  • 111. Data: 2018-07-20 02:49:04
    Temat: Re: Niezapłacone mandaty
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-07-19 o 21:50, Uzytkownik pisze:

    > A co to obchodzi tego, który sprzedał auto?

    Nie o to chodzi. Napisałeś, że trafia pod właściwy adres co z natury
    sprawy nie jest pewne. Bo można sprzedać komukolwiek.

    > Skąd urząd może mieć właściwy adres? To już problem urzędu. W umowie
    > kupna-sprzedaży mają pesel i adres zamieszkania w chwili podpisywania
    > umowy. Jeżeli już nie mieszka pod tamtym adresem to urzędy mogą wysłać
    > zapytania do banków, operatorów telefonii komórkowej czy TV, operatorów
    > kart płatniczych, do Urzędu Skarbowego w którym się rozlicza. Myślisz,
    > że urzędy mają tutaj jakikolwiek problem? Nawet sobie nie zdajesz sprawy
    > ile informacji w urzędach jest zbieranych o obywatelach i jak duże
    > możliwości maja urzędy oraz policja.

    No ale jak ludzik swobodnie sobie żyje to niekoniecznie wiadomo gdzie na
    planecie przebywa i można se tylko bajać o "trafianiu pod właściwy adres".

> [...]
    > właściciela samochodu. Skoro otrzymują informację o sprzedaży samochodu
    > to pierdolonym obowiązkiem polskiego ssyna urzędnika jest przesłać tą
    > informację do urzędu szwedzkiego. Jeżeli tak się nie stało to znaczy, że
    > polski ssyn urzędnik olał sprawę i nie przesłał informacji, że sprawa
    > nie dotyczy obywatela, którego chcą okraść Szwedzi. Jeżeli nadal
    > wysyłane są mandaty do poprzedniego właściciela samochodu to tylko
    > świadczy o złej woli i kurewskim lenistwie i olewatorstwie polskiego
    > urzędnika. Za coś takiego polski urzędnik powinien ponieść karę.

    Ja nie o tym.

  • 112. Data: 2018-07-20 02:51:43
    Od: kk <k...@o...pl>

    > Zwlaszcza ze obcokrajowcy placa mandaty na miejscu.

    Jaaaasne, jak fotoradar (taki jest trend, nie tylko mandaty ale i np.
    opłaty autostradowe) pstryknie fotkę to na pewno na miejscu uiści.

  • 113. Data: 2018-07-20 03:01:19
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-07-19 o 21:35, Irek.N. pisze:

    > Jesteś prawym obywatelem, nie zmieniasz misjsca zamieszkania, nic nie
    > wiesz o pismach obciążających cię.
    >
    > Ja już jeździłem do jakiegoś punktu Ipost czy jak to się nazywa, bo
    > wygrali przetarg i rozprowadzali pisma urzędowe. Wiesz jak taki punkt
    > wyglądał - to była mała dziupla z chemią gospodarczą i przy okazji
    > świadczyła usługi dla inpostu. Ekspedientka oczywiście nieogarnięta, ile
    > trzeba by pismo zaginęło? To był kretyński pomysł rządu i dobrze że się
    > skończyło.

    Mnie powtórnego awiza nie dostarczali. Sądowi zresztą potem też nie
    zechcieli odpisać co było z przesyłką. Ale jak dla mnie to problem
    doręczenia zastępczego a nie tej firmy. W Poczcie Polskiej też awizo
    wygląda jak z d..y wyjęte. I jeszcze chcą PP Narodowym Operatorem
    Cyfrowym uczynić. No k... przecież oni nie mają żadnego doświadczenia a
    na rynku jest mnóstwo firm, które robią to od dawna.

    > Niestety nie, zaszła czyjaś zła wola. Wynajmujesz - więc musisz się
    > liczyć z tym że zawierzasz wynajmującemu. Sorki, to Twój adres i były
    > doręczenia.

    Nonsens. W doręczeniu chodzi o ... doręczenie. z Faktu, że ktoś przebywa
    pod takim czy innym adresem nie wynika, że to jego adres. Jest
    zasadniczy problem, że pisma sądowe nie są przekierowywane na żądanie
    odbiorcy tak jak normalne listy by właśnie można było doręczyć. A
    obowiązuje przy takich pismach doręczenie zastępcze. Gdzie jeszcze jest
    coś takiego?!

  • 114. Data: 2018-07-20 05:06:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 19 Jul 2018 23:13:42 +0200, Robert Wańkowski napisał(a):

    > Na 100% wystarczy z poczty.

    Z poczty byc moze. A z telefonu nie :-)

    A poczta czynna od poniedzialku od 8:00.
    Choc sa i calodobowe ...

    J.

  • 115. Data: 2018-07-20 05:07:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 17 Jul 2018 13:55:50 -0700 (PDT), Kris napisał(a):
> [...]
    zamiast-wakacji-w-singapurze-brza-zalegly-mandat-na-
    100-zlotych,248607.html

    > Kluczowy fragment:
    > "Straż graniczna precyzuje, że samo otrzymanie mandatu nie skutkuje zatrzymaniem na
    lotnisku. W tym przypadku Anna Gliszczyńska była poszukiwana, ponieważ sąd
    prawdopodobnie zamienił niezapłacony mandat na karę aresztu"

    > Olewała zapłatę 100zł to nie powinan się później ośmieszć upubliczniając własną
    glupote

    Oby ci ktos kawal zrobil i wezwanie od SM/policji zza wycieraczki
    zabral ...

    J.

  • 116. Data: 2018-07-20 05:10:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 19 Jul 2018 20:51:43 +0200, kk napisał(a):
> [...]
    tam nie dopilnował albo olał. Jaworowicz czy inne "sprawy dla reportera" jednak to
    pomijają.
    zaległy mandat za przejazd autobusem ściągnęli z odsetkami i kosztami. Bidulka grała
    w ciula z systemem i przegrała;)

    > Szczególnie, że mandat za brak biletu przedawnia się po roku

    A nie po 3/5/10 latach ?

    Nawet jesli po roku, to wystepuja o egzekucje, a potem maja kolejne
    lata,jesli sie nie myle.
    Zwykle mandaty karne to z kolei 2 czy 3 lata, jesli dobrze pamietam.

    J.

  • 117. Data: 2018-07-20 05:11:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 19 Jul 2018 12:50:28 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    napisał(a):

    > Napisz jak ja zatrzymaja na lotnisku.

    Spadkobiercow zatrzymaja.

    J.

  • 118. Data: 2018-07-20 09:40:20
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-07-20 o 05:10, J.F. pisze:
> [...]
    w ciula z systemem i przegrała;)

    > A nie po 3/5/10 latach ?
    >
    > Nawet jesli po roku, to wystepuja o egzekucje, a potem maja kolejne

    No ale stało "co to po kilku latach jej mandat za przejazd autobusem
    ściągnęli"

    > Zwykle mandaty karne to z kolei 2 czy 3 lata, jesli dobrze pamietam.

    No, ale było o autobusowym jw. To w ogóle nie mandat tylko opłata.

  • 119. Data: 2018-07-20 09:48:56
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 20 lipca 2018 05:07:21 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > Oby ci ktos kawal zrobil i wezwanie od SM/policji zza wycieraczki
    > zabral ...
    I co mi grozi?
    Nie zareaguje na to zza wycieraczki to przyślą poczta.
    Na podstawie wezwania włożonego za wycieraczkę jeszcze póki co na lotniku nie
    zatrzymują

  • 120. Data: 2018-07-20 11:20:27
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-07-20 o 09:48, Kris pisze:

    > I co mi grozi?
    > Nie zareaguje na to zza wycieraczki to przyślą poczta.
    > Na podstawie wezwania włożonego za wycieraczkę jeszcze póki co na lotniku nie
    zatrzymują

    Jesteś tego całkowicie pewny?
    Dostałem kiedyś gówniany mandat za parkowanie.
    Nawet chciałem zapłacić ale umundurowany kretyn nie wypełnił
    go poprawnie do końca. Ja nie czuje się uprawniony do dopisywania
    czegokolwiek do blankietu mandatowego. Więc nie zapłaciłem.
    Po dwu latach sobie sami ściągnęli.
    Ale jakby nie ściągnęli to może miałbym już wyrok do odsiadki.
    Bo zgadniesz gdzie wyślą zawiadomienie o wyroku?