  • 11. Data: 2014-06-11 07:35:12
    Temat: Re: Nabicie klimatyzacji za jedyne 1,1 kzł
    Od: qrt <a...@j...mail>

    "WOJO" <s...@a...unknown.hehe> Wrote in message:
    > Obawiam się, że podrabianie nie będzie miało sensu.
    > Pójdzie to pewnie w stronę przeróbek instalacji na stary czynnik chłodzący.
    > Pozdrawiam.
    > WOJO

    co jak slyszalem moze nawet byc zbedne bo ponoc oba czynniki

    wydaja sie byc "kompatybilne"

  • 12. Data: 2014-06-11 07:41:42
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2014-06-11 07:35, qrt pisze:

    > co jak slyszalem moze nawet byc zbedne bo ponoc oba czynniki
    >
    > wydaja sie byc "kompatybilne"

    Nie sądzę żeby DuPont sobie pozwolił na tak kosztowny błąd.
    Nawet jeżeli parametry przemian gazowych się zgadzają i klimatyzacja
    faktycznie działa, to na pewno dodali coś co wymaga chociażby zmiany
    materiału uszczelnień itp.

    No chyba że nastawieni są tylko na strzyżenie producentów nowych aut,
    ale wątpię - za duży rynek wtórny czynnika żeby się po nie schylić.

    Ale kto wie?

  • 13. Data: 2014-06-11 08:44:17
    Od: qrt <...@i...jakis>

    Dnia Wed, 11 Jun 2014 07:41:42 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

> [...]
    >
    > No chyba że nastawieni są tylko na strzyżenie producentów nowych aut,
    > ale wątpię - za duży rynek wtórny czynnika żeby się po nie schylić.

    dlatego napisałem w trybie przypuszczającym. Pewnikiem nikt tego jeszcze
    nie testował ale teoretycznie patrząc po parametrach czy budowie instalacji
    ponoć nie widać problemów.

    Ale jak będzie czas pokaże.

  • 14. Data: 2014-06-11 08:53:32
    Od: Marcin Kiciński <m...@g...com>

    W dniu środa, 11 czerwca 2014 08:44:17 UTC+2 użytkownik qrt napisał:
    > Pewnikiem nikt tego jeszcze
    >
    > nie testowal ale teoretycznie patrzac po parametrach czy budowie instalacji
    >
    > ponoc nie widac problemow.

    Mercedes w ramach akcji serwisowej wymienial nowy czynnik na stary.
    Ciekawe czy jest gdzies dostepna informacja na czym dokladnie ta
    wymiana polegala?

    Pozdrawiam
    MK

  • 15. Data: 2014-06-11 09:08:41
    Od: qrt <...@i...jakis>

    Dnia Tue, 10 Jun 2014 23:53:32 -0700 (PDT), Marcin Kiciński napisał(a):

    > Mercedes w ramach akcji serwisowej wymienial nowy czynnik na stary.
    > Ciekawe czy jest gdzies dostepna informacja na czym dokladnie ta
> [...]

    ???
    ale mercedes w ogóle nie uważa tego nowego czynnika i nie mają zamiaru w
    ogóle go stosować a chcą za to wprowadzać jakieś własne rozwiania.

  • 16. Data: 2014-06-11 09:58:34
    Od: Marcin Kiciński <m...@g...com>

    W dniu środa, 11 czerwca 2014 09:08:41 UTC+2 użytkownik qrt napisał:
    > ???
    >
    > ale mercedes w og�le nie uwa�a tego nowego czynnika i nie maj� zamiaru w
    >
    > og�le go stosowa� a chc� za to wprowadza� jakie� w�asne rozwiania.

    Mercedes zdazyl zastosowac nowy czynnik w klasie A i (chyba) B, ale pozniej
    zmienil go na stary, takze w samochodach ktore juz trafily do klientow.

    Pozdrawiam
    MK

  • 17. Data: 2014-06-11 11:33:49
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-06-10 18:20, jerzu pisze:

    > Zamiast pisać, to czasem poczytaj grupę. Była tu dość spora dyskusja
    > na ten temat :)

    Najzabawniejsze, że pytałem Anacrona o ten czynnik w innym wątku, w
    którym pochwalił się, że ma Hyundaia. Wtedy pisał, że problemu nie
    widzi. Teraz dojrzał.

    --
    MN

  • 18. Data: 2014-06-11 18:00:38
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Wed, 11 Jun 2014 08:44:17 +0200, qrt <...@i...jakis> wrote:

    >dlatego napisałem w trybie przypuszczającym. Pewnikiem nikt tego jeszcze
    >nie testował ale teoretycznie patrząc po parametrach czy budowie instalacji
    >ponoć nie widać problemów.

    Robił to Mercedes. Wzywał auta na przeróbki instalacji z tego nowego
    czynnika na r134a.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 19. Data: 2014-06-12 11:10:01
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-06-11 08:53, Marcin Kiciński pisze:

    > Mercedes w ramach akcji serwisowej wymienial nowy czynnik na stary.
    > Ciekawe czy jest gdzies dostepna informacja na czym dokladnie ta
    > wymiana polegala?

    Nie pamiętam dokładnie, w którymś z ostatnich Motorów lub Auto-Światów
    pisali, że chodzi jedynie o wymianę zaworów rozprężnych. Uszczelnienia
    te same - nie ma tu problemu znanego z przejścia z R13 na R134.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 20. Data: 2014-06-14 14:18:46
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2014-06-12 11:10, Adam pisze:

    > Nie pamiętam dokładnie, w którymś z ostatnich Motorów lub Auto-Światów
    > pisali, że chodzi jedynie o wymianę zaworów rozprężnych. Uszczelnienia
    > te same - nie ma tu problemu znanego z przejścia z R13 na R134.

    No to pozytywnie.
    Pozostaje tylko liczyć na to, że dealerzy wprowadzą do sprzedaży opcję
    kupna nowego auta z nienabitą klimą i bez zaworu rozprężnego ;)