  • 11. Data: 2013-11-25 13:26:22
    Temat: Re: Nokian W+ czy warto?
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Mon, 25 Nov 2013 12:06:02 -0000, X-Man napisał(a):

    > 215 widać jakieś nietypowe są... różnicy i tak nie zauważysz pewnie a na felgę
    > IMO wejdą bez problemu

    Wejść wejdą, czytam właśnie, że ludzie zamieniają - na lato 215, na zimę
    205. Różnica ma być "pomijalna", ale... W razie "bum" nie chciałbym obudzić
    się z reką w nocniku , bo przyoszczędziłem 100 na każdej oponce, a potem
    ubezpieczyciel odmówi wypłaty odszkodowania.
    Tym bardziej, że to leasing i sprawy formalne muszą być tip-top.

    PS.
    Jak robiłem lusterko w PZU z AC to szkodnik spisywał markę i rozmiar moich
    opon zimowych w obecnym aucie. Po co? Nie mam pojęcia, ale...

    --
    Franc

  • 12. Data: 2013-11-25 13:52:23
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Franc" napisał w wiadomości
    >1. WR już nie produkują, tylko model W+ który ma je zastąpić
    >2. są bardzo dobre,
    >3. mają dobrą opinię wśród klikaczy w danym sklepie
    >4. są polecane przez danych sklep

    W opinie sklepu przestalem wierzyc - przeciez oni na nich nawet nie
    jezdzili.
    Polecaja, bo maja najwieksza prowizje :-)

    W opinie klikaczy tez nie bardzo - jesli jedna opona ma oceny od
    znakomitej po niedostateczna ... to ktorej wierzyc ?

    ADAC chyba juz zimowki przebadal i pewnie sa testy ... ale cos i ADAC
    przestalem wierzyc - czy to mozliwe zeby opony co roku mialy inne
    wyniki ?
    Wynikow nie publikuja, tylko swoje oceny, wiec tez nie wiadomo skad
    takie rozbieznosci - moze np wyszla im droga hamowania miedzy 30 a
    35m,
    wiec te 30 znakomite, a te 35 to niedostateczne ?

    J.

  • 13. Data: 2013-11-25 14:12:00
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Mon, 25 Nov 2013 13:52:23 +0100, J.F napisał(a):

> [...]
    > W opinie klikaczy tez nie bardzo - jesli jedna opona ma oceny od
    > znakomitej po niedostateczna ... to ktorej wierzyc ?
    Dlatego pytam tutaj, bo tak samo uważam.

    Nikomu nie można ufać ani wierzyć :-)

    --
    Franc

  • 14. Data: 2013-11-25 14:21:31
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    "Franc" <w...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > Jak robiłem lusterko w PZU z AC to szkodnik spisywał markę i rozmiar moich
    > opon zimowych w obecnym aucie. Po co? Nie mam pojęcia, ale...

    sprawdź jakie rozmiary opon dopuszcza producent na tych felgach jestem pewien ze
    205 spojnie można włożyć i żadnego negatywnego wpływu na bezpieczeństwo to nie
    będzie miało

    Pzdr
    Piotrek

  • 15. Data: 2013-11-25 14:27:15
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2013-11-25 14:21, X-Man wrote:

    > sprawdź jakie rozmiary opon dopuszcza producent na tych felgach jestem
    > pewien ze 205 spojnie można włożyć i żadnego negatywnego wpływu na
    > bezpieczeństwo to nie będzie miało

    jemu chodzi o to, ze opony maja byc 'homologowane' dla danego modelu.
    W ksiazeczce obslugi masz wypisane rozmiary opon jakie zaleca producent
    (czasami jestr tylko jeden rozmiar, czasami sa dwa/trzy...) i to jest
    swiete dla TU.

    Zrobisz bum, TU zobaczy, ze niewlasciwe opony i sie wypnie i bedzie jak
    w fimie Barei "nie mamy panskiego plaszcza i co nam pan zrobisz?"

  • 16. Data: 2013-11-25 21:49:30
    Od: Rafał Grzelak <s...@d...com>

    Chris wrote:

    > Franc nabazgrał(a):

    > Zadzwoń sobie sam :)
    > http://allegro.pl/show_item.php?item=3705048453

    Ma nawet wystawione w tym rozmiarze co potrzeba (215/55/16) za 340pln.

    --
    Pozdrawiam, Rafał.
    rg[na]skrzynka[kropka]pl

  • 17. Data: 2013-11-25 23:53:30
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    "Rafał Grzelak" <s...@d...com> wrote in message
    > Ma nawet wystawione w tym rozmiarze co potrzeba (215/55/16) za 340pln.

    chyba 474pln chciałeś powiedzieć...

    Pzdr
    Piotrek

  • 18. Data: 2013-11-26 12:03:24
    Od: omega_fan <o...@n...org>

    On 11/25/2013 01:26 PM, Franc wrote:

> [...]
    > ubezpieczyciel odmówi wypłaty odszkodowania.
    > Tym bardziej, że to leasing i sprawy formalne muszą być tip-top.

    Sprawdz jeszcze indeks nosnosci.
    Do mojego auta (Galaxy) musi byc indeks wyzszy / opony wzmacniane (XL)
    co skutecznie podnosi cene i eliminuje wiekszosc typowych opon 205/55/16.

  • 19. Data: 2013-11-27 06:43:29
    Od: Mirka <m...@w...pl>

    Franc wrote:
    > hej Grupo,
    >
    > Do auta muszę/chcę kupić nowy komplet opon zimowych.
    > Rozmiar 215/55/R16, auto C4 Picasso.
    >
    > W poprzednim aucie mam Nokian WR i generalnie nie mam uwag.
    > Teraz atakują mnie sklepy z oponami, że:
    > 1. WR już nie produkują, tylko model W+ który ma je zastąpić
    > 2. są bardzo dobre,
    > 3. mają dobrą opinię wśród klikaczy w danym sklepie
    > 4. są polecane przez danych sklep
    > 5. itp, itd.
    >
    > Waszym zdaniem w cenie ok. 420 za sztukę warto te Nokiany nabyć? Szukać
    > innych marek?

    Ja mam najlepsze rozwiązanie. Nie ma takiej opony która by była
    najlepsza w każdych warunkach. Jak najlepsza na lodzie to słaba np. na
    mokrej jezdni, albo na głębokim śniegu itd.
    Ja żeby mieć przewagę w każdej sytuacji to mam na każdym kole oponę
    innej firmy. Takie rozwiązanie daje mi gwarancję że na każdej nawieżchni
    mam pszynajmniej jedna najlepszą oponę.

  • 20. Data: 2013-11-27 18:40:10
    Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>

    > ADAC chyba juz zimowki przebadal i pewnie sa testy ... ale cos i ADAC
    > przestalem wierzyc - czy to mozliwe zeby opony co roku mialy inne wyniki ?

    Zauważyłeś, że co roku badają inny rozmiar? IMHO działanie opony to nie
    tylko suma bieżnika i składu mieszanki. Ostatnio u wulkanizatora oglądałem
    nowe opony i zauważyłem ciekawą rzecz. Opony Nokian w dwóch różnych
    rozmiarach (ale ten sam model) rózniły się od siebie bieżnikiem. Nie były to
    duże różnice i trzeba się było trochę przyjrzeć. Minimalnie inny wzór miały
    lamelki, odrobinę inny kształt klocków. Rozmiar ma jednak znaczenie... ;-)

    I jak się dobrze przyjrzeć tabelkom z kilku lat, to w zasadzie opony tych
    samych marek kręcą się blisko podium.
    Rzadko jest tak, że opona z pierwszego miejsca spada na ostatnie, czy
    chociażby poniżej połowy tabeli.

    W dodatku dany model opony tak naprawdę ma żywotność ok. 2 lat. Mniej więcej
    co taki okres pojawia się nowsza generacja z nową cyfrą czy plusem. Np.
    goodyear ultragrip sprzed 5-6 lat, to nie jest to samo co dzisiejszy
    ultragrip, bo między nimi jest 2-3 generacje, więc nie ma się co dziwić, że
    na podium jest rotacja.

    Wiwo