  • 41. Data: 2017-07-28 02:50:44
    Temat: Re: Nawigacja WinCE
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik xx

    > Czyli tam gdzie wyjazd z garazu.
    > Choc czesto wyjazd jest w innym miejscu niz wjazd, ale mimo wszystko w
    > poblizu i widac :-)

    No i co ci to da skoro nie wiesz gdzie jesteś? Chcesz jechać na kompas?
    Jeszcze nie widziałem parkingu podziemnego bez "drogowskazów".
    ---
    Przecież pisze. Cytat: by wiedzieć w którą stronę skręcić po wyjeździe

    > Adres masz wpisany w nawigacje jako ostatni punkt docelowy :-P

    I z reguły jest on gdzieś 200m dalej?
    Ty w ogóle używałeś nawigacji skoro takie pierdoły piszesz?
    ---
    A Ty używałeś ?

  • 42. Data: 2017-07-28 10:09:32
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2017-07-28 o 00:35, LordBluzg(R) pisze:
    > "RadoslawF" wydumał(a) w wiadomości ID news:old64l$sin$1@node1.news.atman.pl

    > No ok, założę zatem rękawiczki i gazmaskę. W sumie dobrze że mam szybę przed sobą
    :)

    > Huh, podzielisz się wiedzą jakże to lepiej jest w AM na WinCe vs reszta?

    > Hmm, sięgnijmy do źródeł. AM w wresji NA ROK kosztuje 329zł + sprzęt.
    >
    > MyPhone 5'' z Android 7 kosztuje 250zł + Areo2 (darmowy internet) 27zł (kaucja) co
    jest droższe?

    Darmowe Aero wymaga logowania co godzinę. Zbyt wygodne to to nie jest,
    zwłaszcza jak się dalej jedzie. No i nie daj boże jak transmisja
    zdechnie w jakimś newralgicznym punkcie...
    T.

  • 43. Data: 2017-07-28 10:32:38
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-07-28 o 10:09, T. pisze:
    [...]

    > Darmowe Aero wymaga logowania co godzinę. Zbyt wygodne to to nie jest,
    > zwłaszcza jak się dalej jedzie. No i nie daj boże jak transmisja
    > zdechnie w jakimś newralgicznym punkcie...

    ...ale MyPhone (dual SIM) może obsłużyć wiele innych programów do
    nawigacji online, również AM czego sprzęt z WinCE nie potrafi. Na
    dodatek, jak Ci bardzo zalezy, mozna użyć funkcji tetheringu
    (udostępniania internetu), mając oczywiście osobny telefon w kieszeni z
    jakimś abonamentem, lub prosciej za 9zł/mies wykupienie drugiej SIM z
    dostępem do internetu. OK to wiąże się z dodatkowym kosztem ale to w
    przypadku, kiedy jednak zdecydujesz że wolisz aplikacje online zamiast
    offline.

    --
    LordBluzg(R)

  • 44. Data: 2017-07-28 10:54:38
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2017-07-28 o 10:32, LordBluzg(R) pisze:
> [...]
    > dostępem do internetu. OK to wiąże się z dodatkowym kosztem ale to w
    > przypadku, kiedy jednak zdecydujesz że wolisz aplikacje online zamiast

    Teoretycznie to wystarczy wykupić płatną opcję w Aero - 2 zł/miesięcznie.
    Generalnie to się nie dziwię przedpiścy, że woli AM. Ja sam jestem fanem
    map i nawigacji, ale nie znalazłem programu porównywalnego z AM. Jako że
    staram się jeździć przepisowo, nie muszę mieć ostrzeżeń o radarach i
    radiowozach, za to bardziej interesuje mnie wygoda korzystania z mapy i
    nawigacji. No i porównując ileś tam programów twierdzę, że tylko AM ma
    takie możliwości i rozbudowany (i w dodatku konfigurowalny) interfejs.
    Wkrótce wybieram się nad morze, ale nie zamierzam pchać się autostradą -
    lubię jeździć bokami (przynajmniej w razie problemów na drodze można
    korek ominąc, w dodatku na bramkach na A1 często traci się ten czas,
    który się zaoszczędziło jadąc autostradą, w dodatku za to stanie jeszcze
    trzeba zapłacić. Ale wracając:
    Według mojej wiedzy tylko AM ma opcje ułatwiające podróż i jej planowanie:
    - jazda przez punkty pośrednie
    - ograniczenia prędkości
    - następny manewr
    - asystent pasa
    - bardzo dokładne przwidywanie czasu dojazdu do celu
    - POI - wygodne przy szukaniu żarełka oraz stacji paliw.
    - działa offline

    Czy jest jakiś inny program, który ma podobne możliwości?
    T.

    Ps. Mam telefon z Androidem i przepatrzyłem programy takie jak:
    - HERE WeGo
    - MAPS.ME
    - Mapy google
    - NaviExpert
    - Navigator
    - Nawigacja Plus
    - Waze
    - Yanosik

  • 45. Data: 2017-07-28 11:47:58
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-07-28 o 10:54, T. pisze:
> [...]
    > nawigacji. No i porównując ileś tam programów twierdzę, że tylko AM ma
    > takie możliwości i rozbudowany (i w dodatku konfigurowalny) interfejs.

    Gdyby nie te paskudne i nieczytelne kolory.

    W mordę gdyby się dało ustawić tak jak wygląda NE. Byłoby GIT :-)

  • 46. Data: 2017-07-28 12:01:08
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 28.07.2017 10:54, T. pisze:

    > Czy jest jakiś inny program, który ma podobne możliwości?

    Nie ma. Serio. Mimo psioczenia na specjalistycznych forach
    (np. My-navia) - że przeładowany wodotryskami, że prowadzi
    czasem po rowie, że producent nie reaguje na zgłaszane błędy,
    że w Pipidówce brak domu nr 5a itp. - AutoMapa pozostaje
    nadal numerem 1. wśród nawigacji w Polsce, biorąc pod uwagę
    wspomniane możliwości. Trzeba tylko korzystać z niej na
    urządzeniach z przynajmniej 128 MB RAM i procesorem 800 MHz.
    I nie na smartfonie, bo wersja pod Android jest wykastrowana
    z niektórych możliwości, które są pod WinCE. Wystarczy tylko
    porównać pakiety instalacyjne: Android - 368 MB, WinCE -
    581 MB.

  • 47. Data: 2017-07-28 12:16:38
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2017-07-28 o 12:01, collie pisze:

> [...]
    > z niektórych możliwości, które są pod WinCE. Wystarczy tylko
    > porównać pakiety instalacyjne: Android - 368 MB, WinCE -

    1. Z jakich możliwości jest wykastrowana AM na Androida? Bo przyznam, że
    kiedyś zainstalowałem i mi się "skończyła" wersja demo, z kolei na WinCE
    mam chyba sprzed 5 lat... Więc nie mam jak porównać.
    2. Tak duża różnica w objętości sugeruje różnice w mapach. Ale tu bym
    nie przywiązywał wagi - wystarczy czasem zastosować inne algorytmy
    pakujące lub pokazujące np. mapę. Jako przykład mogę podać jpg oraz djvu
    (standard pakujący 3-7 razy lepiej niż jpg przy większych możliwościach
    pokazywania detali i wyszukiwania tekstów na zdjęciach), albo przykład
    ze swojego doświadczenia - pracowałem kiedyś na profesjonalnym programie
    do składu, który zajmował (i ładował się) z dyskietki 720 kB (podkreślam
    - kB!). Na marginesie - wersja monochromatyczna tego programu mieściła
    się na dyskietce 360 kB. A ile dziś zajmuje edytor tekstu Word? :-)
    T.

  • 48. Data: 2017-07-28 12:20:41
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > - działa offline
    > Czy jest jakiś inny program, który ma podobne możliwości?

    To w jakimś sensie (i wiele więcej) załatwia GM. Niestety mapy dostępne
    offline mają ważność 30 dni. Nie wiem czy szperałeś w opcjach GM i
    połaczeniu tego z Google Earth. Ponadto doinstalowanie darmowego Ryśka
    załatwia sprawę ograniczeń prędkości, która jest na poziomie GM dostępna
    w USA. W ogóle, co opisałem używanie swojego głosu do wyszukiwania
    różnych miejsc, informacje szczegołowe o miejscach biją na głowę AM, z
    której kiedyś korzystałem. Dla mnie podstawową zaletą jest własnie nie
    używanie żadnych "macek" do zmiany/zapytań itp. Wielu osobom, którym
    pokazałem działanie OK Google spodobała się bardzo ta funkcja jak i
    dobra praca w tle całej nawigacj. Niestety aby dojść do wielu ciekawych
    funkcji, trzeba zacząć korzystać i odkrywać to, co jakiś czas dochodzi.
    OK Google nie tylko rozwiązuje sprawę nawigacji ale też działa w
    odniesieniu do całego smarfona, gdzie można zacząć "mówić" sms,
    uruchamiać inne programy podczas jazdy, odbierać połączenia...bez
    dotykania sprzętu.

    Nie muszę chyba wspominać, że to wszystko wymaga Androida >6.1 żeby
    działało poprawnie ...co oczywiście okupione jest wydatkiem i zmianą
    sprzętu w miarę rozwoju całego systemu. Mam jeszcze jakieś TomTomy czy
    Garminy ale nawet w połączeniu z nawigacjami w które wyposażony jest
    fabrycznie nowy samochód, nawigacja online zyskuje coraz więcej
    użytkowników co oczywiście ma wpływ na informacje dla ogółu. Nie muszę
    chyba wspominać, że jesli dużo osób nawet nie korzysta w danej chwili z
    GM a mają włączony GPS i transfer danych i Andrioda, co mozna sprawdzić
    w "moje miejsca" to dane telemetryczne trafiąją do Google w czasie
    rzeczywistym, są również wykorzystywane dla innych, którzy są
    informowani np o korkach.
    Same algorytmy GM są rozwijane coraz bardziej w kierunku HOT, znaczy co
    się akurat dzieje w okolicy czy na trasie i taka nawigacja ma znaczną
    przewagę nad martwą mapą.

    --
    LordBluzg(R)

  • 49. Data: 2017-07-28 12:30:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >Hmm, sięgnijmy do źródeł. AM w wresji NA ROK kosztuje 329zł + sprzęt.

    >MyPhone 5'' z Android 7 kosztuje 250zł + Areo2 (darmowy internet)

    I bedziesz sie zatrzymywal co godzine, zeby capcha wpisac ?
    Darmowe Aero2 to nie jest opcja do samochodu.
    Zasieg zdaje sie tez ma taki sobie.

    Ale kto ma smartfona, ten pewnie ma i pakiet internetowy.

    >Bredzisz. Dawno temu zmieniłem czytnik. Co jednak ciekawe to podam Ci
    >linka (
    >https://groups.google.com/d/msg/pl.misc.samochody/v
    wvQJvicPN8/VxwEr2gtAQAJ
    > ) i najciekawsze że moja wypowiedź nagle stała się ładnie czytelna
    >na tym czytniku ale Twoje spacje przed pytajnikiem nie potrafi
    >skorygować żaden czytnik. Ponadto nie zrobiłem tego złośliwie, jak Ty
    >:)

    I co, wszyscy mamy jednego czytnika uzywac ? Wyglada moze i znosnie,
    ale juz odpowiadanie utrudnia. Tu akurat nie jest tak zle, ale sproboj
    Kapelinderkowi odpowiedziec, gdy wiele mysli jest w jednym akapicie.
    Ale jak ci tak pytajnik przeszkadza, to popros googla, niech usuwa
    przy pokazywaniu. Ciekawe czy spotkasz sie ze zrozumieniem, czy tylko
    tobie jednemu ta spacja tak przeszkadza.

    >Spróbuj się jebnąć 2x w łeb, też celowo :D

    Ale prawde napisal - domagasz sie likwidacji praktycznie nic nie
    znaczacej spacji, a sam nie szanujesz innych grupowiczow.

    J.

  • 50. Data: 2017-07-28 13:02:02
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2017-07-28 o 12:20, LordBluzg(R) pisze:

> [...]
    > połaczeniu tego z Google Earth. Ponadto doinstalowanie darmowego Ryśka
    > załatwia sprawę ograniczeń prędkości, która jest na poziomie GM dostępna

    Raczej mnie Polska interesuje. A to co proponujesz - to jak rozumiem -
    dwa sprzęty - jeden z GM a drugi z Ryśkiem? To nieco kłopotliwe...
    Sama GM nie ma chyba asystenta pasa, POI to raczej w powijakach.
    Ale jest faktem, że GM w moim rankingu przydatności zajmuje drugie miejsce.

> [...]
    > odniesieniu do całego smarfona, gdzie można zacząć "mówić" sms,
    > uruchamiać inne programy podczas jazdy, odbierać połączenia...bez

    Mam w radiu zestaw głosnomówiący i nie ma problemu z odbieraniem rozmów.
    Nigdy nie miałem potrzeby wysyłania smsów w czasie jazdy ani korzystania
    z innych programów. Może jak ktoś działa jako handlowiec i jeździ po
    Polsce...

> [...]
    > w "moje miejsca" to dane telemetryczne trafiąją do Google w czasie
    > rzeczywistym, są również wykorzystywane dla innych, którzy są

    AM na Traffic i to lepiej zorganizowany - sam program działa offline,
    natomiast przesyłane są wyłącznie dane o ruchu. W trasie to jest np. 30
    kB na 100 km. I to działa, choć nie wiem, jak skutecznie.

    > Same algorytmy GM są rozwijane coraz bardziej w kierunku HOT, znaczy co
    > się akurat dzieje w okolicy czy na trasie i taka nawigacja ma znaczną
    > przewagę nad martwą mapą.

    Wydaje mi się, że przyszłość to mapa offline + informacje o ruchu. A
    przy okazji map online - kiedyś z takiej skorzystałem, ale w drodze
    zdarzył się zonk - nie pobrałem pewnego obszaru mapy i miałem problem, a
    przez GPRS ciągnięcie megabajtów mapy to i czas i pieniądze. Więc mając
    takie mapy zwykle trzeba wszystkie obszary pobrać przed podróżą. Można
    wtedy coś przeoczyć.

    T.