    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: NXP kupił Freescale
    Date: Wed, 11 Mar 2015 11:23:44 +0100

    Użytkownik "mk" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2015-03-10 13:27, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Pawel O'Pajak" napisał w

    >NXP 5.65 mld USD w 2014...
    >Ale co kogo obroty?... Zyski, Panie! Zyski!

    Obroty tez wazne.

    >A te NXP ma ponad 2x większe... No i jeszcze to zadłużenie FSL...
    >No i rynek wycenia NXP ponad 2x wyżej niż FSL.
    > W zaistnialej sytuacji ... ile lat NXP zamierza to splacac ?
    >Ale co spłacać? (Długi Freesale'a to osobny temat.)

    Pada kwota 40bln(mld) $ ktore NXP zaplaci, a to sa dla niego 100
    letnie zyski.
    No dobra, po dodaniu zysku Freescale mamy ~67 lat na splate

    >Tytuł wątku jest mylący... raczej należy mówić o połączeniu się

    No wlasnie mam watpliwosci. Z jednej strony mowia o polaczeniu, z
    drugiej o cenie wykupu ...
    wychodzi na model mieszany
    http://www.nxp.com/news/press-releases/2015/03/nxp-a
    nd-freescale-announce-40-billion-merger.html

    akcjonariusze FSL dostana $6.25 plus 0.3521 akcji NXP.

    >Oczywiście jest mowa o skupie akcji Freescale, ale cena rynkowa z
    >dziś to 40 USD za akcję, a mowa była o cenie skupu coś ok 36 USD za
    >akcję. Rynek więc na dzień dzisiejszy nie jest zainteresowany
    >pozbyciem się akcji Freescale, a bardziej partycypowania w udziałach
    >NXP+FSL. Akcjonariusze FSL będą mieć 32% akcji NXP+FSL (tak
    >przynajmniej podał WSJ).

    Z czego by wynikalo jak szacuja wartosc obu przedsiebiorstw, ale te $6
    bruzdzi ... NXP ma za duzo pieniedzy i chce sie pozbyc akcjonariuszy ?

    >Jeśli chodzi o przyszłość to w tym połączeniu najbardziej gryzą się
    >portfolio MCU obu firm. Stroną dominującą w tym połączeniu jest
    >oczywiści NXP, ale dział MCU Freescala jest większy.

    Ale czemu maja sie gryzc - na co znajda klientow, to beda robic :-)

    J.