  • 1. Data: 2014-01-19 12:59:07
    Temat: Nexus 5 - zbyt goły Android, problem z wizytówkami SMS
    Od: Marek <p...@s...com>

    Witam,

    Kupiłem sobie najbardziej ubogi w podstawowe funkcje telefon jaki miałem
    w ostatnich, chyba 10-ciu ostatnich latach bo chciałem pozbyć się
    mulących nakładek producentów m.in. Nie spodziewałem się, że różnica
    czystego Androida względem chyba jakiejkolwiek innej odmiany...mnie
    przytłoczy. Dosłownie powrót do przeszłości nastąpił. Zmagam się z
    podstawowymi problemami. Aby móc cokolwiek zrobić - ściągam
    oprogramowanie, instaluję, testuję i czasem rwę sobie włosy z głowy gdy
    to oprogramowanie coś mi zepsuje. Tak było z Local Sync, gdzie
    synchronizacja z Outlookiem skończyła się powstaniem duplikatów w
    niektórych kontaktach i niemalże we wszystkich zdarzeniach
    kalendarzowych wystąpiły duplikaty a nawet i duplikaty duplikatów (czyli
    po 4 wpisy). Dobrze, że kopię pliku Outlook.pst zrobiłem przewidując
    jazdę...
    Zwykłej latarki nawet nie ma i chyba kilkanaście aplikacji musiałem
    przetestować zanim trafiłem na działającą i nie wysyłającą w tle
    megabajtów moich poufnych informacji (lub cholera wie czego). Itd itp...

    Teraz kolejny kłopot. Jestem już zmęczony eksperymentowaniem z obcymi
    aplikacjami i boję się jakiejś katastrofy wskutek zainstalowania takowej
    aplikacji. Robi się to niebezpieczne - nie mogę sobie pozwolić na utratę
    danych. Odkryłem, że ten telefon w swoim standardzie... nie potrafi
    wysłać wizytówki SMSem! To potrafił chyba mój pierwszy telefon wielkości
    cegły. Czy możecie mi polecić aplikację, która nauczy tego prymitywa tej
    funkcjonalności? Chciałbym móc zadecydować jakie pola z kontaktu będą
    udostępnione - indywidualnie przy każdym wysyłaniu. Interesuje mnie
    tylko SMS/MMS bo współdzielenie kontaktu innymi metodami w tym telefonie
    już jest zaimplementowane i nie chce dublować funkcjonalności. Aplikacja
    może być płatna - nie chcę żadnych transferów podejrzanych w tle.
    Możecie mi coś poradzić?

    Marek

  • 2. Data: 2014-01-19 15:05:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 19 Jan 2014 12:59:07 +0100, Marek napisał(a):
> [...]
    > czystego Androida względem chyba jakiejkolwiek innej odmiany...mnie
    > przytłoczy. Dosłownie powrót do przeszłości nastąpił.
    [...]
    > Zwykłej latarki nawet nie ma i chyba kilkanaście aplikacji musiałem
    > przetestować zanim trafiłem na działającą i nie wysyłającą w tle
    > megabajtów moich poufnych informacji (lub cholera wie czego). Itd itp...

    a to akurat ogolnie czeste ze latarki nie ma.
    A programisci ... skoro google daje zarobic na reklamach, to czemu
    maja robic za darmo ?

    J.

  • 3. Data: 2014-01-19 15:24:10
    Od: Chris <x...@x...com>

    W dniu 2014-01-19 12:59, Marek pisze:

> [...]
    > już jest zaimplementowane i nie chce dublować funkcjonalności. Aplikacja
    > może być płatna - nie chcę żadnych transferów podejrzanych w tle.

    Sprawdź sobie go sms pro, chyba najlepszy i najbardziej popularny
    progeam do sms/mms

    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.jb
    .gosms&hl=pl

  • 4. Data: 2014-01-19 15:50:32
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-01-19 15:05, J.F. pisze:

    > a to akurat ogolnie czeste ze latarki nie ma.
    > A programisci ... skoro google daje zarobic na reklamach, to czemu
    > maja robic za darmo ?

    Wiesz... zapłacić mogę. Jednakże nie chcę aby aplikacja typu latarkowego
    miała dostęp do moich kont, wpisów do kontaktów, zakładek
    przeglądarkowych i dodatkowo generowała 1G transferu miesięcznie. Jakąś
    mega-taryfę musiałbym posiadać aby taką latarkę móc zainstalować.
    Oczywiście o ile wcześniej postradałbym zmysły instalując program z
    takimi uprawnieniami.

    Marek

  • 5. Data: 2014-01-19 15:56:11
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-01-19 15:24, Chris pisze:
    > Sprawdź sobie go sms pro, chyba najlepszy i najbardziej popularny
    > progeam do sms/mms

    Ewentualnie mógłbym zmienić aplikację do SMS'owania. Jednakże nie wiem
    czy to rozwiąże problem braku możliwości wysyłania wizytówek. Wydaje mi
    się (choć mogę się mylić), że nie jest to wyłącznie funkcją programu
    SMS. Orientujesz się jak jest?

    Marek

  • 6. Data: 2014-01-19 16:10:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 19 Jan 2014 15:50:32 +0100, Marek napisał(a):

    > Wiesz... zapłacić mogę. Jednakże nie chcę aby aplikacja typu latarkowego
    > miała dostęp do moich kont, wpisów do kontaktów, zakładek
    > przeglądarkowych i dodatkowo generowała 1G transferu miesięcznie.

    Ja cie rozumiem, ale ... programista tez chce zyc, bogato.

    developer.android.com, zrob to sam :-)

    > Jakąś
    > mega-taryfę musiałbym posiadać aby taką latarkę móc zainstalować.
    > Oczywiście o ile wcześniej postradałbym zmysły instalując program z
    > takimi uprawnieniami.

    I to mnie wk*, ze jako wlasciciel telefonu nie moge decydowac o
    uprawnieniach aplikacji. Ale na to jest rada - nie kupowac sprzetu
    ktory nie da sie latwo zrootowac lub zainstalowac innego systemu.

    Niestety - to jest zdanie zbyt malej liczby osob, aby producentow
    przekonac :-(

    J.

  • 7. Data: 2014-01-19 16:15:03
    Od: Chris <x...@x...com>

    W dniu 2014-01-19 15:56, Marek pisze:

> [...]
    > czy to rozwiąże problem braku możliwości wysyłania wizytówek. Wydaje mi
    > się (choć mogę się mylić), że nie jest to wyłącznie funkcją programu

    Co do wizytówek to ma na 100% nie mogę tylko znaleźć tak na szybko gdzie
    się je edytuje. Program ma bardzo dużo opcji i polecam wersję demo a jak
    się spodoba to wersja płatna dzięki czemu nie będziesz miał spamu + co\s
    tak jeszcze ale nie pamiętam. Ja kupiłem i sporo osób co znam też kupiło
    i każdy jest zadowolony, pozwala na. wymianę SMS po WiFi gdzie nic za to
    ie płacisz :)

  • 8. Data: 2014-01-19 17:23:53
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-01-19 16:10, J.F. pisze:

    > Ja cie rozumiem, ale ... programista tez chce zyc, bogato.
    >
    > developer.android.com, zrob to sam :-)

    Kumam... to tylko był mój lament o to, że Nexus 5, niby wypasiony
    sprzęt, nie ma podstawowej funkcji (wysyłanie wizytówki SMSem), którą
    chyba wszystkie telefony mają. :-)

> [...]
    > ktory nie da sie latwo zrootowac lub zainstalowac innego systemu.
    >
    > Niestety - to jest zdanie zbyt malej liczby osob, aby producentow

    Sęk w tym, że chyba innego nie ma. Zwykle rootuje się by wyższą wersję
    zainstalować Androida. Tymczasem ja mam najwyższą. Kupując sprzęt
    pozbawiony producenckich nakładek liczymy się z tym, że samemu trzeba
    będzie doinstalować to i owo. Jednakże gdyby ktoś mi napisał, że będę
    musiał walczyć z wizytówkami w jakimś współcześnie produkowanym
    telefonie, to bym go wyśmiał :-D Chyba mam farta, że z Nexusa 5 da się w
    ogóle zadzwonić bez ściągania aplikacji tudzież rootowania. :-/

    Marek

  • 9. Data: 2014-01-19 18:07:18
    Od: mr misio <m...@g...pl>

    Użytkownik Marek napisał:
    > :-D Chyba mam farta, że z Nexusa 5 da się w
    > ogóle zadzwonić bez ściągania aplikacji tudzież rootowania. :-/

    dokladnie, farciarz, kiedys smartfowny nie beda do dzwonienia tylko do
    wstawiania fotek na googleplusika hehehe

    http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

  • 10. Data: 2014-01-19 18:11:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 19 Jan 2014 17:23:53 +0100, Marek napisał(a):

    > Kumam... to tylko był mój lament o to, że Nexus 5, niby wypasiony
    > sprzęt, nie ma podstawowej funkcji (wysyłanie wizytówki SMSem), którą
    > chyba wszystkie telefony mają. :-)

    No, ja raczej o latarce myslalem. Powinno byc bardzo proste.
    A Ty chcesz wypasiony program do SMS :-)

    > Sęk w tym, że chyba innego nie ma. Zwykle rootuje się by wyższą wersję
    > zainstalować Androida. Tymczasem ja mam najwyższą. Kupując sprzęt

    A ja bym powylaczal zbedne uprawnienia. Beda sie aplikacje wieszac ?
    Mowi sie trudno, instaluje sie nastepna, latarka nie musi grzebac po
    telefonie.

> [...]
    > będzie doinstalować to i owo. Jednakże gdyby ktoś mi napisał, że będę
    > musiał walczyć z wizytówkami w jakimś współcześnie produkowanym

    No, ja sie juz przyzwyczailem ze kontakty to zawsze problem.
    Wysylka SMS moze i standard, ale inne metody to sa, albo nie sa, albo
    niekompatybilne.

    J.