  • Data: 2010-04-11 09:39:03
    Temat: Nokia 6300 - taki sobie problemik
    Od: Tomaszek <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jest sobie 2,5 letni telefonik Nokia 6300 ( soft ver 5.50 - 14.08.2007,
    RM-217 ) Przez 2,5 roku nie było z telefonem najmniejszych problemów,
    ani jeden jedyny raz się nie zawiesił, nie zgubił ustawień itp. Raz
    jeden zrestartował się przy robieniu zdjęcia. Aż tu pewnego dnia po
    włączeniu rano wita mnie monit o podanie godziny i daty! I od tej pory
    jest tak za każdym razem, jak włączam telefon. Nic poza tym się nie
    dzieje, żadne ustawienia nie są tracone, wszystkie wpisy w terminarzu
    są, dzwonki, profile na swoim miejscu. Tylko data i godzina. Jak telefon
    jest włączony to data nie jest tracona i zegar działa normalnie.

    Mam w zwyczaju wyłączać telefon na noc, jak idę spać. I tak robię od
    samego początku jak mam ten telefon. Wygląda na to, że w Nokii 6300 po
    wyłączeniu telefonu godzina i data jest podtrzymywana z jakiejś
    wewnętrznej bateryjki, która padła. Ktoś może potwierdzić moją teorię?
    Nic nie wskazuje na jakieś problemy z oprogramowaniem. Wiem, że wyszło
    już wiele nowych wersji oprogramowania, ale ja wyznaję zasadę, że nie
    ruszam czegoś co działa bez zarzutu. A mój egzemplarz telefonu działa
    bez zarzutu z tą wersją ( 5.50 )

    Jeśli to faktycznie bateryjka, to ile może kosztować wymiana? Jeśli to
    nie bateryjka to co to może być?