  • 81. Data: 2012-05-29 18:14:43
    Temat: Re: Nowe propozycje PO
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    > Koszty czego?

    Tego o czym wspomniales

    > LOL - to co jest w wiki powołuje się na jakiś artykuł w Rzepie,
    > w którym to żadnych konkretów nie ma, za to widać jak na dłoni,
    > że ma na celu przekonanie czytelnika, że światła to zło i jest
    > to spisek przeciw kierowcom.

    http://www.dadrl.org.uk/

    sz.

  • 82. Data: 2012-05-29 18:19:14
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-05-29 17:58, Lukasz pisze:

    > W dobrym tonie jest cytowanie istotnych fragmentów, kiedyś było to
    > regułą na grupach dyskusyjnych...

    Znaczy, że z materiałem nie zapoznałeś się, ale dyskusję
    podejmujesz, jakbyś wiedział o czym mowa... Cóż...

    > Ja często jestem nieklikaty - niestety w kraju jest na tyle dużo plam z
    > zasięgiem tylko GPRS/EDGE, że nie mogę sobie na to pozwolić, często też
    > nie chcę klikać w linki - dlatego czytam niusy a nie jakieś forum.

    Skoro tak, to jest jedno mądre rozwiązanie - nie odzywać się, póki się
    człowiek nie zapozna z materiałem po dotarciu do strefy bardziej
    cywilizowanej technicznie.

    > Ale wracając do tematu- z artykułu wynika, że jak jestem winny to muszę
    > odesłać oświadczenie sprawcy. A jeśli tego nie zrobię? dostanę mandat z
    > automatu i tyle? a jak wyjadę na wakacje/ do pracy i nie zdążę tego zrobić?

    Zapytaj pomysłodawców.

  • 83. Data: 2012-05-29 18:20:08
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Tue, 29 May 2012 08:08:12 +0200, Artur Maśląg <f...@p...com>
    wrote:

    ><cite>
    >Właściciel będzie musiał w ciągu 14 dni wskazać, kto prowadził samochód
    ></cite>
    >
    >To zdaje się niezbyt trudne.

    O ile te "w ciągu 14 dni" nie wystąpi za pół roku.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 84. Data: 2012-05-29 18:20:54
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Tue, 29 May 2012 15:31:19 +0200, Artur Maśląg <f...@p...com>
    wrote:

    > Firma ma obowiązek prowadzić ewidencję
    >czasu pracy kierowców itd.

    Nie ma. I nie rozmawiamy tu o autach o DMC pow. 3,5t.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 85. Data: 2012-05-29 18:30:41
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-05-29 18:14, szufla pisze:

    > Tego o czym wspomniales

    To dlaczego miałbym je mieć dopiero teraz? Znaczy podwyższenie
    prędkości było tańsze/bezkosztowe? Zrobienie z tym porządku raz
    (przywrócenie 110/130, 50 w mieście 24h) by sprawę uprościło
    i obniżyło koszty konsekwencji tych zmian.

    > http://www.dadrl.org.uk/

    LOL - cóż za strzał w stopę (tego też chyba nie czytałeś):
    <cite>
    From February 2011 the law -- originating from the EU -- will require
    that all new vehicles be equipped with Daytime Running Lights (DRL) of a
    strength up to 1,200cd (candela) or dipped headlamps (800cd) which will
    include high-brightness LED DRL and Xenon High Intensity Discharge (HID)
    headlights.
    </cite>

  • 86. Data: 2012-05-29 18:39:05
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-05-29 18:20, jerzu pisze:

    > Nie ma. I nie rozmawiamy tu o autach o DMC pow. 3,5t.

    Dlaczego tak radośnie sobie to powydzielałeś? Resztę znajdziesz
    w wątku.

  • 87. Data: 2012-05-29 18:46:17
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Marcin,

    Tuesday, May 29, 2012, 5:47:11 PM, you wrote:

    > Serio tak uważasz? Mylisz się.
    > Blaszane także nie były niezgodne z UE.

    Co ma UE do znaków drogowych? Od spraw ruchu jest Konwencja Wiedeńska.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 88. Data: 2012-05-29 18:48:16
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Lukasz,

    Tuesday, May 29, 2012, 5:50:50 PM, you wrote:

    > ja robię teraz ok. 40kkm rocznie, wcześniejsze lata ok. 60kkm rocznie.
    > Dużą część właśnie A4

    12 lat tak jeździłem. Głównie po A4.

    > - zarówno częścią z pasem awaryjnym jak i bez, bardzo często z butem
    > w podłodze. Nie zdarzyło mi się jeszcze uciekać na barierkę, czasem
    > trzeba przyhamować mocniej - ale nie kojarzę żeby mi się choćby abs
    > na autostradzie załączył.

    Miałeś po prostu szczęście.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 89. Data: 2012-05-29 18:58:55
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-05-29 18:00, Marcin N pisze:

    > 140 obroniło się samo. Liczba wypadków nie zwiększyła się (a nawet spadła).

    Nic z tych rzeczy. Mamy dane tylko z 2011 roku. To zdaje się zbyt mało,
    by można było mówić o jakimkolwiek "obronieniu się". O kwestiach
    ekonomicznych nie wspomnę.

    > Zapominamy jednak o czymś innym: czemu na "S" chcą zmniejszyć ze 120 do
    > 110? Skoro 130 jest bezpieczne, to 120 tym bardziej.

    Ciekawy wniosek - od kiedy na "S" było 130km/h?

    > Zwłaszcza, że
    > polskie eski trzymają standard wyższy niż niejedna autostrada UE, na
    > której pozwalają jeździć 130.

    Wiesz, ja wiem, że internauci znają się bardzo dobrze na budowie dróg
    itd., ale mógłbyś zdradzić po czym odróżniasz "na oko" ten standard?

  • 90. Data: 2012-05-29 19:04:19
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-05-29 18:20, jerzu pisze:

    > O ile te "w ciągu 14 dni" nie wystąpi za pół roku.

    O tym już pisałem wielokrotnie - przeoczyłeś? Zresztą z ITD (z części
    SM też) już to działa w zasadzie automatycznie i bez zbędnego
    zaangażowania człowieka. Szybko i sprawnie.