  • 41. Data: 2010-08-04 09:55:19
    Temat: Re: Nokia C5
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 4 Aug 2010 11:52:12 +0200, Andrzej Libiszewski napisał(a):

    > Znaczy co, tom tom używa sieci komórkowej do przyspieszenia fixu? Chyba
    > jednak nie.

    używa pliku efemerydów ściągniętego z internetu
    Jednorazowe ściągnięcie pliku wystarcza na 7 dni, więc wystarczy raz w
    tygodniu podpiąć i odpalić TT Home.

    > http://www.smarthouse.com.au/Automotive/Navigation/K
    7B2V7V9
    > http://www.yourtomtom.com/267/update-tt-one-now-with
    -quickgpsfix.html

    > Tak więc to nie jest A-GPS.

    dowiedz się jak działa AGPS, będzie mniej żenująco.

    "geohot to troche narcyz i mitoman" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan
    Strybyszewski

  • 42. Data: 2010-08-04 10:15:46
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Wed, 4 Aug 2010 10:55:19 +0100, Waldek Godel napisał(a):

    > używa pliku efemerydów ściągniętego z internetu
    > Jednorazowe ściągnięcie pliku wystarcza na 7 dni, więc wystarczy raz w
    > tygodniu podpiąć i odpalić TT Home.

    Wiem o tym, o tym mówią te linki poniżej.

    7B2V7V9
    -quickgpsfix.html

    > dowiedz się jak działa AGPS, będzie mniej żenująco.

    Ależ wiem jak działa A-GPS, każdy może sobie choćby i na wiki sprawdzić.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Assisted_GPS

    Wtedy na przykład taki ktoś się dowie, że efemerydy to tylko część danych
    jakie zapewnia specyfikacja A-GPS i może rzeczywiście będzie wtedy mniej
    żenująco.

  • 43. Data: 2010-08-04 10:25:24
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 4 Aug 2010 12:15:46 +0200, Andrzej Libiszewski napisał(a):

> [...]
    > jakie zapewnia specyfikacja A-GPS i może rzeczywiście będzie wtedy mniej

    brawo, zaczynasz coś czytać w temacie, już jakiś postęp.
    Pytanie pomocnicze - masz tam cokolwiek o niezbędności sieci GSM i
    połączenia z internetem?

    Część o zastapieniu procesora odbiornika procesorem serwera możesz
    spokojnie pominąć, zwłaszcza na podstawie informacji poniżej, że obciążenie
    przy obliczaniu pozycji nie jest problemem już dla procesora 16 MHz

    "Apple daje multitasking tylko wtedy gdy dziala on rewelacyjnie a wiec 3GS
    i HD proste i logiczne"- Paweł "robbo" Kamiński aka Jan Strybyszewski

  • 44. Data: 2010-08-04 10:34:54
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Wed, 4 Aug 2010 11:25:24 +0100, Waldek Godel napisał(a):

    > brawo, zaczynasz coś czytać w temacie, już jakiś postęp.
    > Pytanie pomocnicze - masz tam cokolwiek o niezbędności sieci GSM i
    > połączenia z internetem?

    Chętnie się dowiem, jak można mieć urządzenie zgodne z A-GPS mając zgodność
    z jedynie drobnym fragmentem specyfikacji.

  • 45. Data: 2010-08-04 10:36:56
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 4 Aug 2010 12:34:54 +0200, Andrzej Libiszewski napisał(a):

    > Chętnie się dowiem, jak można mieć urządzenie zgodne z A-GPS mając zgodność
    > z jedynie drobnym fragmentem specyfikacji.

    Specyfikacji? Jakiej znowu specyfikacji? Będziesz tak teraz biegał od sasa
    do lasa?

    ". Apple robi dokładnie to co mówi filozofia tej firmy"- Paweł "robbo"
    Kamiński aka Jan Strybyszewski

  • 46. Data: 2010-08-04 11:02:35
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Wed, 4 Aug 2010 11:36:56 +0100, Waldek Godel napisał(a):

    > Specyfikacji? Jakiej znowu specyfikacji? Będziesz tak teraz biegał od sasa
    > do lasa?

    Ziew.

    "Dar jest błogosławieństwem ofiarodawcy"

  • 47. Data: 2010-08-04 13:47:36
    Od: CUT_INZ <C...@C...pl>

    W dniu 2010-08-04 11:14, Waldek Godel pisze:

    > Tak, to prawda, to nie jest a'la, to jest dokładnie AGPS

    Może nie dokładnie to samo. Funkcjonalność QuickGpsFix zawiera się w
    AGPS (znane położenie satelit ułatwiająca zapięcie fixa). AGPS
    wykorzystuje ponadto dane ze stacji BTS do wstępnego, przybliżonego
    ustalenia pozycji urządzenia.

    Jeśli się mylę poprawcie mnie.

  • 48. Data: 2010-08-04 14:08:01
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 04 Aug 2010 15:47:36 +0200, CUT_INZ napisał(a):

> [...]
    > AGPS (znane położenie satelit ułatwiająca zapięcie fixa). AGPS
    > wykorzystuje ponadto dane ze stacji BTS do wstępnego, przybliżonego

    Mylisz się, to nawet jest w linku który kolega Libiszewski bazujący na
    wiadomościach z magla i Bravo Girl! był uprzejmy przytoczyć:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Assisted_GPS

    "Many mobile phones combine A-GPS and other location services including
    Wi-Fi Positioning System and cell-site triangulation in a hybrid
    positioning system"

    czyli jak do AGPS dodasz triangulację to masz już system hybrydowy. Coś
    takiego uzywa Google Maps Mobile, choć jak sie bliżej przyjrzeć, to też nie
    do końca, bo GMM uzywa albo jedno albo drugie (po sieciach WLAN i GSM jak
    nie ma fixa GPS, a jak już złapie, to jedzie po czystym (a)GPS), a nie
    jedno i drugie na raz.

    "Nie to co trole z polskiego usenetu ... ci to sami madrale..." - Paweł
    "robbo" Kamiński aka Jan Strybyszewski

  • 49. Data: 2010-08-04 18:08:57
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 4 Aug 2010 15:08:01 +0100, Waldek Godel wrote:
> [...]
    >do końca, bo GMM uzywa albo jedno albo drugie (po sieciach WLAN i GSM jak
    >nie ma fixa GPS, a jak już złapie, to jedzie po czystym (a)GPS), a nie

    A propos - ktos wie jak najprostszy GMM w javie to robi ? Bez GPS.

    Jest niby jakies java location API, ale to przeciez wymaga wspomagania
    ze strony operatorow. Zrobili Googlowi przyjemnosc i rozdaja
    informacje za ktora zwykli brac pieniadze ?

    J.

  • 50. Data: 2010-08-04 20:29:18
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 04 Aug 2010 20:08:57 +0200, J.F. napisał(a):

> [...]
    > ze strony operatorow. Zrobili Googlowi przyjemnosc i rozdaja
    > informacje za ktora zwykli brac pieniadze ?

    Czemu przyjemność? GMM uruchamia w ludziach potrzebę transmisji danych, za
    którą ludzie płacą haracz operatorowi. Perfekcyjna symbioza.

    "Nie wiesz co to proxy, wiec informuje sie iz jestem na urlopie i nazywam
    sie Jan Strybyszewski"- Paweł "robbo" Kamiński aka Jan Strybyszewski