  • 11. Data: 2010-02-17 09:12:33
    Temat: Re: Nie będzie wymiany z AS5617 w polskich IX-ach
    Od: "B.Borkowski / borkow.org" <b...@b...org>

    W dniu 2010-02-17 08:45, xbartx pisze:
    > niektórzy by chyba w ogóle chcieli, aby TP zostało jakimś społecznikiem i
    > w ogóle zaczęła świadczyć wszystkie usługi całkowicie za darmo a i tak by
    > się pewnie zaraz ktoś znalazł z cudownym pomysłem, nowej regulacji, która
    > jeszcze bardziej polepszy i usprawni życie ;)

    TP S.A. to dość dziwny twór, bazuje na infrastrukturze, którą wybudowali
    dla niej jej klienci, bo w sumie każdy chciał mieć telefon więc
    codziennością były składki wiosek na przyłącza telefoniczne dla jej
    mieszkańców. Do dzisiaj w większości tych miejsc TP nie zainwestowała
    złotówki a czerpie zyski...

    Nie pamiętam, żeby ktokolwiek kiedykolwiek w mojej krótkiej karierze ISP
    zaproponował że sam pokryje koszty przyłącza oraz budowy stacji bazowych
    w miejscach "dziewiczych" i z zapotrzebowaniem na telefon i internet
    stacjonarny. Czasy się zmieniły...

    Z perspektywy, którą powyżej przedstawiłem wynika, że TP S.A. ma dość
    duży dług, który powinna spłacić i już spłaca LLU itd. Nie stanie się
    jej krzywda uwalniając tranzyt między innymi operatorami. Z drugiej
    strony, jeśli ten tranzyt jest tak ważny i TP S.A. tak droga, należało
    by uświadomić właścicielom kontentu o problemie i być może wywżec presję
    przeniesienia zawartości poza TP S.A. - pytanie tylko, jaki wartościowy
    kontent pozostał w TP S.A. i czy wspomniany tranzyt jest aż tak ważny...

    --
    B. Borkowski
    borkow.org

  • 12. Data: 2010-02-17 09:13:38
    Od: Piotr Szałamacha <p...@h...net>

    xbartx pisze:
    Dnia Tue, 16 Feb 2010 18:48:45 +0100, Grzegorz Janoszka napisał(a):

    Dokładnie. Czasami mam wrażenie, że niektóre akcje wymierzone w TP
    pośrednio lub bezpośrednio, mają tylko na celu to, żeby się do nich
    przyczepić, bo już dawno nikt się nie przyczepił. A tak poza tym, to
[...]

    NIE chodzi o to żeby TP robiła to za darmo co zreszta Prezes UKE
    podkreslala wielokrotnie.

    Chodzi o to żeby niezależni operatorzy mieli równy dostęp do ich sieci -
    tak jak jest np. w kanalizacji kablowej co wychodzi im na dobre. Niech
    to będzie sensowna oferta to pewnie wielu z niej skorzysta. Na razie w
    zakresie contentu bardziej sie oplaca go trzymac za granica.

    Piotr Szałamacha

  • 13. Data: 2010-02-17 15:03:15
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    B.Borkowski / borkow.org wrote:

> [...]
    > przeniesienia zawartości poza TP S.A. - pytanie tylko, jaki wartościowy
    > kontent pozostał w TP S.A. i czy wspomniany tranzyt jest aż tak ważny...

    Problem nie w kontencie w tpsa, tylko w użytkownikach końcowych. tpsa
    raczej ssie ze świata, niż wysyła w świat.

    wer

  • 14. Data: 2010-02-17 17:18:02
    Od: Łukasz Jagiełło <L...@p...in.heaven>

    Dnia 17.02.2010 b...@n...pl <b...@n...pl> napisał/a:

    > Problem nie w kontencie w tpsa, tylko w użytkownikach końcowych. tpsa
    > raczej ssie ze świata, niż wysyła w świat.

    Od kiedy mają zablokowany port 25 to z pewnością ;-p

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz Jagiełło

  • 15. Data: 2010-02-17 18:06:36
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@n...Janoszka.pl>

    On 17-2-2010 10:04, Piotr Szałamacha wrote:
    > Z z jaka jakoscia dojdzie do tego AS-a przez zagranice?

    Z taką jak wszyscy inni.

    > Cwiczylem temat 2 miesiace temu i nasz transit provider rozlozyl rece ze
    > stwierdzeniem ze problem lezy w sieci Open Transit.

    Zgadza się - FT ma przypchane łącza do każdego. Ale to wina tych
    każdych, bo nie chcą płacić tych pieniędzy, co FT chce :)

    > Czyli wszyscy są ok. TP nie degraduje, Transit Provider jest też OK bo
    > zapewnia wystarczajaca rure do Open Transit a tylko jakos dziwnie sie
    > sklada ze OT i TP to jedna skarbonka.

    Ale to dotyczy każdego z tej zagranicy. Tepsa nie degraduje celowo
    Ciebie. Po prostu tak jest - FT ma razem ze swoimi dziećmi (jak TPSA)
    spokojnie kilkadziesiąt milionów eyeballs i sobie to ceni - jak chcesz
    mieć dobrą jakość do tych eyeballs, to musisz zapłacić.
    Tak wygląda teraz internet. Możesz z niego nie korzystać, jak nie
    chcesz, ale polskie UKE tego nie zmieni, więc nie zawracaj mu głowy.

    Sprawdź tracerouty/pingi z sieci Cogent albo Abovenet do FT/TPSA :)

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 16. Data: 2010-02-17 18:54:05
    Od: Paweł Rohde <p...@n...rohde.pl>

    Grzegorz Janoszka pisze:

    > Sprawdź tracerouty/pingi z sieci Cogent albo Abovenet do FT/TPSA :)

    zgaduję: są dobre/bardzo_dobre/ultra_wyjebiście_dobre ?

    paweł

  • 17. Data: 2010-02-17 19:04:34
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@n...Janoszka.pl>

    On 17-2-2010 19:54, Paweł Rohde wrote:
    > zgaduję: są dobre/bardzo_dobre/ultra_wyjebiście_dobre ?

    Sprawdź, hint: Abovenet ma do FT 2x mniej niż ja mam do netu w domu.
    Czasy są dość kiepskie, nawet mimo dość zaawansowanego traffic
    engineering uprawianego na stykach z FT.

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 18. Data: 2010-02-17 19:50:49
    Od: Colin <m...@g...com>

    On 2010-02-17 19:06, Grzegorz Janoszka wrote:
    > Sprawdź tracerouty/pingi z sieci Cogent albo Abovenet do FT/TPSA :)

    Pingi może wysokie, ale transfery są zawsze powyżej 300 kB/s na jednym
    połączeniu TCP (przez Cogent).
    Content trzymam w USA, bo u nas za np. 3 TB transferu miesięcznie są
    złodziejskie ceny.

  • 19. Data: 2010-02-17 19:59:01
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@n...Janoszka.pl>

    On 17-2-2010 20:50, Colin wrote:
    > Pingi może wysokie, ale transfery są zawsze powyżej 300 kB/s na jednym
    > połączeniu TCP (przez Cogent).
    > Content trzymam w USA, bo u nas za np. 3 TB transferu miesięcznie są
    > złodziejskie ceny.

    W którą strone? Content z Cogent do FT/TPSA idzie bardzo wolno.

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 20. Data: 2010-02-17 20:22:02
    Od: Colin <m...@g...com>

    On 2010-02-17 20:59, Grzegorz Janoszka wrote:
    > W którą strone? Content z Cogent do FT/TPSA idzie bardzo wolno.

    Z 38.112.x.x do 212.160.x.x 307 kB/s, w drugą stronę ponad 2 MB/s.