  • 11. Data: 2009-05-15 19:04:37
    Temat: Re: Niby-bbs na modemie gsm. Da sie?
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Jarosław Sokołowski wrote:

    > Nawet algorytm "działa/nie działa" wewnątrz sieci nie jest jasny, i to
    > również dla obsługi technicznej operatora. Chyba rzeczywiście próbowałem
    > połączeń modemowych w Plusie *bez* dodatkowego numeru, co raz się udawało,
    > a drugi raz nie. Po przejściu na numery DATA (wciąż tylko wewnątrz sieci)
    > poprawiło się. Jakoś lepiej to szło w sieci Telstra, także z połączeniami
    > GSM-PSTN.

    Osobą własną prowadziłem testy w Plusie i w Erze i nie natrafiłem na
    problemy. W PLayu prawdopodobnie data w ogóle nie działa, a orange...
    Jakoś nie mogę się przekonać :)

    M.

  • 12. Data: 2009-05-15 19:06:08
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Michal Jankowski wrote:

    > A wydawałoby się, że w cyfrowej telefonii to jest łatwe do zrobienia.

    Bo jest. Tylko trzeba umieć skonfigurować międzysieciowe punkty styku, a
    z tym nasza B3 ma potężne problemy. I to nie tylko dla DATA, ale głównie
    dla voice przy sygnalizacji błedów.

    M.

  • 13. Data: 2009-05-15 19:09:16
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Maciej Bebenek (news.onet.pl) napisał:

    > Osobą własną prowadziłem testy w Plusie i w Erze i nie natrafiłem na
    > problemy.

    W którym roku to było?

    > W PLayu prawdopodobnie data w ogóle nie działa, a orange...
    > Jakoś nie mogę się przekonać :)

    Uczulenie na cytrusy? Też chyba to mam.

    --
    Jarek

  • 14. Data: 2009-05-15 19:14:03
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Jarosław Sokołowski wrote:

    > W którym roku to było?

    Ostatni raz miesiąc temu, przy okazji testowania telefonów szyfrujących
    Xaos Gamma.

    M.

  • 15. Data: 2009-05-15 19:17:19
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > Bo jest. Tylko trzeba umieć skonfigurować międzysieciowe punkty styku,
    > a z tym nasza B3 ma potężne problemy. I to nie tylko dla DATA, ale
    > głównie dla voice przy sygnalizacji błedów.

    No i tego właśnie nie rozumiem - poczynając od tego, że gdzie tam pole
    do konfigurowania czegokolwiek...

    MJ

  • 16. Data: 2009-05-15 19:18:55
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    > Ostatni raz miesiąc temu, przy okazji testowania telefonów szyfrujących
    > Xaos Gamma.

    Bardziej chodzi mi o ten pierwszy, bo mogło się coś poprawić.
    Ja próbowałem gdzieś tak około 2001 roku.

    --
    Jarek

  • 17. Data: 2009-05-15 19:23:55
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Jarosław Sokołowski wrote:

    > Bardziej chodzi mi o ten pierwszy, bo mogło się coś poprawić.
    > Ja próbowałem gdzieś tak około 2001 roku.

    W zamierzchłych czasach mogło tak być. Plus z uporem maniaka trzymał się
    obowiązkowego numeru dodatkowego do uruchomienia połączeń *wychodzących*.

    Trzeba by zerknąć w archiwalnych cennikach, kiedy wprowadzono coś na
    kształt "wysyłanie faksów bezpłatnie, odbieranie po wykupieniu
    dodatkowego numeru".

    M.

  • 18. Data: 2009-05-15 19:36:27
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    > W zamierzchłych czasach mogło tak być. Plus z uporem maniaka trzymał się
    > obowiązkowego numeru dodatkowego do uruchomienia połączeń *wychodzących*.

    Nigdy mi nawet nie przyszło do głowy, żeby przy połączeniach wychodzących
    (typu DATA) interesować się swoim numerem. Nawet bym chyba nie wiedział
    jak go zmienić, gdymym nawet miał wybór.

    > Trzeba by zerknąć w archiwalnych cennikach, kiedy wprowadzono coś na
    > kształt "wysyłanie faksów bezpłatnie, odbieranie po wykupieniu
    > dodatkowego numeru".

    A nie mogło to zależeć też od BTS? Miałem w plusie aktywną usługę GPRS
    z prywatnym APN. Przy zalogowaniu do jednego BTS potrafiło to dzałać
    jak cię mogę, a w innym pingi były na poziomie 5 sekund. W jeszcze innym
    mimo podania nazwy APN, logował do internetu jak gdyby nigdy nic.

    --
    Jarek

  • 19. Data: 2009-05-15 19:49:27
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Jarosław Sokołowski wrote:

> [...]
    > jak cię mogę, a w innym pingi były na poziomie 5 sekund. W jeszcze innym
    > mimo podania nazwy APN, logował do internetu jak gdyby nigdy nic.

    Ale nie mówimy tu o GRPS tylko o CSD ;)
    A co do meritum, to nie zależy od BTSa, który jest niemy i głuchy i ma
    tylko przepychać pakiety wte i wewte, a od SGSN czy GGSN (chyba bardziej
    od tego ostatniego).
    Może jeszcze BSS gra jakąś rolę, ale wydaje mi się, że co najwyżej
    zarządza handoverami.

    M.

  • 20. Data: 2009-05-15 19:58:34
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

> [...]
    > od tego ostatniego).
    > Może jeszcze BSS gra jakąś rolę, ale wydaje mi się, że co najwyżej

    No to najwyraźniej od początku tego wieku wiele się w Plusie zmieniło
    na lepsze. Tego prywatnego APN używałem tak z pięć lat temu. Wiem, że
    to nie to samo co CSD, a dało się to zauważyć również w praktyce, choćby
    po złożonym algorytmie "działa/nie działa" opisanym wyżej.

    --
    Jarek