eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNaprawa tylniej belki saxo vts 1.6
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 13

  • 1. Data: 2010-05-27 16:53:30
    Temat: Naprawa tylniej belki saxo vts 1.6
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    witajcie
    przy okazji wymiany rozrządu zwróciłem uwagę, że do zrobienia jest tylna
    belka kola są tak / \ no może nie tak mocno ale jednak. I teraz pytanie,
    czy nie dysponując narzędziami specjalistycznymi (jeśli takowe są
    potrzebne) da się tą belkę po wyjęciu z auta samemu zregenerować i
    przywrócić stan fabryczny? łożyska wiem, że są do kupienia ale jak
    wygląda kwestia czopów? Nie przyglądałem się dokładnie konstrukcji
    zawieszenia jedynie trochę liznąłem googla, wszędzie jednak ogłaszają
    się firmy które wykonują takie usługi a nie ma jakiegoś manuala.

    --
    krzysiek82


  • 2. Data: 2010-05-27 19:33:16
    Temat: Re: Naprawa tylniej belki saxo vts 1.6
    Od: "Sergi Spotowski" <s...@o...pl>


    Użytkownik "krzysiek82" <s...@u...pl> napisał w wiadomości
    news:4bfe8772$0$2582$65785112@news.neostrada.pl...
    > witajcie
    > przy okazji wymiany rozrządu zwróciłem uwagę, że do zrobienia jest tylna
    > belka kola są tak / \ no może nie tak mocno ale jednak. I teraz pytanie,
    > czy nie dysponując narzędziami specjalistycznymi (jeśli takowe są
    > potrzebne) da się tą belkę po wyjęciu z auta samemu zregenerować i
    > przywrócić stan fabryczny? łożyska wiem, że są do kupienia ale jak wygląda
    > kwestia czopów? Nie przyglądałem się dokładnie konstrukcji zawieszenia
    > jedynie trochę liznąłem googla, wszędzie jednak ogłaszają się firmy które
    > wykonują takie usługi a nie ma jakiegoś manuala.
    >
    > --

    Wymiana czopow to dobra prasa czasem gazy i wielki mlotek :)




  • 3. Data: 2010-05-27 22:42:55
    Temat: Re: Naprawa tylniej belki saxo vts 1.6
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2010-05-27 16:53, krzysiek82 pisze:
    > witajcie
    > przy okazji wymiany rozrządu zwróciłem uwagę, że do zrobienia jest tylna
    > belka kola są tak / \ no może nie tak mocno ale jednak. I teraz pytanie,
    > czy nie dysponując narzędziami specjalistycznymi (jeśli takowe są
    > potrzebne) da się tą belkę po wyjęciu z auta samemu zregenerować i
    > przywrócić stan fabryczny? łożyska wiem, że są do kupienia ale jak
    > wygląda kwestia czopów? Nie przyglądałem się dokładnie konstrukcji
    > zawieszenia jedynie trochę liznąłem googla, wszędzie jednak ogłaszają
    > się firmy które wykonują takie usługi a nie ma jakiegoś manuala.
    >

    Nie masz szans zrobić tego sam, zważywszy na brak potrzebnego zaplecza
    maszynowego. Wymiana czopów to jedno. Ale jeśli koła już stoją w
    widocznym negatywie, to pozamiatane jest z samą rurą belki. Być może da
    się ją jeszcze tulejować. A może też być już i na to za późno i
    pozostanie wymiana.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
    P307 2.0HDi/90
    "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."


  • 4. Data: 2010-05-28 07:09:41
    Temat: Re: Naprawa tylniej belki saxo vts 1.6
    Od: "Agent" <w...@o...ue>


    Użytkownik "krzysiek82" <s...@u...pl> napisał w wiadomości
    news:4bfe8772$0$2582$65785112@news.neostrada.pl...
    > witajcie
    > przy okazji wymiany rozrządu zwróciłem uwagę, że do zrobienia jest tylna
    > belka kola są tak / \ no może nie tak mocno ale jednak. I teraz pytanie,
    > czy nie dysponując narzędziami specjalistycznymi (jeśli takowe są
    > potrzebne) da się tą belkę po wyjęciu z auta samemu zregenerować i
    > przywrócić stan fabryczny? łożyska wiem, że są do kupienia ale jak wygląda
    > kwestia czopów? Nie przyglądałem się dokładnie konstrukcji zawieszenia
    > jedynie trochę liznąłem googla, wszędzie jednak ogłaszają się firmy które
    > wykonują takie usługi a nie ma jakiegoś manuala.
    >
    > --
    Z firm to polecam Antalex. Jechałem do nich ok 180 km ale zrobili na miejscu
    w 2 godziny na orginalnych francuskich czopach i łożyskach. Zakłąd wyglada
    jak stodoła ale robia ok za pół ceny innych. Belki nie musisz demontować,
    wysyłać itp. Za stodołą mieli wielką kupę czopów, wyglądało jakby wymienili
    już parę setek aut. Sam raczej nie wymienisz bo te czopy siedzą bardzo
    mocno.


  • 5. Data: 2010-05-28 08:18:50
    Temat: Re: Naprawa tylniej belki saxo vts 1.6
    Od: lleeoo <l...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-05-28 07:09, Agent pisze:

    > Z firm to polecam Antalex. Jechałem do nich ok 180 km ale zrobili na
    > miejscu w 2 godziny na orginalnych francuskich czopach i łożyskach.
    > Zakłąd wyglada jak stodoła ale robia ok za pół ceny innych. Belki nie
    > musisz demontować, wysyłać itp. Za stodołą mieli wielką kupę czopów,
    > wyglądało jakby wymienili już parę setek aut. Sam raczej nie wymienisz
    > bo te czopy siedzą bardzo mocno.

    Zgadzam się, poszukaj na forach Peugeota i w Klubie Cytrynki do tej
    firmy jeżdżą ludzie z CAŁEJ Polski. Są bardzo tani i robią szybko.


  • 6. Data: 2010-05-28 11:26:58
    Temat: Re: Naprawa tylniej belki saxo vts 1.6
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
    > Nie masz szans zrobić tego sam, zważywszy na brak potrzebnego zaplecza
    > maszynowego. Wymiana czopów to jedno. Ale jeśli koła już stoją w
    > widocznym negatywie, to pozamiatane jest z samą rurą belki. Być może da
    > się ją jeszcze tulejować. A może też być już i na to za późno i
    > pozostanie wymiana.
    >

    Dzięki, jak to jest tyle roboty to dam im namiar na firmę która im to
    zrobi i niech sobie jadą :)

    --
    krzysiek82


  • 7. Data: 2010-05-28 11:36:09
    Temat: Re: Naprawa tylniej belki saxo vts 1.6
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    lleeoo pisze:
    > Zgadzam się, poszukaj na forach Peugeota i w Klubie Cytrynki do tej
    > firmy jeżdżą ludzie z CAŁEJ Polski. Są bardzo tani i robią szybko.

    trochę poczytałem i faktycznie fachury z nich, nie widziałem, żadnej
    negatywnej opinii. Podobno są dostępne inne rozwiązania do tego modelu,
    słyszał ktoś coś o tym? Tym autem jeździ facet który nie widzi dziur w
    jezdni i tak sobie myślę, żeby zastosować jakąś alternatywę dla tej belki?

    --
    krzysiek82


  • 8. Data: 2010-05-28 11:57:34
    Temat: Re: Naprawa tylniej belki saxo vts 1.6
    Od: "Agent" <w...@o...ue>


    >
    > Nie masz szans zrobić tego sam, zważywszy na brak potrzebnego zaplecza
    > maszynowego. Wymiana czopów to jedno. Ale jeśli koła już stoją w widocznym
    > negatywie, to pozamiatane jest z samą rurą belki. Być może da się ją
    > jeszcze tulejować. A może też być już i na to za późno i pozostanie
    > wymiana.

    Tak w necie strasza ale ja już miałem luz taki że koło latało na boki jak
    się je ciągnęło, kolega w 206 jeszcze bardziej, nawet trabili za nim że mu
    się koło urywa :) i nikt z nas nie wymieniał nic poza łozyskami i czopami.



  • 9. Data: 2010-05-28 12:19:17
    Temat: Re: Naprawa tylniej belki saxo vts 1.6
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2010-05-28 11:57, Agent pisze:
    >
    >>
    >> Nie masz szans zrobić tego sam, zważywszy na brak potrzebnego zaplecza
    >> maszynowego. Wymiana czopów to jedno. Ale jeśli koła już stoją w
    >> widocznym negatywie, to pozamiatane jest z samą rurą belki. Być może
    >> da się ją jeszcze tulejować. A może też być już i na to za późno i
    >> pozostanie wymiana.
    >
    > Tak w necie strasza ale ja już miałem luz taki że koło latało na boki
    > jak się je ciągnęło, kolega w 206 jeszcze bardziej, nawet trabili za nim
    > że mu się koło urywa :) i nikt z nas nie wymieniał nic poza łozyskami i
    > czopami.

    Nie ma reguły. Ja miałem w 306 lekki negatyw, ale łożysk już nie było, a
    rdzy w środku rury tyle, że tulejowania nie było jak zrobić. Rura poszła
    do wymiany. W 306/Xsarze czop jest wprasowany w wahacz i poprzez łożysko
    igiełkowe osadzony w rurze belki. W 206 dla odmiany, czop jest w rurze i
    na niego poprzez łożysko nałożony jest wahacz.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
    P307 2.0HDi/90
    "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."


  • 10. Data: 2010-05-28 13:05:03
    Temat: Re: Naprawa tylniej belki saxo vts 1.6
    Od: "Agent" <w...@o...ue>


    Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <e...@3...lp> napisał w
    wiadomości news:hto5f8$g5b$1@news.dialog.net.pl...
    >W dniu 2010-05-28 11:57, Agent pisze:
    >>
    >>>
    >>> Nie masz szans zrobić tego sam, zważywszy na brak potrzebnego zaplecza
    >>> maszynowego. Wymiana czopów to jedno. Ale jeśli koła już stoją w
    >>> widocznym negatywie, to pozamiatane jest z samą rurą belki. Być może
    >>> da się ją jeszcze tulejować. A może też być już i na to za późno i
    >>> pozostanie wymiana.
    >>
    >> Tak w necie strasza ale ja już miałem luz taki że koło latało na boki
    >> jak się je ciągnęło, kolega w 206 jeszcze bardziej, nawet trabili za nim
    >> że mu się koło urywa :) i nikt z nas nie wymieniał nic poza łozyskami i
    >> czopami.
    >
    > Nie ma reguły. Ja miałem w 306 lekki negatyw, ale łożysk już nie było, a
    > rdzy w środku rury tyle, że tulejowania nie było jak zrobić. Rura poszła
    > do wymiany. W 306/Xsarze czop jest wprasowany w wahacz i poprzez łożysko
    > igiełkowe osadzony w rurze belki. W 206 dla odmiany, czop jest w rurze i
    > na niego poprzez łożysko nałożony jest wahacz.
    >
    Ja byłem a AX-em ale już nie pamiętam szczegółów konstrukcji zwłaszcza że
    sam tego nie robiłem a tylko wtedy pamietam szczegóły. W każdym razie u mnie
    oryginał wytrzymał ( chyba) 300 tys km i facet powiedział że nie przewiduje
    żeby tym razem rozleciało się to szybciej niż całe auto. Potem sprzedałem.

strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: