  • 41. Data: 2002-05-08 15:02:28
    Temat: Re: Nie no, to jest SKANDAL !
    Od: Marcin Krakowiak <m...@f...net.pl>

    Michal Szokolo wrote:

    > A gdzież to stoją co większe serwery? Jest wszystkiego JEDEN
    > ogólnodostępny serwer komercyjny (news.tpnet.pl)...

    nie ma wiekszych bo firmy dostepowe wlasnie w takich proporcjach swiadcza uslugi
    domowym uzytkownikom

    pzdr, MK
    http://www.max.pl

  • 42. Data: 2002-05-08 15:03:37
    Od: Maciej Wierzbicki <v...@k...p.lodz.pl>

    Robert wrote:

    > ???
    > Jasne ... wyjaśnisz nam to bliżej ?

    Nie masz ustawowo i odgórnie określonego zapewnienia o możliwości
    korzystania z hierarchii pl.* . To, iż taką możliwością dysponujesz,
    zawdzięczasz nie polskiemu prawu, ustawom, przełożonym, Panu Bogu,
    whateverowi, "bo tak", tylko gronu osób administrujących serwerami news,
    którzy zechcieli skonfigurować rzeczone serwery i feedy tak, abyś miał
    tę możliwość [1]. I rzeczone osoby w każdej chwili mogą dojść do
    wniosku, iż Twoja[2] możliwość korzystania z Usenetu wydaje im się
    zbędna/kłopotliwa, wobec czego przestaniesz dysponować tą możliwością.

    [1]no chyba że jakiś ISP zapewnia w umowie dla swoich klientów dostęp do
    hierarchii pl.*, ale to juz będzie problem tegoż ISP, jeżeli nagle okaże
    się, iż niepowinni zapewniać w umowie dostępu do czegoś, co
    niekoniecznie jest ich właśnością.
    [2]nie personalizuję, ogólnie mówię, to może być każdy.

    * Maciej 'Voovoos' Wierzbicki * VOO1-RIPE * VOO1-6BONE

  • 43. Data: 2002-05-08 16:21:43
    Od: Jacek Zapala <j...@i...pl>

    Maciek Uhlig <m...@u...edu.pl> writes:

    > Przemysław Maciuszko <s...@i...pl> wrote in

    > Nie.

    > O takich, jakie gazeta Ci placi za robote i jakie daje na organizacje
    > uslugi news.
    >
    > Czyli, ze to mogloby byc dobre rozwiazanie, gdyby nie bylo realizowane
    > "przy okazji".
    >
    > Oczywiscie, mozna myslec o dedykowanym serwerze news z doklejaniem
    > reklam do newsow itd. Kto placi za usluge, temu sie nie dokleja. Ale
    > biznesplanu nie probowalem nawet robic :-)

    A jak sądzisz, jak długo artykuły z serwera rozsyłającego reklamy (bo o czymś
    takim piszesz) pojawiałyby się na innych serwerach?
    A serwer, który nie ma feedów (wychodzących?) chyba szybko umarłby śmiercią
    naturalną.

    Jacek

  • 44. Data: 2002-05-08 16:22:42
    Od: Szymon Sokół <s...@b...operator.from.hell.pl>

    In pl.internet.polip, Michal Szokolo <m...@k...pmp.com.pl> wrote:

    >Że już się przyczepię dalej, newsy mogą mieć zastosowanie edukacyjne a
    >IRC to czysta rozrywka.
    Says who?
    --
    Szymon Sokol (SS316-RIPE, SS4004) -- Network Manager B
    Computer Center, University of Mining and Metallurgy, Krakow O

  • 45. Data: 2002-05-08 16:22:51
    Od: Szymon Sokół <s...@b...operator.from.hell.pl>

    In pl.internet.polip, Maciek Uhlig <m...@u...edu.pl> wrote:

    >Szymon Sokół <s...@b...operator.from.hell.pl> wrote in

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    >Nie pisalem o placeniu za usluge :-).

    To o czym pisałeś w miejscu podkreślonym?

  • 46. Data: 2002-05-08 16:23:03
    Od: Asia Jedrychowska <a...@a...net>

    vrv <v...@a...pl> wrote:

    > Smieszne? A nie wiem czy zauwazyles, ale ten Pan jest oplacany z naszych
    > podatkow ?

    ale nie płacą mu za moderowanie polipa.

    a.
    --
    ,-=-. ,>@<. ,(O). ,-=-. Asia Jędrychowska ,\|/.
    `'.'' `'.'' `'.'' `'.'' `'.''

  • 47. Data: 2002-05-08 21:04:22
    Od: "Robert" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maciej Wierzbicki" <v...@k...p.lodz.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zawdzięczasz nie polskiemu prawu, ustawom, przełożonym, Panu Bogu,
    > whateverowi, "bo tak", tylko gronu osób administrujących serwerami news,

    Błąd. Nie ma czegoś takiego jak "bo tak".
    Administratorzy są tylko pracownikami i chcą tego czy też nie muszą
    wykonywać polecenia przełożonych. Właścicielami serwerów są uczelnie
    państwowe (o tych tylko mówię) utrzymywane ze środków publicznych. Środki te
    otrzymują na swoje działania statutowe, czyli w dużym skrócie na kształcenie
    ludzi. Usenet, ircnet i inne takie nie służą temu celowi. Za serwery, łącza,
    prąd, płace administratorów i sprzątaczek płaci pośrednio lub bezpośredni
    budżet państwa. W związku z tym publiczne udostępnianie tych usług na
    serwerach uczelnianych (które zostały kupione czasami za ciężkie pieniądze
    podatników) jest NIELEGALNE.

> [...]
    > wniosku, iż Twoja[2] możliwość korzystania z Usenetu wydaje im się
    > zbędna/kłopotliwa, wobec czego przestaniesz dysponować tą możliwością.

    Wydaje mi się, że tu się bardzo mylisz.
    Rzeczone osoby mogą sobie dochodzić do najprzeróżniejszych wniosków. Akurat
    to bardzo mało mnie interesuje. Zechciałbyś podzielić się swoją wiedzą na
    temat podstaw prawnych udostępniania bądź nie tego typu usług.

> [...]
    > hierarchii pl.*, ale to juz będzie problem tegoż ISP, jeżeli nagle okaże
    > się, iż niepowinni zapewniać w umowie dostępu do czegoś, co

    A czyją jest własnością usenet ? Znasz właściciela ?

    pozdr. Robert

  • 48. Data: 2002-05-08 21:06:17
    Od: "Plonk" <...@f...onet.pl>

    >"Maciej Wierzbicki" <v...@k...p.lodz.pl>
    >Nie masz ustawowo i odgórnie określonego zapewnienia o możliwości
    >korzystania z hierarchii pl.* .
    No tak, bo zapewnia to polska konstytucja

  • 49. Data: 2002-05-08 21:06:25
    Od: "Plonk" <...@f...onet.pl>

    >"Maciek Uhlig" <m...@u...edu.pl>
    >Dzieki tym panom, co sa, przynajmniej cos dziala, chociaz z
    >zacieciami. Co poniektorzy sa tez aroganccy i maja userow gleboko
    >gdzies. Problem polega na tym, ze nie ma innych panow, ktorzy byliby
    >jednoczesnie merytorycznie dobrzy i chcieli zajmowac sie za darmo
    >obsluga uslugi. Dlatego jest jak jest.
    W temacie czego ? Moderowania ?

  • 50. Data: 2002-05-08 21:07:02
    Od: Daniel Podlejski <u...@u...eu.org>

    Michal Szokolo napisał:
    : Że już się przyczepię dalej, newsy mogą mieć zastosowanie edukacyjne a
    : IRC to czysta rozrywka.

    Mylisz się. Nie dalej jak wczoraj i przedwczoraj używałem irca
    do pracy, zamiast telefonu.

    --
    Daniel Podlejski <u...@u...eu.org>
    ... Hey Patty Garrett that's what I used to call you