  • 71. Data: 2012-05-29 17:23:37
    Temat: Re: Nowe propozycje PO
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-05-29 16:58, masti pisze:
    > Dnia pięknego Tue, 29 May 2012 16:51:43 +0200 osobnik zwany Artur Maśląg
    > wystukał:
    (...)

    > O'RLY? a jak firma nie będzie chciałą ustalić? to co?

    To wprowadzą stosowne rozwiązania prawne, by im się chciało. Jakoś
    w zakresie czasu pracy kierowców nie ma z tym problemów i grzywny
    równo lecą po firmach/kierowcach.

  • 72. Data: 2012-05-29 17:26:16
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    >Normalnie. Mało kto śledzi takie zmiany, dla obcokrajowców są
    >nieczytelne, powodują dość kosztowne działania legislacyjne, że
    >o samych tablicach czy drukach ustaw nie wspomnę.

    Koszty to bedziesz mial dopiero teraz

    Dobra nie mam czasu, nie dogadamy sie.
    Zaprzeczanie w kolko nazwzajem jest meczace.

    > Cytuj do woli - jeden kraj i nawet źródła nie podałeś.

    Zrodlo to slynna wiki, zreszta jest o tym wszedzie, bo to jedyny kraj, ktory
    tak rzetelnie przeprowadzil badania, wiec to o czyms swiadczy.

    sz.

  • 73. Data: 2012-05-29 17:36:52
    Od: Lort <b...@g...w.ua>

    Kto: Artur Maśląg Gdzie: pl.misc.samochody
    Kiedy: 29 maj 2012, 17:03:38

    > To pytanie skieruj do naszego ustawodawcy, który wprowadził 140.

    Więc skoro już wprowadził i nie jesteś w stanie podać żadnych danych,
    które wskazywałyby na zmniejszenie bezpieczeństwa w związku z tym...

    > Normalnie. Mało kto śledzi takie zmiany, dla obcokrajowców są
    > nieczytelne, powodują dość kosztowne działania legislacyjne, że
    > o samych tablicach czy drukach ustaw nie wspomnę.

    ... to chyba nie chcesz robić kolejnego zamieszania ani generować
    następnych kosztów opłacanych z naszych podatków? To znaczy jednak
    zgodzisz się, że w tych okolicznościach najlepiej jest zostawić 140?

    --
    Llort

  • 74. Data: 2012-05-29 17:47:11
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-05-29 15:17, masti pisze:

    > zawsze był

    Serio tak uważasz? Mylisz się.

    > bzdura. wprowadzili strzałki świetlne zamiast blaszanych

    Blaszane także nie były niezgodne z UE.

  • 75. Data: 2012-05-29 17:50:50
    Od: Lukasz <w...@b...net.pl>

    > Nie oszukujmy się - pomimo, ze sam jeździłem A4 pod 200 - to nie jest
    > bezpieczne. Nie raz popaliłem opony, hamując z tych prawie 200 do 90,
    > bo jakiemuś TIRmanowi zebrało się akurat na wyścig ślimaków. Zdarzyło
    > się, że musiałem się zmieścić między takim a barierą, jadąc lewymi
    > kołami po zielonym z predkością nierozsądną.

    ja robię teraz ok. 40kkm rocznie, wcześniejsze lata ok. 60kkm rocznie.
    Dużą część właśnie A4 - zarówno częścią z pasem awaryjnym jak i bez,
    bardzo często z butem w podłodze. Nie zdarzyło mi się jeszcze uciekać na
    barierkę, czasem trzeba przyhamować mocniej - ale nie kojarzę żeby mi
    się choćby abs na autostradzie załączył. Chcącego zjechać tirmana często
    rozpoznaję z daleka (w zasadzie każdy który się zbliża do
    poprzedzającego pojazdu+ losowe 50% tych którzy jadą jeden za drugim w
    niewielkich odstępach, dodatkowo na 100% wyjedzie ci na lewy przy
    ślimaku - bo musi puścić kolegę który się włącza do ruchu, a ciebie ma w
    d..pie) - a wtedy w jego okolicach nie mam 200 tylko 150 albo mniej km/h

    To szaleństwo a nie
    > bezpieczna jazda. (tak, wiem - na starość orzeszki się strasznie
    > kurczą i kapelusz uciska)

    może faktycznie to już starość? ;) choć bardziej obstawiam model
    samochodu, opony itp.- jeden hamuje lepiej, drugi gorzej

    Lukasz

  • 76. Data: 2012-05-29 17:52:37
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-05-29 17:26, szufla pisze:

    > Koszty to bedziesz mial dopiero teraz

    Koszty czego?

    > Dobra nie mam czasu, nie dogadamy sie.
    > Zaprzeczanie w kolko nazwzajem jest meczace.

    Znaczy nie masz nic na obronę tych 140, tylko na siłę chcesz
    zaprzeczyć temu co piszę - cóż, jakoś mnie to nie dziwi.

    > Zrodlo to slynna wiki, zreszta jest o tym wszedzie, bo to jedyny kraj,
    > ktory tak rzetelnie przeprowadzil badania, wiec to o czyms swiadczy.

    LOL - to co jest w wiki powołuje się na jakiś artykuł w Rzepie,
    w którym to żadnych konkretów nie ma, za to widać jak na dłoni,
    że ma na celu przekonanie czytelnika, że światła to zło i jest
    to spisek przeciw kierowcom.

  • 77. Data: 2012-05-29 17:58:14
    Od: Lukasz <w...@b...net.pl>

    W dniu 2012-05-29 08:08, Artur Maśląg pisze:

    > Jeżeli już podejmujesz dyskusję w jakimś temacie, to w dobrym
    > tonie byłoby najpierw zaznajomić się z dyskutowanym materiałem.
    > <cite>
    > Właściciel będzie musiał w ciągu 14 dni wskazać, kto prowadził samochód
    > </cite>
    >
    > To zdaje się niezbyt trudne.

    W dobrym tonie jest cytowanie istotnych fragmentów, kiedyś było to
    regułą na grupach dyskusyjnych...
    Ja często jestem nieklikaty - niestety w kraju jest na tyle dużo plam z
    zasięgiem tylko GPRS/EDGE, że nie mogę sobie na to pozwolić, często też
    nie chcę klikać w linki - dlatego czytam niusy a nie jakieś forum.
    Ale wracając do tematu- z artykułu wynika, że jak jestem winny to muszę
    odesłać oświadczenie sprawcy. A jeśli tego nie zrobię? dostanę mandat z
    automatu i tyle? a jak wyjadę na wakacje/ do pracy i nie zdążę tego zrobić?

    Lukasz

  • 78. Data: 2012-05-29 17:59:57
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 29 May 2012 17:47:11 +0200 osobnik zwany Marcin N
    wystukał:

    > Serio tak uważasz? Mylisz się.

    nie mylę.

    > Blaszane także nie były niezgodne z UE.

    oczywiście, że nie były. Co więcej w Niemczech zachodnich po zjednoczeniu
    zaczęto je instalować jako "polskie strzałki"

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 79. Data: 2012-05-29 18:00:42
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-05-29 17:52, Artur Maśląg pisze:

    > Znaczy nie masz nic na obronę tych 140, tylko na siłę chcesz
    > zaprzeczyć temu co piszę - cóż, jakoś mnie to nie dziwi.

    140 obroniło się samo. Liczba wypadków nie zwiększyła się (a nawet spadła).

    Zapominamy jednak o czymś innym: czemu na "S" chcą zmniejszyć ze 120 do
    110? Skoro 130 jest bezpieczne, to 120 tym bardziej. Zwłaszcza, że
    polskie eski trzymają standard wyższy niż niejedna autostrada UE, na
    której pozwalają jeździć 130.

  • 80. Data: 2012-05-29 18:00:51
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 29 May 2012 17:23:37 +0200 osobnik zwany Artur Maśląg
    wystukał:

    > (...)

    > To wprowadzą stosowne rozwiązania prawne, by im się chciało. Jakoś w
    > zakresie czasu pracy kierowców nie ma z tym problemów i grzywny równo
    > lecą po firmach/kierowcach.

    mówisz o kierowcach zawodowych. A w firmach jeżdżą też pracownicy nie
    będący takowymi.