eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingNie mieszczę się w tym garniturku część 2: Java i parametry in/outNie mieszczę się w tym garniturku część 2: Java i parametry in/out
  • Data: 2012-06-25 20:38:13
    Temat: Nie mieszczę się w tym garniturku część 2: Java i parametry in/out
    Od: Edek Pienkowski <e...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Powiedzmy, że mam metodę która ma ze 30 zmiennych i, co oczywiste
    w tym przypadku, jest za duża. Chcę ją podzielić.

    Problem polega na tym, że cokolwiek bym nie chciał wydzielić
    z tej metody zmienia te zmienne lokalne. Jeżeli zmieniałoby
    jedną, nie ma problemu:
    x1 = doSth(a,b,c,d,e);

    Ale jeżeli zmienia x1, y1 i z1, różnych typów? Najlepsze,
    co dotychczas wymyśliłem ucząc się Javy po raz drugi to:

    A arrX1 = new A[1]
    B arrYZ = new B[] { y1, z1}
    doSth(a,b,c,d,e, arrX1, arrZY)
    x1 = arrX1[0];
    y1 = zrrYZ[0];
    z1 = arrZY[1];

    Jest jakiś ogólny prostszy sposób? Kombinowałem z EnumMap
    automatycznie weryfikującym typy i castującym przez generyki,
    ale to już chyba łatwiej mieć 'private static class'
    do każdej metody w celu przekazania parametrów "out" lub
    "in/out".

    Czy C# ma to jakoś lepiej rozwiązane?

    Edek