  • 1. Data: 2022-10-30 10:03:10
    Temat: Najmniejszy box bagażowy
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    Czołem,

    szukam możliwie najmniejszego boxa na dach, celem przewozu kół
    rowerowych. Szerokość minimalna to jakieś 70 cm. Najmniejsze boxy jakie
    znalazłem to 240 litrów i wydają się być za duże, a szkoda mi wozić
    powietrze. Jakieś propozycje, przystępne cenowo ? Wiem że do większego
    boxa można wsadzić coś więcej, ale nie zależy mi na tej możliwości.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 2. Data: 2022-10-30 16:56:57
    Temat: Re: Najmniejszy box bagażowy
    Od: K <...@l...com>

    On 30/10/2022 09:03, PeJot wrote:
> [...]
    > powietrze. Jakieś propozycje, przystępne cenowo ? Wiem że do większego
    > boxa można wsadzić coś więcej, ale nie zależy mi na tej możliwości.

    a takie bagazniki/naczepki rowerowe na hak?
    https://allegro.pl/kategoria/uchwyty-rowerowe-na-hak
    -holowniczy-253549

  • 3. Data: 2022-10-30 17:02:10
    Od: K <...@l...com>

    On 30/10/2022 15:56, K wrote:

    > a takie bagazniki/naczepki rowerowe na hak?
    > https://allegro.pl/kategoria/uchwyty-rowerowe-na-hak
    -holowniczy-253549

    albo to lepsze:
    https://www.roofbox.co.uk/scripts/rbvehsel4_tab.php/
    car-specific-accessories/thule_front_wheel_carrier_n
    o_547001/Qx%40w%2C6M42VAwp3%40Rb%7B~cC4ure7ynk9

  • 4. Data: 2022-10-30 17:04:55
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-10-30 o 16:56, K pisze:

    > a takie bagazniki/naczepki rowerowe na hak?
    > https://allegro.pl/kategoria/uchwyty-rowerowe-na-hak
    -holowniczy-253549

    Jeśli dobrze rozumiem pytanie, to on chce przewozić same koła.
    Da się zamocować koło bez ramy do tego?

  • 5. Data: 2022-10-30 18:00:59
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 30.10.2022 o 17:04, cef pisze:

    -holowniczy-253549

    > Jeśli dobrze rozumiem pytanie, to on chce przewozić same koła.
    > Da się zamocować koło bez ramy do tego?

    Da się ale, strasznie to drogie i strasznie kłopotliwe bo formalnie
    powinieneś wystąpić o trzecią tablice rejestracyjną.
    Został bym jednak przy bagażniku dachowym.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2022-10-30 19:44:42
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 30.10.2022 o 16:56, K pisze:

    > a takie bagazniki/naczepki rowerowe na hak?

    Nie o to pytam. W poprzednim aucie miałem hak i do tego uchwyt na 3
    rowery Thule hang ON, właściwie to on jest do sprzedania - ktoś
    zainteresowany ? Ale obecnie nie mam potrzeby wożenia więcej jak 2
    rowerów, a te po zdemontowaniu wchodzą do bagażnika. Koła najwygodniej i
    złodziejoodpornie byłoby wozić w boxie.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 7. Data: 2022-10-31 16:52:25
    Od: K <...@l...com>

    On 30/10/2022 18:44, PeJot wrote:

> [...]
    > zainteresowany ? Ale obecnie nie mam potrzeby wożenia więcej jak 2
    > rowerów, a te po zdemontowaniu wchodzą do bagażnika. Koła najwygodniej i

    No to zostaje ci albo:
    https://www.roofbox.co.uk/scripts/rbvehsel4_tab.php/
    car-specific-accessories/thule_front_wheel_carrier_n
    o_547001/Qx%40w%2C6M42VAwp3%40Rb%7B~cC4ure7ynk9

    albo jakis maly box i ryzyko, ze kola beda sie w nim przemieszczaly o
    ile nie umiescisz ich w kolejnym etui przeznaczonym na same kola:
    https://www.roofbox.co.uk/scripts/rbvehsel4_tab.php/
    car-specific-accessories/b_w_international_2_wheel_b
    ag_29_no_bh96801_n/Qx%40w%2C6M42VAwp3%40Rb%7B~cC4ure
    wiYO6

    ogolnie to zostal bym przy tej przyczepce na hak i nie kombinowal.

  • 8. Data: 2022-10-31 18:07:08
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 31.10.2022 o 16:52, K pisze:

    > No to zostaje ci albo:
    > https://www.roofbox.co.uk/scripts/rbvehsel4_tab.php/
    car-specific-accessories/thule_front_wheel_carrier_n
    o_547001/Qx%40w%2C6M42VAwp3%40Rb%7B~cC4ure7ynk9

    Jest to pomysł, ale koszt x4 każe myśleć wyłącznie o DIY.

> [...]
    car-specific-accessories/b_w_international_2_wheel_b
    ag_29_no_bh96801_n/Qx%40w%2C6M42VAwp3%40Rb%7B~cC4ure

    Bez przesady, wystarczy folia bąbelkowa jako przekładka między kołami.

    > ogolnie to zostal bym przy tej przyczepce na hak i nie kombinowal.

    Zacznijmy od tego iż *nie mam* haka w aktualnym samochodzie i nie
    rozważam takiej opcji, bo

    1) koszt porównywalny do małego boxa

    2) dziurawienie zderzaka

    3) rozwiązanie podatne na kradzież na parkingu

    4) rozwiązanie ogólnie średnie pod względem aerodynamiki i jazdy na
    autostradzie; używałem kilka lat i mam wyrobione zdanie.

    Obecnie na urlop jeździmy wyłącznie z żoną i upchanie 2 rowerów *w
    aucie* nie jest problemem.

    Zastanawiam się jeszcze nad takim rozwiązaniem:

    https://www.auto-motor-i-sport.pl/porady/Jak-bezpiec
    znie-przewozic-rower-w-srodku,19405,1

    Ktoś używał podobnego i się wypowie ?

    Przy wersji DIY koszt znowu byłby pomijalny.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 9. Data: 2022-10-31 21:51:59
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 31.10.2022 o 18:07, PeJot pisze:

> [...]

    P{o przeczytaniu kilku "porad", przypomniała mi się grupa fotograficzna.
    je4sli ktoś prosił o pomoc w wyborze automatycznego aparatu
    fotograficznego, czyli sp0rzętu "dla małpy" (ch... wie, dlaczego przez
    niektórych zwanego małpką, skoro małpa przecież znajduje się po
    przeciwnej stronie obiektywu) wszyscy nas siłę doradzali lustrzanki. A
    kiedy ktoś usiłował dopytać o lustrzankę, dostawał rady dotyczące automatów.
    Tutaj sądziłem, że dowiem się czegoś i będę mógł dopasować jakiś mały
    pojemnik na dach. Kuźwa... :D

    --
    -
    Akarm

  • 10. Data: 2022-11-01 14:42:43
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 31.10.2022 o 21:51, Akarm pisze:

> [...]
    > automatów.
    > Tutaj sądziłem, że dowiem się czegoś i będę mógł dopasować jakiś mały

    Normalne. Też chciałem kupić boxa, ale niewykluczone że będę kombinował
    z uchwytami na koła. Może mniej poręcznie, ale raz czy dwa razy w roku
    mogę się pomęczyć :>

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza