  • 131. Data: 2018-07-20 18:41:42
    Temat: Re: Niezapłacone mandaty
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 20 lipca 2018 18:00:12 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:

    > Zrozumiec powinienes ze przy odpowiednim zbiegu okolicznosci poza
    > zapomnieniem cała reszta moze odbyc sie bez twojej wiedzy.
    > A jak pokazywał przykład mandatu zostawionego za szybą który ktos inny
    > zabrał, nawet o zapomnieniu moze nie byc mowy.
    Zrozum w końcu że za mandat zostawiony za wycieraczką który wiatr wywiał do aresztu
    nie zamykają
    Przyśla jeszcze pewnie ze dwa wezwania na adres właściciela auta i ze dwa pisma z
    sądu.
    Troche tych dość odpowiednich zbiegów okolicznościmusi być zeby nie zareagować
    Ps
    Masz znajomego listonsza czy kogoś na poczcie pracującego?
    Jeśli tak to zapytaj jak ludzie pisma z sadu odbierają.
    Tzn ilu nie odbiera na zasadzie- "z sądu?, nie biore odeślij im to Pan"
    Swego czasu miałem kontakt z osobą która m.in zajmowała się wydawaniem avizowanych
    przez listonoszy przesyłek sadowych
    Tak na oko ze 20% wg tego co mówiła było odbieranych.
    Albo ludzie nie przyłazili wcale albo jak juz przyszli i zobaczyli ze z sądu czy od
    komornika to nie odbierali
    Podejrzewam że zdaje im się że jak nie odbiorą to sprawy nie będzie
    A póniej sytuacja jak na lotnisku czy chciażby zajęcie na rachunku i lament wielki.

    Ciebie to moze dziwi, mnie w sumie tez ale tak to bywa
    Podobnie jak niedawno dziwiłes sie czy wydawało się Tobie niewiarygodne ze ludziska
    na stacjach paliw po 50zł tankują zamiast do pełna. bo 50zł to bez sesnu niby
    A jak pogadasz z pracownikiem stacji to sie okaże że tych za 50zł to większość
    Dla Ciebie niewiarygodne to 50zł, niewiarygodne to że ktoś unika zapłcenia 100zł a
    niestety takie scenariusze dość popularne są.

  • 132. Data: 2018-07-20 18:47:29
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 20 lipca 2018 18:29:39 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Sprawdż prosze ile kasują biura rachunkowe za podstawową obsługę
    > Przypomnę że o jednoosobowej działalności piszemy.

    Ok z tym kilkadziesiąt zł troche przesadziłem ale 150-200zł to sa realne stawki za
    nawet troche więcej niż podstawową obslugę
    I tak warto zamiast jak użytkownik twierdzi 5 godzin dziennie samemu robić

  • 133. Data: 2018-07-20 19:00:04
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Nie do wiezienia, do aresztu.

    Dla ciebie to robi róznice jak rozumiem. Wiezienie nie jest akceptowalne
    ale areszt juz jak najbardziej.
    A dla mnie za 100zł to nawet przytrzymanie godzine w kozie na lotnisku
    jest nie do zaakceptowania!

    Bo 100zł to nic wiec i konsekwencje powinny byc zadne.
    Rozumiem, gdyby jegomośc miał 50k niezapłaconych należnosci, niechby to
    jeszcze były alimenty...
    Ale jeżeli ktos wisi panstwu 100zł i to panstwo nie jest w stanie tych
    100zł sciagnac ze zwrotu podatku, z konta whatever (nawet doliczajac
    drugie tyle kosztów) to niech to panstwo oleje tą stówe i przestanie się
    wygłupiać!

    Bo takie uganianie się za stówą nie ma zadnego sensu a i finansowo jest
    totalnie bezsensowne.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Dyplomata to człowiek, który pamięta o urodzinach kobiety,

  • 134. Data: 2018-07-20 19:12:13
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    http://www.profit-us.com/cennik
    To pomimo reklamy nie jest najtansze biuro rachunkowe. W Lodzi i zapewne wszedzie
    indziej jest duzo bardzo malych biur rachunkowych, jednoosobowych dzialalnosci
    gospodarczych prowadzonych w domu. One biora po 2-3 zlote za obrobiony dokument. Poza
    tym istnieje karta podatkowa i przy niej poza zlozeniem raz do roku w us informacji
    ze chce sie tak placic podatek trzeba umiec zrobic co miesiac przelew do us. Z
    litosci pomijam fakt ze prowadzenie ksiazki przychodow i rozchodow i ryczaltowej nie
    przekracza mozliwosci czlowieka co skonczyl gimnazjum. Tak samo ze wszystkimi
    deklaracjami.

  • 135. Data: 2018-07-20 20:00:05
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

> [...]
    > wezwania na adres właściciela auta i ze dwa pisma z sądu. Troche
    > tych dość odpowiednich zbiegów okolicznościmusi być zeby nie

    Rozumiem, zrozum wreszcie ze ja rozumiem.
    dlatego pisałem o odpowiednim zbiegu okolicznosci pt np. przeprowadzka,
    doreczenie zastepcze, wyrok zaoczny i juz.

> [...]
    > odbiorą to sprawy nie będzie A póniej sytuacja jak na lotnisku czy
    > chciażby zajęcie na rachunku i lament wielki.

    I jak to sie ma do tego, ze do odbioru naleznosci w wysoksoci 100zł
    trzeba az sad kłopotac?
    Moze po prostu spójrz szerzej?

> [...]
    > niewiarygodne to 50zł, niewiarygodne to że ktoś unika zapłcenia
    > 100zł a niestety takie scenariusze dość popularne są.

    Nie, ja nie uwazam, ze to niewiarygodne.
    Ja uwazam ze to głupie - w sensie takie tankowanie.

    Natomiast tak samo uwazam za głupie latanie za mucha z armata czyli za
    100zł ciąganie człowieka po aresztach etc.

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 136. Data: 2018-07-20 20:00:05
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > Ok z tym kilkadziesiąt zł troche przesadziłem ale 150-200zł to sa
    > realne stawki za nawet troche więcej niż podstawową obslugę I tak
    > warto zamiast jak użytkownik twierdzi 5 godzin dziennie samemu robić

    Oczywiście.
    Po prostu zdziwiło mnie te kilkadziesiat złotych, bo to dokładnie tak jak
    piszesz minimum 2 x mniej niz najtansze jakie znam przy absolutnie
    minimalnej wielkosci dg.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Czy świat się bardzo zmieni gdy z młodych, gniewnych

  • 137. Data: 2018-07-20 20:19:46
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-07-19 o 21:23, Irek.N. pisze:
> [...]
    > ale też przejechanego broną jak inni nieuczciwi. Pytanie czy ten uczciwy
    > nie jest wyjątkiem pozwalającym na zweryfikowanie metody karania.
    >
    > Popatrz inaczej, co się stało z VAT-em. Mam od cholery różnych rodzajów
    > rozliczeń tylko dlatego, ze ktoś robił przekręty na podatku, a państwo
    > zamiast udupić go tak żeby inni się zastanowili, wprowadziło kretyńskie
    > przepisy dla wszystkich, bo tak im się wydawało że rozwiążą problem
    > nieuczciwości. Wiesz, mnie wkurza taki obrót sprawy. Wszystko się
    > strasznie komplikuje przez to, zupełnie niepotrzebnie.
    Irek ale to dlatego że u nas państwo jest opresyjne i ma leniwych
    pracowników
    gdyby im się chciało ścigać przestępców to by nie zaostrzali prawa.
    I tak to działa wszędzie, np droga osiedlowa na której zawsze się znajdą
    ścigacze, zamiast kilku wyłapac i przykładnie ukarać to karze się
    wszystkich robiąc progi zwalniające. I tak jest ze wszystkim, niestety :(

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 138. Data: 2018-07-20 22:32:43
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-07-20 o 18:47, Kris pisze:
    > Ok z tym kilkadziesiąt zł troche przesadziłem ale 150-200zł to sa realne stawki za
    nawet troche więcej niż podstawową obslugę
    > I tak warto zamiast jak użytkownik twierdzi 5 godzin dziennie samemu robić

    O czym Ty piszesz? Widać, że nigdy nie prowadziłeś takiej działalności i
    nie masz najmniejszego pojęcia o czym piszę.

    Dam Ci przykład takiej prostej działalności instalatora.

    Żadne biuro nie zajmie się wszystkimi sprawami jakie musisz prowadzić w
    takiej działalności tj. przygotowywaniem ofert, prowadzenie magazynu,
    prowadzenie ewidencji przebiegu samochodów (jeżeli jest to auto prywatne
    używane do celów DG to musisz pisać ze szczegółami skąd i dokąd
    jedziesz, cel wyjazdu i ile przejechałeś kilometrów), rejestru środków
    trwałych oraz wystawiać dokumenty związane z amortyzacją, rejestr
    zakupów narzędzi, jeżeli używasz komputera to jeszcze wykaz
    oprogramowania, prowadzenie ewidencji gospodarowania odpadami,
    prowadzenie rejestru VAT, składanie deklaracji podatkowych oraz ZUS,
    prowadzenie KPiR, prowadzenie rejestru zakupowanych norm, ewidencja
    przyrządów pomiarowych oraz świadectw legalizacyjnych, protokoły badań
    oraz pomiarów, prowadzenie ewidencji przeglądów technicznych itd.

    Żeby było jeszcze ciekawiej musisz wiele rzeczy wprowadzać do kasy
    fiskalnej.

    Pół biedy jak Cię stać na komputer i oprogramowanie. Niestety programy
    są dość drogie i co miesiąc musisz zapłacić haracz za serwis. Ponadto
    każda zmiana w prawie to dodatkowy przyjazd serwisu za dodatkową kasę.

    Ile z tych rzeczy potrzebujesz aby wykonać usługę np. jako instalator i
    móc sprzedać klientowi materiały?

    Kompletnie żadnej z ww. Wszystko to robi się po to, żeby zaspokoić
    fiskusa i przeróżne urzędy.

  • 139. Data: 2018-07-20 22:58:24
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 20 lipca 2018 11:41:44 UTC-5 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    > Tak na oko ze 20% wg tego co mówiła było odbieranych.
    > Albo ludzie nie przyłazili wcale albo jak juz przyszli i zobaczyli ze z sądu czy od

    Zabrac za pysk listonoszy (latwe) i powiedziec ze maja legitymowac i brac podpis
    zanim powiedza co za przesylka.

> [...]
    > Dla Ciebie niewiarygodne to 50zł, niewiarygodne to że ktoś unika zapłcenia 100zł a
    niestety takie scenariusze dość popularne są.

    Powiadomienie sadowe to powazna sprawa i nie wiem czemu w obliczu takich problemow
    sady nie adresuja tego powaznie.

  • 140. Data: 2018-07-21 00:00:05
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > podatkowa i przy niej poza zlozeniem raz do roku w us informacji ze
    > chce sie tak placic podatek trzeba umiec zrobic co miesiac przelew

    81 netto na kpir to około 100zł - to raz.
    Dwa - czy w tym jest obróbka ZUS? Wytworzenie deklaracji, przesłanie JPK
    etc?

    > Z litosci pomijam fakt ze prowadzenie ksiazki przychodow i
    > rozchodow i ryczaltowej nie przekracza mozliwosci czlowieka co
    > skonczyl gimnazjum. Tak samo ze wszystkimi deklaracjami.

    A to jest inna inszosc, podwatek dotyczył kogos komu to 5h dziennie
    zajmuje...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Bądź odważny. A jeżeli nie jesteś, udawaj, ze jesteś.