  • 1. Data: 2013-04-21 00:16:40
    Temat: Nie kupię więcej FIATA !!!
    Od: Jan Rudnicki <j...@a...pl>

    Witam,

    Podzielę się wrażeniami z użytkowania czegoś takiego jak Fiat Siena HL
    1.2, rok prod. 1999 - kupiony w 2000r. w tzw. promocji z upustem 3tys.
    jako auto z poprzedniego rocznika. Przejechałem tym autem w ciągu 10 lat
    ok. 100tys.; w 2010r. sprzedałem.

    1) Padła uszczelka pod głowicą.
    2) Padły spręży z tyłu - po prostu popękały.
    3) Padł przekaźnik od wycieraczek.
    4) Padło sprzęgło - zaczęło piszczeć i wydawać dźwięki. (Tzw.
    autoryzowany firmowy serwis w Gdyni na ul. Wielkopolskiej nie wkręcił
    wszystkich śrub mocujących skrzynię.) Gdy pojechałem tam ponownie -
    powiedzieli, że są niepotrzebne, ale wkręcili.
    6) Dosyć szybko, po krótkim okresie użytkowania - tłumik do wymiany.
    5) Padła znowu uszczelka pod głowicą.
    6) Zaczęły pojawiać się wycieki z miski olejowej.
    7) Wycieraczki przestawały się czasami obracać - winna była płytka pod
    deską rozdzielczą, którą przelutowałem - pomogło.
    8) Autko zaczęło żreć paliwo jak smok.
    9) Zerwała się linka od ręcznego.
    10) Popękały sprężyny w przednich siedzeniach.
    11) Ułamała się (rozleciała się) dźwignia regulacji położenia kierownicy.
    12) Zaczęły "strzelać' przednie drzwi - padły tulejki w zawiasach.
    13) Zaczęły rdzewieć przednie błotniki - oba w tym samym czasie - w
    postępie galopującym - jak suchoty.
    14) Halogeny - zaciągały regularnie parę, tak że straciły "sreberko"
    odblaskowe.
    15) Padła rurka od przewodu hamulcowego - zaczął wyciekać płyn
    hamulcowy, mogło skończyć się nieszczęściem, jechałem akurat autostradą.
    A rozwiązanie jest tam jednoobwodowe - tzn. padnięcie rurki powoduje
    brak hamulców we wszystkich kołach - nie ma tam tzw. dzielonego
    zbiorniczka na płyn hamulcowy.

    Tak też, to co dostałem jako upust za stary rocznik, prawie wydałem na
    remonty :( i cieszę się że żyję - jak to niewiele do szczęścia potrzeba....

    Podsumowując - wyjątkowe badziewie, dlatego taki temat.

    Teraz Fiat za poprzedni rocznik 2012 - np. Bravo daje 10tys. upustu -
    ale bądźcie czujni :)

    Przestrzegam i pozdrawiam,
    Jan

  • 2. Data: 2013-04-21 00:45:26
    Temat: Re: Nie kupię więcej FIATA !!!
    Od: megrims <m...@i...pl>

    (ciach)

    FIAT - Fehler in alle Teilen

    --
    http://www.pobralem.pl
    I'm still clean....

  • 3. Data: 2013-04-21 01:53:36
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Jan Rudnicki pisze tak:

    > Nie kupię więcej FIATA

    mnie się tam Dukato bardzo podoba :)

    choć po 20tyś km stuka już końcówka drążka od strony kierowcy i koło
    wpada w nieprzyjemne wibracje.

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 4. Data: 2013-04-21 03:56:40
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

    > 1) Padła uszczelka pod głowicą.
    > 5) Padła znowu uszczelka pod głowicą.

    do niedawna uzytkowalem taka sama siene z przebiegem 400kkm, od nowosci
    w rodzinie. jak dla mnie jestes zwyklym idiota nie majacym zielonego
    pojecia o eksploatacji samopchodu.

  • 5. Data: 2013-04-21 07:48:53
    Od: ddddddd <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl>

    W dniu 2013-04-21 03:56, h.w.d.p. pisze:

    > do niedawna uzytkowalem taka sama siene z przebiegem 400kkm, od nowosci
    > w rodzinie. jak dla mnie jestes zwyklym idiota nie majacym zielonego
    > pojecia o eksploatacji samopchodu.

    to napisz jak trzeba użytkować auto żeby padła uszczelka pod głowicą?

    Lukasz

  • 6. Data: 2013-04-21 07:50:18
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 21 Apr 2013 00:16:40 +0200, Jan Rudnicki napisał(a):

    > Przestrzegam i pozdrawiam,

    Sporo tego bylo, to prawda, ale jesli naprawy w ciagu 10 lat kosztowaly Cie
    tylko 3 tys. zl, to powinienes skakac z radosci. W aucie klasy sredniej czy
    wyzszej sredniej mialbys w tym czasie jedna-dwie awarie, ale sumaryczny
    koszt napraw prawdopodobnie znacznie wyzszy.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 7. Data: 2013-04-21 07:53:11
    Od: Waz <w...@o...pl>

    W dniu 2013-04-21 00:16, Jan Rudnicki pisze:
    > Witam,
    >
    > Podzielę się wrażeniami z użytkowania czegoś takiego jak Fiat Siena HL
    > 1.2, rok prod. 1999 - kupiony w 2000r. w tzw. promocji z upustem 3tys.

    niestety palio i siena to były najbardziej nieudane pojazdy, potwierdzam
    to jako użytkownik (do dzisiaj) palio 1.6HL 1998 (wszystkie podobne
    usterki), i seicento, (wczesniej cinqusiento) a w rodzinie jeszcze jest
    punto 2010

  • 8. Data: 2013-04-21 08:43:25
    Od: ddddddd <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl>

    W dniu 2013-04-21 07:50, Maciek pisze:

> [...]
    > wyzszej sredniej mialbys w tym czasie jedna-dwie awarie, ale sumaryczny
    > koszt napraw prawdopodobnie znacznie wyzszy.

    niby tak, ale 3000zł na 100.000km to raczej norma a nie minimum, w 3
    letniej skodzie kupionej z przebiegiem 170.000km zrobiłem 80.000km i
    łączne wydatki serwisowe to rozrząd ok. 1000zł, wahacze tył ok 200zł,
    przepustnica powietrza - kilkaset zł, hamulce 400zł? - razem ok.
    2000zł, ale to i tak mniej niż 10% pieniędzy wydanych na paliwo do tego
    auta...

    Lukasz

  • 9. Data: 2013-04-21 08:49:16
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 21 Apr 2013 08:43:25 +0200, ddddddd napisał(a):

    > niby tak, ale 3000zł na 100.000km to raczej norma a nie minimum, w 3
    > letniej skodzie kupionej z przebiegiem 170.000km zrobiłem 80.000km i
    > łączne wydatki serwisowe to rozrząd ok. 1000zł,

    Ale watkodawca wspomnial tez korozje blachy, tlumik, wyzarzony lut,
    parciejace uszczelnienia i rdzewiejace rurki, a to sa IMHO awarie zwiazane
    przede wszystkim z dlugoscia czasu eksploatacji, w mniejszym stopniu z
    przebiegiem.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 10. Data: 2013-04-21 09:11:06
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Jan Rudnicki wrote:

    > Tak też, to co dostałem jako upust za stary rocznik, prawie wydałem na
    > remonty :(

    A mógłbyś napisać które z tych uszkodzeń pozostawiłeś
    nienaprawione, bo 3000 wydaje mi się trochę mało na to wszystko
    co wymieniłeś. O ile rezygnacja z naprawy tulejek w drzwiach
    czy sprężyn w siedzeniu jest do przyjęcia, to nie bardzo rozumiem jak za tę
    kwotę
    naprawiłeś resztę?