RD07 - dożywocie.

  • 3. Data: 2011-11-22 12:10:09
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2011-11-22 12:59:39 +0100, Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl> said:

    > pamietam jak wchodzil test wielkrotnego wyboru. Mowiono wtedy ze jest
    > duzo trudniejszy. A teraz pisza ze jest latwiejszy.

    To raczej jakiś dziennikarski skrót myślowy. Nowe mają mieć ograniczony
    czas na udzielenie odpowiedzi i brak możliwości ponownego przejrzenia
    testu - na tym polega ich trudniejszość.

    > Co do ograniczenia mocy na poczatek to jest w tym troche sensu,
    > aczkolwiek nie podoba mi sie ze wladza chce myslec za tatusia.

    Tym bardziej, że będzie to dotyczyć tylko 24-latków. Jakby po
    przekroczeniu tej magicznej granicy nagle więcej oleju we łbie
    przybywało. No i co z takimi ścigantami z kategorii młodzik - potrafią
    objechać każdego amatora w dowolnym wieku, samemu czytając w trakcie
    najnowsze wydanie Fucktu, ale po ulicach legalnie nie pojeżdżą niczym
    ponad 35 kW.

    de Fresz

  • 4. Data: 2011-11-22 12:47:02
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Tue, 22 Nov 2011 11:48:15 +0100, marider <2...@g...pl>
    wrote:

    >http://moto.pl/MotoPL/1,112646,10670536,Zmiany_w_pr
    zepisach_dla_kierowcow.html

    Ciekawe jest to:

    Według statystyk ponad dwie piąte wypadków powodują kierowcy w wieku
    18-24 lata. Dlatego młodzi kierowcy, którzy po raz pierwszy uzyskają
    prawo jazdy kategorii B (na samochód), będą przez dwa lata na ,,okresie
    próbnym /../ Ponadto nie wolno mu podejmować pracy zarobkowej w
    charakterze kierowcy oraz prowadzić działalności gospodarczej
    polegającej na kierowaniu pojazdem określonym dla prawa jazdy
    kategorii B."

    znaczy może mieć auto, prowadzić DG, ale już podjechać do siedziby
    klienta lub z towarem - nie wolno?
    Co za bzdura IMHO...

  • 5. Data: 2011-11-22 13:04:43
    Od: RadoslawF <r...@o...pl>

    Dnia 2011-11-22 13:47, Użytkownik Jarek Andrzejewski napisał:

    > znaczy może mieć auto, prowadzić DG, ale już podjechać do siedziby
    > klienta lub z towarem - nie wolno?
    > Co za bzdura IMHO...

    Nie bzdura tylko wreszcie jakiś ustawodawca pomyślał i zabezpieczył
    skutecznie przepis o zakazie pracy jako kierowca w pewnym wieku.
    Cała masa "kierowców" na naszych drogach nie jest kierowcami
    tylko jednoosobowymi firmami usługowymi prowadzącymi działalność
    gospodarczą. Nie wiedziałeś, udajesz głupiego czy przepis uderzył
    w ciebie lub twoja rodzinę ?

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2011-11-22 13:15:09
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Tue, 22 Nov 2011 14:04:43 +0100, RadoslawF <r...@o...pl>
    wrote:

    >Nie bzdura tylko wreszcie jakiś ustawodawca pomyślał i zabezpieczył
    >skutecznie przepis o zakazie pracy jako kierowca w pewnym wieku.

    w notatce nie jest mowa o pracy jako kierowca, ale o "/.../prowadzeniu
    działalności gospodarczej polegającej na kierowaniu pojazdem /.../"
    Poza tym: chyba tylko taksówkarz i szofer mógłby być "kierowcą" na
    100%, bo inne działalności obejmują zazwyczaj więcej niż tylko
    kierowanie samochodem.

> [...]
    >tylko jednoosobowymi firmami usługowymi prowadzącymi działalność
    >gospodarczą. Nie wiedziałeś, udajesz głupiego czy przepis uderzył

    nie wiem dlaczego taklim durną uwagą próbujesz zastąpić argumenty.

    Uzasadnij, dlaczego uważasz, że ma sens "przepis o zakazie pracy jako
    kierowca w pewnym wieku". Bo jeśli uznamy, że są po prostu
    niebezpieczni, to chyba lepiej byłoby zakazać im jazdy w ogóle (i
    wydawać PJ dopiero po ukończeniu np. 25 czy 30 lat). Uważasz, że tak
    byłoby lepiej?
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 7. Data: 2011-11-22 13:39:17
    Od: RadoslawF <r...@o...pl>

    Dnia 2011-11-22 14:15, Użytkownik Jarek Andrzejewski napisał:

> [...]
    > niebezpieczni, to chyba lepiej byłoby zakazać im jazdy w ogóle (i
    > wydawać PJ dopiero po ukończeniu np. 25 czy 30 lat). Uważasz, że tak

    Bo o ile kierowca tira zanim usiądzie za jego kierownicą musi
    przejść więcej kursów, badań i też musi osiągnąć wiek 24 lat,
    to w przypadku pojazdu do 3,5T byle dzieciak mający PJ od tygodnia
    może zacząć nim jeździć zawodowo.
    Uważam że skoro istnieją ograniczenia wiekowe dla kierowców
    pojazdów ciężarowych słuszne będą podobne ograniczenia dla
    kierowców mniejszych pojazdów.

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2011-11-22 13:44:40
    Od: duddits <p...@N...fz6.pl>

    W dniu 22.11.2011 13:10, de Fresz pisze:
    > Tym bardziej, że będzie to dotyczyć tylko 24-latków. Jakby po
    > przekroczeniu tej magicznej granicy nagle więcej oleju we łbie przybywało.

    No to samo można by napisać o wieku 18 czy 21 lat. Inna sprawa, że
    niektórzy są dziećmi do końca życia :)

    --
    [GoMoto.TV]
    Faceci na kanapach

  • 9. Data: 2011-11-22 13:45:59
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Tue, 22 Nov 2011 14:39:17 +0100, RadoslawF <r...@o...pl>
    wrote:

> [...]
    >Uważam że skoro istnieją ograniczenia wiekowe dla kierowców
    >pojazdów ciężarowych słuszne będą podobne ograniczenia dla

    A konkretnie? Skoro PJ kategorii "ciężarowej" można otrzymać dopiero w
    pewnym wieku, to chyba jedynym sposobem osiągnięcia tego przy
    kategorii B byłoby wprowadzenie identycznego ograniczenia.

    Ja się czepiam tego, że opisany w artykule przepis jest tak niejasny,
    że albo nie będzie mógł być w praktyce stosowany albo spowoduje
    faktyczny zakaz prowadzenia w pracy samochodów przez 2 lata od
    zdobycia PJ. A czy można uznać, że np. Andrzejewski pracujący jako
    handlowiec, serwisant czy dostawca pizzy jest bardziej niebezpieczny
    za kółkiem niż ten sam Andrzejewski jadący do kina wieczorem?
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 10. Data: 2011-11-22 13:47:51
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Jarek Andrzejewski"
    >zdobycia PJ. A czy można uznać, że np. Andrzejewski pracujący jako
    >handlowiec, serwisant czy dostawca pizzy jest bardziej niebezpieczny
    >za kółkiem niż ten sam Andrzejewski jadący do kina wieczorem?

    Przede wszystkim - raczej dużo więcej jeździ. I owszem - _łącznie_ jest
    dużo bardziej niebezpieczny.

    --
    | K...@e...eu.org |