  • 11. Data: 2015-03-09 22:55:41
    Temat: Re: NXP kupił Freescale
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 09.03.2015 20:31, Paweł Pawłowicz pisze:

    > "Czerwony samochód przesłonił zielony samochód".
    > I mamy szum informacyjny.
    > Język wymaga precyzji, inaczej zamienia się w bełkot. Niestety.
    > A w wątpliwość się podaje. Poddać można się :-)

    A zazwyczaj nie tyle można co trzeba.
    A każdym razie, oby nie było trzeba :(

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 12. Data: 2015-03-10 13:00:16
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > I dlatego pojawia się uprawniona nutka niepewności.

    No, np. w zdaniu: "Stefan kupil motor";-)
    Pewnie kazdy na tej grupie ma pojecie jaka firma jest NXP (Philips), a
    jaka Freescale bez zagladania do informacji biznesowych. "Proporcje"
    beda inne, ale czy uwierzyl bys w informacje "Luxemburg wypowiedzial
    wojne USA, w pierwszym dniu przewazajace oddzialy Luxemburga zajely
    wschodnie wybrzeze USA i robia niezwykle postepy w marszu na Chicago i
    Waszyngton"?

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 13. Data: 2015-03-10 13:27:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pawel O'Pajak" napisał w
> [...]
    >wypowiedzial wojne USA, w pierwszym dniu przewazajace oddzialy
    >Luxemburga zajely wschodnie wybrzeze USA i robia niezwykle postepy w

    Oj, Freescale to dawna Motorola.

    A obroty obu bardzo podobne
    US$ 4.815 Billion (2013)
    $4.186 billion USD (2013)

    W zaistnialej sytuacji ... ile lat NXP zamierza to splacac ?

    J.

  • 14. Data: 2015-03-10 16:25:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    >"Czerwony samochód przesłonił zielony samochód".
    >I mamy szum informacyjny.
    >Język wymaga precyzji, inaczej zamienia się w bełkot. Niestety.
    >A w wątpliwość się podaje. Poddać można się :-)

    Jak mysmy przetrwali tysiac lat :-)

    A po prawdzie - ciekawe, ze sa rzeczy, ktorych nie da sie w jakims
    jezyku powiedziec/zapisac ....

    J.

  • 15. Data: 2015-03-10 19:44:41
    Od: mk <reverse_lp.pw@myzskm>

    W dniu 2015-03-10 13:27, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Pawel O'Pajak" napisał w
    >
    > Oj, Freescale to dawna Motorola.
    >
    > A obroty obu bardzo podobne
    > US$ 4.815 Billion (2013)
    > $4.186 billion USD (2013)

    NXP 5.65 mld USD w 2014...

    Ale co kogo obroty?... Zyski, Panie! Zyski!
    A te NXP ma ponad 2x większe... No i jeszcze to zadłużenie FSL...
    No i rynek wycenia NXP ponad 2x wyżej niż FSL.

    > W zaistnialej sytuacji ... ile lat NXP zamierza to splacac ?

    Ale co spłacać? (Długi Freesale'a to osobny temat.)
    Tytuł wątku jest mylący... raczej należy mówić o połączeniu się (które
    nie jest zresztą sfinalizowane i może jeszcze być zablokowane przez
    różne instytucje antymonopolowe).
    Oczywiście jest mowa o skupie akcji Freescale, ale cena rynkowa z dziś
    to 40 USD za akcję, a mowa była o cenie skupu coś ok 36 USD za akcję.
    Rynek więc na dzień dzisiejszy nie jest zainteresowany pozbyciem się
    akcji Freescale, a bardziej partycypowania w udziałach NXP+FSL.
    Akcjonariusze FSL będą mieć 32% akcji NXP+FSL (tak przynajmniej podał WSJ).

    Jeśli chodzi o przyszłość to w tym połączeniu najbardziej gryzą się
    portfolio MCU obu firm. Stroną dominującą w tym połączeniu jest
    oczywiści NXP, ale dział MCU Freescala jest większy.

    pzdr
    mk

  • 16. Data: 2015-03-10 20:42:23
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    J.F. pisze:
> [...]
    .pl...

    > Jak mysmy przetrwali tysiac lat :-)
    >
    > A po prawdzie - ciekawe, ze sa rzeczy, ktorych nie da sie w jakims

    Jak nie jak tak:
    Czerwony samochód został przesłonięty przez zielony samochód.
    Firma A wykupiła firmę B.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 17. Data: 2015-03-11 11:23:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "mk" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2015-03-10 13:27, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Pawel O'Pajak" napisał w

    >NXP 5.65 mld USD w 2014...
    >Ale co kogo obroty?... Zyski, Panie! Zyski!

    Obroty tez wazne.

> [...]
    > W zaistnialej sytuacji ... ile lat NXP zamierza to splacac ?
    >Ale co spłacać? (Długi Freesale'a to osobny temat.)

    Pada kwota 40bln(mld) $ ktore NXP zaplaci, a to sa dla niego 100
    letnie zyski.
    No dobra, po dodaniu zysku Freescale mamy ~67 lat na splate

    >Tytuł wątku jest mylący... raczej należy mówić o połączeniu się

    No wlasnie mam watpliwosci. Z jednej strony mowia o polaczeniu, z
    drugiej o cenie wykupu ...
    wychodzi na model mieszany
    http://www.nxp.com/news/press-releases/2015/03/nxp-a
    nd-freescale-announce-40-billion-merger.html

    akcjonariusze FSL dostana $6.25 plus 0.3521 akcji NXP.

> [...]
    >pozbyciem się akcji Freescale, a bardziej partycypowania w udziałach
    >NXP+FSL. Akcjonariusze FSL będą mieć 32% akcji NXP+FSL (tak

    Z czego by wynikalo jak szacuja wartosc obu przedsiebiorstw, ale te $6
    bruzdzi ... NXP ma za duzo pieniedzy i chce sie pozbyc akcjonariuszy ?

    >Jeśli chodzi o przyszłość to w tym połączeniu najbardziej gryzą się
    >portfolio MCU obu firm. Stroną dominującą w tym połączeniu jest
    >oczywiści NXP, ale dział MCU Freescala jest większy.

    Ale czemu maja sie gryzc - na co znajda klientow, to beda robic :-)

    J.

  • 18. Data: 2015-03-11 21:43:32
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 09.03.2015 13:03, Mario wrote:
    nd-freescale-announce-40-billion-merger.html

    > Ciekawe, które linie procków wygaszą.

    A mnie bardziej interesuje jakie będzie po połączeniu wsparcie dla
    klienta. Bo moim zdaniem NXP ma klienta w dupie, na zasadzie płać i
    płacz. Nieintuicyjna strona na której gówno można znaleźć, dziwny
    program próbkowy, dostęp do pełnych datasheetów po rejestracji, support,
    który nie odpowiada na pytania i niby darmowe IDE do procków, które i
    tak jest do bani. Freescale pod tym względem wypada sto razy lepiej, są
    darmowe narzędzia, działające całkiem sprawnie, bez problemu można
    zamówić próbki, a support odpowiada na pytania w 2 godziny.

    Jakub Rakus

  • 19. Data: 2015-03-12 01:27:17
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2015-03-11 o 21:43, Jakub Rakus pisze:
> [...]
    > program próbkowy, dostęp do pełnych datasheetów po rejestracji, support,
    > który nie odpowiada na pytania i niby darmowe IDE do procków, które i

    Masz na myśli LPCXpresso czy coś o cym nie wiem?

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 20. Data: 2015-03-12 01:36:57
    Od: mk <reverse_lp.pw@myzskm>

    W dniu 2015-03-11 11:23, J.F. pisze:

    > Obroty tez wazne.

    Tia... "kesz floły" i inne pierdoły ;-) Ja tam jestem konserwatystą.

    Okay... Firmy te są porównywalne (ale ze wskazaniem na NXP), ale
    Freescale jest obciążony ogromnym długiem. Stąd też spora różnica w
    wycenie rynkowej.

    > Pada kwota 40bln(mld) $ ktore NXP zaplaci, a to sa dla niego 100 letnie
    > zyski.
    > No dobra, po dodaniu zysku Freescale mamy ~67 lat na splate

    40 mld USD to niby ma być warte NXP+FSL... Mogli sobie napisać i 100 mld
    USD... Na dziś rynek wycenia te firmy na 36.76 mld (a z tego jeszcze,
    jak dalej piszesz, trzeba wyłożyć grosza dla akcjonariuszy FSL).

    Zysk netto NXP w 2014 to 607 mln USD.

> [...]
    nd-freescale-announce-40-billion-merger.html

    > akcjonariusze FSL dostana $6.25 plus 0.3521 akcji NXP.

    Czyli mnożąc 6.25$ przez wolumen akcji FSL wychodzi, że NXP wykłada
    1.915 mld USD.

    > Z czego by wynikalo jak szacuja wartosc obu przedsiebiorstw, ale te $6
    > bruzdzi ...

    Informacja podana przez WSJ o skupie nie potwierdziła się. W wydanych
    przez NXP i FSL oficjalnych oświadczeniach jest tak jak piszesz.

    > NXP ma za duzo pieniedzy i chce sie pozbyc akcjonariuszy ?

    Ależ... pieniądze NXP należą do akcjonariuszy NXP :-)

    Tutaj faktycznie NXP ma wolne środki i główni akcjonariusze NXP
    postanowili użyć tych pieniędzy do zrobienia dealu z (głównymi)
    akcjonariuszami FSL. Wszystko wskazuje, że jednym i drugim takie warunki
    pasują i że do takiej transakcji dojdzie.

    > Ale czemu maja sie gryzc - na co znajda klientow, to beda robic :-)

    Będą robić, ale być może ze statusem "obsolete", z ograniczonym
    wsparciem i za odpowiednio większe pieniądze. A klient będzie mieć
    związane ręce i musi kupować.
    Raczej nie będzie się opłacać jednoczesne promowanie dwóch wchodzących
    sobie w drogę rozwiązań.

    pzdr
    mk