  • 1. Data: 2010-01-01 14:50:32
    Temat: Nokia 1661, jak sie pozbyć polskich literek z smsów
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    witam
    Znajoma dostała w prezencie nokie 1661. telefon jej "pasuje", ale ma
    jedną wade. podczas pisania smsów, naciskając klawisze _chce_ uzyskać
    ABC a uzyskuje AĄBCĆ.... Pisze tak szybko, nie patrząc na ekran ze...
    głupoty wyskakują.
    Czy istnieje metoda (musi pozostac polski język) żeby wywalić z edytora
    sms polskie znaki?
    Pozdrawiam
    ToMasz

  • 2. Data: 2010-01-01 15:49:43
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "ToMasz" napisał:

    > Czy istnieje metoda (musi pozostac polski język) żeby wywalić z edytora
    > sms polskie znaki?

    Zazwyczaj uzyskuje się to przełączając w ustawieniach SMS obsługę znaków z
    Unicode na Alfabet GSM - sprawdź, czy w tej Nokii jest taka możliwość.
    Aczkolwiek nie wiem, czemu ma to służyć, chyba tylko dalszemu pogłębianiu
    analfabetyzmu wśród Polaków.

    JoteR

  • 3. Data: 2010-01-01 17:26:52
    Od: "zho" <b...@p...com>

    Użytkownik "JoteR" <j...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Unicode na Alfabet GSM - sprawdź, czy w tej Nokii jest taka możliwość.
    > Aczkolwiek nie wiem, czemu ma to służyć, chyba tylko dalszemu pogłębianiu

    Temu ze jak stosujesz polskie znaczki to efektywnie dlugosc sms-a spada ci
    do okolo 70 znakow a natepne znaki leca juz na konto nastepnego sms-a.

    --
    Pozdrawiam ZHO
    www.akwa.aip.pl Prawdopodobnie najstarsza strona akwarystyczna po polsku.

  • 4. Data: 2010-01-01 17:39:39
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "zho" napisał:

    > Temu ze jak stosujesz polskie znaczki

    A niemieckie umlauty i francuskie fistaszki?

    > to efektywnie dlugosc sms-a spada ci do okolo 70 znakow
    > a natepne znaki leca juz na konto nastepnego sms-a.

    Och, cóż za nieszczęście. I to jest również powodem, że obawiasz się
    stosować pliterek także w swoich postach? Nie lękaj się, w Usenecie za to
    nie kasują dodatkowych 20 groszy ;->
    Nie musisz i tu seplenić.

    JoteR

  • 5. Data: 2010-01-01 18:00:20
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    JoteR pisze:

    > Zazwyczaj uzyskuje się to przełączając w ustawieniach SMS obsługę znaków
    > z Unicode na Alfabet GSM - sprawdź, czy w tej Nokii jest taka możliwość.
    > Aczkolwiek nie wiem, czemu ma to służyć,
    temu ze ona pisze jakby to powiedzieć "bez zwrokowo" tzn 3naciśniecia"2"
    mają dać "C" a nie "B". Tak wiec polskie literki w smsach - to tak jak
    by Tobie dali pomieszali styki w klawiaturze PC
    ToMasz

  • 6. Data: 2010-01-01 18:05:31
    Od: "ALEX John Calder" <k...@s...us>

    JoteR ni au koto ha itsumo tanosii

    > Zazwyczaj uzyskuje się to przełączając w ustawieniach SMS obsługę
    > znaków z Unicode na Alfabet GSM - sprawdź, czy w tej Nokii jest taka
    > możliwość.

    W 2680 nie działa. Piszę po polsku, wysyłam po polskawemu.

    --
    ALEX John Calder, generał lejtnant,
    I kod 3613, morderstwo pierwszego stopnia sędziego ulicznego;

  • 7. Data: 2010-01-04 11:04:52
    Od: "Ianus" <U...@o...pl>

    Użytkownik "zho" <b...@p...com> napisał w wiadomości grup
    ..
    > Temu ze jak stosujesz polskie znaczki to efektywnie dlugosc sms-a spada ci
    > do okolo 70 znakow a natepne znaki leca juz na konto nastepnego sms-a.

    Bzdura. Musiałbyś same pliterki pisać a jeszcze by ci zostało trochę
    miejsca.

    JS

  • 8. Data: 2010-01-04 11:58:54
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    Ianus napisał(a):

    > Bzdura. Musiałbyś same pliterki pisać a jeszcze by ci zostało trochę
    > miejsca.

    A waść skąd te rewelacje techniczne posiadasz?

    Chociaż sztuka pliterek => sms w Unicode => długość sms 70 znaków.

    Hint: informacja o wykorzystywanym kodowaniu jest umieszczona
    w esemesie RAZ.

    --
    Dominik (& kąpany)
    Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy w oparciu o Art. 54 Konstytucji RP