-
1. Data: 2020-11-30 12:35:00
Temat: Nowa Mirai
Od: K <n...@e...com>
https://antyweb.pl/nowa-toyota-mirai-naped-wodorowy-
drugiej-generacji/
Wyglada na to, ze Toyota w najblizszym czasie pozamiata w temacie.
-
2. Data: 2020-11-30 13:21:49
Temat: Re: Nowa Mirai
Od: _Master_ <M...@...pl>
"Toyota może pochwalić się nie tyle bezemisyjnością, co ,,ujemną emisją",
która oznacza że powietrze przechodzące przez układy samochodu jest
czystsze niż to, które do niego trafiło. "
BEZEDURAAAA!
Każdy pojazd zatruwa powietrze choćby przez drobiny z opon czy klocków
hamulcowych.
A do tego wzbija w powietrze to co leży na jezdni.
Uświadomcie to sobie ;-)
Ekologia TFUUUUUU
-
3. Data: 2020-11-30 13:21:49
Temat: Re: Nowa Mirai
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Mon, 30 Nov 2020 11:35:00 +0000, K
> Wyglada na to, ze Toyota w najblizszym czasie pozamiata w temacie.
Toyota Mirai FCEV jest droższa w zakupie od takiej Tesli 3 o $10K, co
uwzględniając że ma 9 sek. do setki vs 4 sek., i praktycznie zerową (pomimo
ponad 10 lat obecności na rynku) sieć do tankowania czyni to raczej drogą
zabawką a nie samochodem który może konkurować z BEV (o spaliniakach nie
wspomę). Jak przywołąć do tego absurdalnie wysoki koszt tankowania,
problemy z wytwarzaniem czystego wodoru, transportem i składowaniem wodoru,
vide:
https://www.rynekinfrastruktury.pl/wiadomosci/drogi/
norwegia-wybuch-stacja-tankowania-wodoru-toyota-i-hy
ndai-czasowo-wstrzymuja-sprzedaz-aut-z-ogniwami-6752
6.html
to nie wygląda żeby tu była jakakolwiek szansa na pozamiatanie w ciągu
najbliższych 15 lat. Kibicuję wodorowi, ale to ma szansę działać tylko w
zbiorkomie i transporcie gabarytowym (tranzyt). Pod strzechy to trafi
rzadko, albo bardzo rzadko. Ludzie w końcu muszą przyswoić, że duże zasięgi
i szybkie ładowanie są potrzebne tylko nielicznym.
--
Pozdor
Myjk
-
4. Data: 2020-11-30 13:43:11
Temat: Re: Nowa Mirai
Od: K <n...@e...com>
On 30/11/2020 12:21, Myjk wrote:
> Mon, 30 Nov 2020 11:35:00 +0000, K
>
>> Wyglada na to, ze Toyota w najblizszym czasie pozamiata w temacie.
>
> Toyota Mirai FCEV jest droższa w zakupie od takiej Tesli 3 o $10K, co
> uwzględniając że ma 9 sek. do setki vs 4 sek., i praktycznie zerową (pomimo
> ponad 10 lat obecności na rynku) sieć do tankowania czyni to raczej drogą
> zabawką a nie samochodem który może konkurować z BEV (o spaliniakach nie
> wspomę). Jak przywołąć do tego absurdalnie wysoki koszt tankowania,
> problemy z wytwarzaniem czystego wodoru, transportem i składowaniem wodoru,
> vide:
>
> https://www.rynekinfrastruktury.pl/wiadomosci/drogi/
norwegia-wybuch-stacja-tankowania-wodoru-toyota-i-hy
ndai-czasowo-wstrzymuja-sprzedaz-aut-z-ogniwami-6752
6.html
>
> to nie wygląda żeby tu była jakakolwiek szansa na pozamiatanie w ciągu
> najbliższych 15 lat. Kibicuję wodorowi, ale to ma szansę działać tylko w
> zbiorkomie i transporcie gabarytowym (tranzyt). Pod strzechy to trafi
> rzadko, albo bardzo rzadko. Ludzie w końcu muszą przyswoić, że duże zasięgi
> i szybkie ładowanie są potrzebne tylko nielicznym.
>
Alez nikt nie mowi o tym, ze to sie stanie jutro ale perspektywa 10
najblizszych lat jest mocno realna jesli nie pewna.
-
5. Data: 2020-11-30 14:03:16
Temat: Re: Nowa Mirai
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Mon, 30 Nov 2020 12:43:11 +0000, K
> Alez nikt nie mowi o tym, ze to sie stanie jutro ale perspektywa 10
> najblizszych lat jest mocno realna jesli nie pewna.
Mirai jest na rynku od 2007 roku, zaraz będzie 14 lat. Prawie 2x dłużej niż
Tesla i inne marki produkujące EV. Ile stacji ładowania ma taka Tesla (o
innych ładowarkach nie wspomnę) a ile ma Toyota do swojego Miraia? Jeśli to
się będzie rozwijać tak jak do tej pory, to wcześniej jak za 20 lat nic nie
pozamiata a i wtedy jest to wątpliwe. Niestety, bo to fajny koncept. Tylko
na drodze stoi, jak zwykle, fizyka.
--
Pozdor
Myjk
-
6. Data: 2020-11-30 14:40:19
Temat: Re: Nowa Mirai
Od: K <n...@e...com>
On 30/11/2020 13:03, Myjk wrote:
> Mon, 30 Nov 2020 12:43:11 +0000, K
>
>> Alez nikt nie mowi o tym, ze to sie stanie jutro ale perspektywa 10
>> najblizszych lat jest mocno realna jesli nie pewna.
>
> Mirai jest na rynku od 2007 roku, zaraz będzie 14 lat. Prawie 2x dłużej niż
> Tesla i inne marki produkujące EV. Ile stacji ładowania ma taka Tesla (o
> innych ładowarkach nie wspomnę) a ile ma Toyota do swojego Miraia? Jeśli to
> się będzie rozwijać tak jak do tej pory, to wcześniej jak za 20 lat nic nie
> pozamiata a i wtedy jest to wątpliwe. Niestety, bo to fajny koncept. Tylko
> na drodze stoi, jak zwykle, fizyka.
>
Toyota ma inny model biznesowy niz przepalanie kasy inwestorow i wieczne
bycie pod kreska. Ale nie bez powodu podpisali umowe z Orlenem/Lotosem
dot. wykorzystania wlasnie wodoru. Wzrosnie sprzedaz, wzrosnie ilosc
stacji tankowania, szczegolnie jak transport zacznie przechodzic na
wodor. Ma byc ciezarowka Mercedesa dostepna komercyjnie w 2021, ostatnio
Hyundai oglosil to cos podobnego. Wodor to jest jednak kierunek w ktorym
to pojdzie.
-
7. Data: 2020-11-30 14:54:40
Temat: Re: Nowa Mirai
Od: RadoslawF <r...@g...com>
W dniu 2020-11-30 o 14:40, K pisze:
>>> Alez nikt nie mowi o tym, ze to sie stanie jutro ale perspektywa 10
>>> najblizszych lat jest mocno realna jesli nie pewna.
>>
>> Mirai jest na rynku od 2007 roku, zaraz będzie 14 lat. Prawie 2x
>> dłużej niż
>> Tesla i inne marki produkujące EV. Ile stacji ładowania ma taka Tesla (o
>> innych ładowarkach nie wspomnę) a ile ma Toyota do swojego Miraia?
>> Jeśli to
>> się będzie rozwijać tak jak do tej pory, to wcześniej jak za 20 lat
>> nic nie
>> pozamiata a i wtedy jest to wątpliwe. Niestety, bo to fajny koncept.
>> Tylko
>> na drodze stoi, jak zwykle, fizyka.
>>
>
> Toyota ma inny model biznesowy niz przepalanie kasy inwestorow i wieczne
> bycie pod kreska. Ale nie bez powodu podpisali umowe z Orlenem/Lotosem
> dot. wykorzystania wlasnie wodoru. Wzrosnie sprzedaz, wzrosnie ilosc
> stacji tankowania, szczegolnie jak transport zacznie przechodzic na
> wodor. Ma byc ciezarowka Mercedesa dostepna komercyjnie w 2021, ostatnio
> Hyundai oglosil to cos podobnego. Wodor to jest jednak kierunek w ktorym
> to pojdzie.
Chciałbym ale raczej marne szanse.
Rozwiązali już problem przeciekających zbiorników z wodorem?
Bo zasięgiem spalinowca nie przelicytuje, szybkością tankowania
przslicytuje wprawdzie elektryka ale brak stacji z wodorem
skutecznie zniechęci każdego do zakupu.
No i przez naście lat sprzedali raptem 10 tysięcy tych aut.
Czyli kupują to firmy w celach reprezentacyjno marketingowych
a nie normalni klienci do normalnej eksploatacji.
Pozdrawiam
-
8. Data: 2020-11-30 15:01:44
Temat: Re: Nowa Mirai
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Mon, 30 Nov 2020 13:40:19 +0000, K
> Toyota ma inny model biznesowy niz przepalanie kasy inwestorow i wieczne
> bycie pod kreska.
Porównywanie Toyoty, która na rynku jest od blisko 100 lat, do Tesli, która
jest na rynku lat 10 i dziwienie się że Tesla jest pod kreską, patrząc na
ilość inwestycji jaką czyni w terenie, ale także ile musi pompować w
fabryki (które inne marki już dawno posiadają), to absurd.
Zresztą ponownie, bo widzę nie dociera, problem z wodorowcami jest i Toyota
(oraz inni producenci) to najwyraźniej widzi (w przeciwnym razie dlaczego
wszyscy elektryfikują flotę zamiast ją wodorować?). I nie ma to żadnego
związku z "modelem biznesowym" jaki sugerujesz. Znaczy ma to związek z
modelem biznesowym, konkretnie takim, że nie jest w stanie zaoferować
samochodu konkurencyjnego cenowo nawet z obecnymi, relatywnie drogimi
przecież, BEV (np. Tesli), nie jest w stanie zapewnić osiagów dostępnych
dla BEV, nie jest w stanie dać taniego (i tak czystego jak sięmaluje wodór)
paliwa nawet na poziomie benzyny, a co dopiero prądu, nie jest w stanie
zapewnić bezpiecznej dystrybucji tego paliwa, dlatego tak się czai.
> Ale nie bez powodu podpisali umowe z Orlenem/Lotosem
> dot. wykorzystania wlasnie wodoru. Wzrosnie sprzedaz, wzrosnie ilosc
> stacji tankowania, szczegolnie jak transport zacznie przechodzic na
> wodor.
I tak większość tego nie kupi, bo jest drogie w zakupie, dorgie w
tankowaniu, a większość nie potrzebuje ani dużych zasięgów ani szybkiego
ładowania. To są przywary wymyślane przez ignorantów i skrajnych
malkontentów.
> Ma byc ciezarowka Mercedesa dostepna komercyjnie w 2021, ostatnio
> Hyundai oglosil to cos podobnego. Wodor to jest jednak kierunek w ktorym
> to pojdzie.
Toć przecież od początku piszę że pójdzie w kierunku transportu
gabarytowego, a nie jak twierdzisz, cywilnych samochodów.
--
Pozdor
Myjk
-
9. Data: 2020-11-30 15:31:27
Temat: Re: Nowa Mirai
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "_Master_" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5fc4e3dd$0$556$6...@n...neostrada.
pl...
>"Toyota może pochwalić się nie tyle bezemisyjnością, co ,,ujemną
>emisją", która oznacza że powietrze przechodzące przez układy
>samochodu jest czystsze niż to, które do niego trafiło. "
>BEZEDURAAAA!
>Każdy pojazd zatruwa powietrze choćby przez drobiny z opon czy
>klocków hamulcowych.
Hamowanie regeneracyjne :-)
>A do tego wzbija w powietrze to co leży na jezdni.
>Uświadomcie to sobie ;-)
>Ekologia TFUUUUUU
A buty czy rowery to nie wzbijaja ?
Jakby nam na czystosci zalezalo, to bysmy czesciej ulice zamiatali.
J.
-
10. Data: 2020-11-30 15:37:59
Temat: Re: Nowa Mirai
Od: "T." <k...@i...pl>
W dniu 2020-11-30 o 14:40, K pisze:
> On 30/11/2020 13:03, Myjk wrote:
>> Mon, 30 Nov 2020 12:43:11 +0000, K
>>
>>> Alez nikt nie mowi o tym, ze to sie stanie jutro ale perspektywa 10
>>> najblizszych lat jest mocno realna jesli nie pewna.
>>
>> Mirai jest na rynku od 2007 roku, zaraz będzie 14 lat. Prawie 2x
>> dłużej niż
>> Tesla i inne marki produkujące EV. Ile stacji ładowania ma taka Tesla (o
>> innych ładowarkach nie wspomnę) a ile ma Toyota do swojego Miraia?
>> Jeśli to
>> się będzie rozwijać tak jak do tej pory, to wcześniej jak za 20 lat
>> nic nie
>> pozamiata a i wtedy jest to wątpliwe. Niestety, bo to fajny koncept.
>> Tylko
>> na drodze stoi, jak zwykle, fizyka.
>>
>
> Toyota ma inny model biznesowy niz przepalanie kasy inwestorow i wieczne
> bycie pod kreska. Ale nie bez powodu podpisali umowe z Orlenem/Lotosem
> dot. wykorzystania wlasnie wodoru. Wzrosnie sprzedaz, wzrosnie ilosc
> stacji tankowania, szczegolnie jak transport zacznie przechodzic na
> wodor. Ma byc ciezarowka Mercedesa dostepna komercyjnie w 2021, ostatnio
> Hyundai oglosil to cos podobnego. Wodor to jest jednak kierunek w ktorym
> to pojdzie.
Poszło w kierunku nieba:
https://www.gramwzielone.pl/auto-ekologiczne/100902/
wybuch-stacji-ladowania-wodoru-toyota-i-hyundai-zawi
esily-sprzedaz-aut-na-wodor
A to wykaz stacji:
https://h2.live/
W Polsce "mają być".
Ps. Ciekawe, czy nabywcy wiedzą, że wodór jest przechowywany pod
ciśnieniem 700 bar... Dla porównania - CNG - ok. 170, LPG 1,4, opona
osobówki - powyżej 2 do 3.
T.