  • 1. Data: 2011-01-18 14:04:12
    Temat: Nokia messaging
    Od: Manhattan Project <e...@p...fm>

    Witam,

    Muszę wybrać telefon z usługą typu 'instant mail'. Szef chce mnie zmusić
    do BB, ale ja z różnych powodów wolałbym Nokię. Pytanie do grupy,
    ponieważ strona Plus GSM praktycznie milczy nt. Nokia messaging. Czy ta
    usługa działa w Polsce, jak działa i ile to ew. kosztuje?

    MP

  • 2. Data: 2011-01-18 15:15:09
    Temat: Re: Nokia messaging
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    Manhattan Project <e...@p...fm> dared to write:
> [...]
    > ponieważ strona Plus GSM praktycznie milczy nt. Nokia messaging. Czy ta
    > usługa działa w Polsce, jak działa i ile to ew. kosztuje?

    Dowolny telefon z obsługą Push email (pod warunkiem, że i serwer to obsługuje).

    Albo zwykła, najzwyklejsza Nokia ze skonfigurowaną aplikacją email i ustawioną
    częstotliwością sprawdzania poczty rzędu 5 minut.

    k.

  • 3. Data: 2011-01-18 17:20:53
    Od: "Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)" <"michal[dot]dwuznik[at]cern[dot]ch"@think.a.bit.before.replying>

    On 01/18/2011 03:04 PM, Manhattan Project wrote:
> [...]
    > ponieważ strona Plus GSM praktycznie milczy nt. Nokia messaging. Czy ta
    > usługa działa w Polsce, jak działa i ile to ew. kosztuje?

    Serwer mailowy to?

    M.

    PS:Nie, nie chodzi o nazwę ani domenę.

  • 4. Data: 2011-01-19 06:54:42
    Od: Manhattan Project <e...@p...fm>

    > Dowolny telefon z obsługą Push email (pod warunkiem, że i serwer to obsługuje).
    Ale czy push mail nie korzysta ze zwykłego połączenia z internetem? Czy
    innymi słowy - kiedy pobiera pocztę, czy można się dodzwonić?

    Za http://email.nokia.com/account/faq.action:

    Q: Czy mogę odbierać połączenia za pomocą mojego telefonu komórkowego
    podczas odbierania wiadomości e-mail?
    A: Tak. Podczas działania programu Nokia Messaging można nawiązywać i
    odbierać połączenia.

    > Albo zwykła, najzwyklejsza Nokia ze skonfigurowaną aplikacją email i ustawioną
    częstotliwością sprawdzania poczty rzędu 5 minut.

    > k.

    Jak wyżej.

  • 5. Data: 2011-01-19 08:42:56
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

> [...]
    >
    > Za http://email.nokia.com/account/faq.action:
    >
    > Q: Czy mogę odbierać połączenia za pomocą mojego telefonu komórkowego

    Come on, GPRS istnieje od dekady i nigdy nie blokowało dzwonienia ani smsów. Chyba że
    nadal łączysz się przez CSD.

  • 6. Data: 2011-01-19 08:43:09
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

  • 7. Data: 2011-01-19 09:29:16
    Od: Manhattan Project <e...@p...fm>

    W dniu 19.01.2011 09:42, kashmiri pisze:
    > Manhattan Project <e...@p...fm> dared to write:

    > Come on, GPRS istnieje od dekady i nigdy nie blokowało dzwonienia ani smsów. Chyba
    że nadal łączysz się przez CSD.
    OK ;-)

  • 8. Data: 2011-01-19 10:48:14
    Od: quwert <q...@g...pl>

    Nie prawda, podczas transmisji danych są blokowane połączenia przychodzące,
    dzwoniący słyszy sygnał zajętości. Istnieją klasy A B i C i tylko w klasie
    A (lub C nie pamiętam) jest możliwa jednoczesna transmisja data i voice.

    Czy obecnie operatorzy obsługują klasę bezkolizyjną tego nie wiem,
    nie korzystam już ale w latach 2004-2008 w orange podczas transmisji
    (ale nie podczas sesji) były blokowane połączenia przychodzące a przy
    połączeniach wychodzących była zawieszana transmisja danych.

  • 9. Data: 2011-01-19 11:03:18
    Od: "Maciej Muran" <m...@g...com>

    Użytkownik "Manhattan Project" <e...@p...fm> napisał
> [...]
    > ponieważ strona Plus GSM praktycznie milczy nt. Nokia messaging. Czy ta
    > usługa działa w Polsce, jak działa i ile to ew. kosztuje?

    Działa. W Orange i Play jest płatna.
    Ale jeśli wystarczające dla Ciebie będzie sprawdzanie poczty co 5 czy 15
    minut, to abonament na tę usługę nie jest potrzebny. Oczywiście przyda się
    wtedy jakiś pakiet internetowy.
    Aha! OIDP to na różnych telefonach Nokii były różne wersje klienta poczty. W
    E71 nigdy nie udało mi się uzyskać tego, co było w E52 i na odwrót chyba
    też - chodzi tu konkretnie o pobieranie poczty, co 5, 10, 15, 30 minut. Tak
    więc sprawdź to, żeby się nie okazało, że zamiast push email dostaniesz
    możliwość sprawdzenia poczty raz na dobę ;)

    M.

  • 10. Data: 2011-01-19 11:09:12
    Od: "Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)" <"michal[dot]dwuznik[at]cern[dot]ch"@think.a.bit.before.replying>

    On 01/19/2011 12:03 PM, Maciej Muran wrote:
> [...]
    > 15, 30 minut. Tak więc sprawdź to, żeby się nie okazało, że zamiast push
    > email dostaniesz możliwość sprawdzenia poczty raz na dobę ;)

    Ech, ActiveSync n lat temu był lepszy od wynalazków Nokia Mail...

    M.