-
11. Data: 2015-10-12 09:20:33
Temat: Re: Nowe małe z przyzwoitym silnikiem benz.
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Mon, 12 Oct 2015 08:06:55 +0200, Marcin N
> Może faktycznie się popsuło. Niby czemu w Maździe 6
> kierownica ma chodzić ciężej niż w żabie?
Mazdy6 GG tak mają, że kierownica ciężko chodzi
(w stosunku do innych marek).
--
Pozdor
Myjk
-
12. Data: 2015-10-14 12:03:56
Temat: Re: Nowe małe z przyzwoitym silnikiem benz.
Od: "Tomek" <m...@o...pl>
Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
news:1pb641wkprrz6.1oe61x7u26b5a.dlg@40tude.net...
> Dnia Sun, 11 Oct 2015 15:53:35 +0200, Cavallino napisał(a):
> 6.68l/100km.
> Dla 1.6MPI 7.81l/100km.
> Czyli o 17% mniejsze dla 0.9turbo - co ma takie samo przełożenie na
> rzeczywistą emisję CO2.
>
> A tymczasem różnica w testowej emisji wynosi 47%.
>
> Wynika z tego tyle, że cały turbo-downsizing nie jest wprowadzany dlatego
> że te silniki mniej palą czy mniej emitują, a dlatego że da się nimi
> lepiej
> oszukać test.
I o to chodzi. Co innego testy w warunkach odpowiedniego programu
sterującego a co innego program zapewniający osiągi.
Silniki benzynowe nie znoszą mieszanej ubogich- palą się przewlekle nad
tłokiem, palą zawory, dają małą moc.
Nie ma tu możłiwości takiego ograniczenia emisji CO2 jak w silnikach
wysokoprężnych. A tam znów jest emisja NOx.
I firmy, kóre nie stosują ad-blue nie spełnią normy EURO-5 czy tym bardziej
wyższej, bez dramatycznego pogorszenia osiągów.
Tomek.