  • 11. Data: 2012-10-15 21:25:04
    Temat: Re: NW pic na wodę.
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-10-15 21:06, Krystian pisze:

    > Odwoływaliście się?
    > Odwiezienie dziecka (do lub ze) jest sytuacją życiowo uzasadnioną i powinno to
    zostać zakwalifikowane jako wypadek w drodze do/z pracy.
    > Droga do lub z pracy nie musi być najkrótsza, patrząc po mapie. Może być dłuższa,
    pod warunkiem że jest najdogodniejsza komunikacyjnie.

    > Przynajmniej tak mnie uczą na szkoleniach BHP które mam co roku w pracy.
    <cite>
    Zgodnie z art. 57 b Ustawy - za wypadek w drodze do pracy lub z pracy
    uważa się nagłe zdarzenie wywołane przyczyną zewnętrzną, które nastąpiło
    w drodze do lub z miejsca wykonywania zatrudnienia lub innej
    działalności stanowiącej tytuł ubezpieczenia rentowego, jeżeli droga ta
    była najkrótsza i nie została przerwana.

    Za wypadek w drodze do pracy lub z pracy uważa się również przypadki gdy
    droga ta została przerwana, jeżeli przerwa była życiowo uzasadniona i
    jej czas nie przekraczał granic potrzeby, a także wówczas, gdy droga,
    nie będąc drogą najkrótszą, była dla ubezpieczonego, ze względów
    komunikacyjnych, najdogodniejsza.
    </cite>

    Odwiezienie dziecka po drodze jest jak najbardziej "sytuacją życiowo
    uzasadnioną" i taka czynność jak najbardziej podpada pod "wypadek w
    drodze do lub z pracy", jeżeli zdarzenie miało miejsce w tym czasie.

  • 12. Data: 2012-10-16 09:53:03
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Odwiezienie dziecka po drodze jest jak najbardziej "sytuacją życiowo
    > uzasadnioną" i taka czynność jak najbardziej podpada pod "wypadek w
    > drodze do lub z pracy", jeżeli zdarzenie miało miejsce w tym czasie.

    Babka z ubezpieczalni tłumaczyła mi kiedyś, że w takich sytuacjach decydują
    odległości i kierunki, ale wszystko jest płynne. Jeśli np. aby odwieźć
    dziecko do przedszkola nakładasz 10% drogi to jest to traktowane jako droga
    do pracy. Jeśli dziecko chodzi do przedszkola 5km na wschód od miejsca
    zamieszkania a Ty masz pracę 5km na zachód to nie jest to traktowane jako
    droga do pracy. Przypadki pośrednie są dyskusyjne i często kończą się w
    sądzie, który orzeka czy to jeszcze była droga do pracy (z odwiezieniem
    dziecka po drodze) czy już droga do przedszkola i z przedszkola do pracy.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 13. Data: 2012-10-16 10:40:06
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-10-13 22:04, 4CX250 pisze:
> [...]
    > Ubezpieczyciel wymigał się i wypłacił tylko 100zł. Nawet nie
    > zakwalifikowano tego wypadku jako wypadku w drodze do pracy gdyż nie jechała

    Ale mówisz o dwóch różnych ubezpieczeniach od N.N.W, prawda?
    Jedno to komunikacyjne, drugie to obowiązkowe ubezpieczenie w pracy?
    Komunikacyjne to nie wiem, zależy jakie miało warunki - przeczytać owu.
    Jeśli chodzi o to "z pracy" to jak najbardziej walczyć, jak napisano.

  • 14. Data: 2012-10-16 11:15:17
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
    wiadomości news:k5j6h6$18oa$1@news2.ipartners.pl...

> [...]
    > Komunikacyjne to nie wiem, zależy jakie miało warunki - przeczytać owu.
    > Jeśli chodzi o to "z pracy" to jak najbardziej walczyć, jak napisano.

    Tak oczywiście. Tyle że tu i tu jeden lekarz kwit wystawiał.
    Chodzi o to że te wszystkie ubezpieczenia to pic na wodę.
    Między czasie znajoma której się to przydażyło zdąrzyła powęszyć i
    postanowiła powalczyć.

    Marek

  • 15. Data: 2012-10-16 12:47:36
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2012-10-16 09:53, Ergie pisze:

> [...]
    > decydują odległości i kierunki, ale wszystko jest płynne. Jeśli np. aby
    > odwieźć dziecko do przedszkola nakładasz 10% drogi to jest to traktowane

    A jak 15% i w drugą stronę? To jest ta płynność? ;)

    > Jeśli dziecko chodzi do przedszkola 5km na wschód
    > od miejsca zamieszkania a Ty masz pracę 5km na zachód to nie jest to
    > traktowane jako droga do pracy.

    Babka z ubezpieczalni to sobie może sobie tak powiedzieć i sprawa
    trafia do sądu.

    > Przypadki pośrednie są dyskusyjne i
    > często kończą się w sądzie, który orzeka czy to jeszcze była droga do
    > pracy (z odwiezieniem dziecka po drodze) czy już droga do przedszkola i
    > z przedszkola do pracy.

    Skończyły się czasy przedszkola za miedzą, szkoły za płotem. Ludzie
    pracujący niestety muszą dzieci odwozić do tych przedszkoli, gdzie
    dzieci się dostały i taką drogą jaka tam prowadzi - choćby to było
    w drugą stronę. Droga do pracy zaczyna się po wyjściu z drzwi domu,
    a nie przedszkola - droga do przedszkola jest (że tak powiem)
    czynnością towarzysząca (i jak najbardziej życiowo uzasadnioną), a nie
    główną.

  • 16. Data: 2012-10-16 13:15:59
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > pracujący niestety muszą dzieci odwozić do tych przedszkoli, gdzie
    > dzieci się dostały i taką drogą jaka tam prowadzi - choćby to było

    To niech dokupią odpowiednie ubezpieczenie - drogi do przedszkola :-)

> [...]
    > a nie przedszkola - droga do przedszkola jest (że tak powiem)
    > czynnością towarzysząca (i jak najbardziej życiowo uzasadnioną), a nie

    A jak do pracy masz 500m, a do przedszkola 5km to też odwiezienie do
    przedszkola jest czynnością towarzyszącą?

    Żeby było jasne uważam, że powinien być jasno postawiony warunek albo
    kilometrowy albo lokalizacyjny (np. przedszkole w tej samej miejscowości co
    praca lub mieszkanie), ale to co ja uważam ma małe znaczenie, a przepis jest
    tak ogólny, że nic z niego nie wynika.

    Babka z ubezpieczalni mi niczego nie sprzedawała, tylko tłumaczyła jak się
    zachować w razie wypadku by odszkodowanie dostać. Np. istotne jest miejsce
    zamieszkania a nie zameldowania więc w drodze _do_ pracy nie ma problemu -
    zeznajesz, że nocowałeś u kolegi i dlatego jechałeś inna drogą. Jedną noc
    mieszkałeś u kogoś (nie ma obowiązku meldować się na tę jedną noc ani
    nigdzie tego zgłaszać).

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 17. Data: 2012-10-16 13:43:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >a nie przedszkola - droga do przedszkola jest (że tak powiem)
    >czynnością towarzysząca (i jak najbardziej życiowo uzasadnioną), a

    Zyciowo uzasadnione jest tez jezdzenie na dializy, po insuline do
    apteki, czy po jedzenie i ubranie do sklepu.
    Tylko sie nie nazywa "wypadek w drodze do pracy" :-)

    Sam cytowales ze nie tylko ma byc zyciowo uzasadnione, ale jeszcze "po
    drodze".
    Jak przedszkole jest w przeciwna strone, to to nie jest po drodze :-)

    J.

  • 18. Data: 2012-10-16 18:39:27
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-10-16 13:43, J.F pisze:

> [...]

    jej czas nie przekraczał granic potrzeby, a także wówczas, gdy droga,
    nie będąc drogą najkrótszą, była dla ubezpieczonego, ze względów

    Wizyta "po drodze" w aptece po insulinę, czy w sklepie po jedzenie jak
    najbardziej będzie "wypadkiem w drodze do/z pracy". Pewnie, że jak z
    żoną pojadę do Ikei w Jankach i pójdziemy na 3 godzinne zakupy to
    raczej to nie będzie "po drodze" i "życiowo uzasadnione".

    > Sam cytowales ze nie tylko ma byc zyciowo uzasadnione, ale jeszcze "po
    > drodze".

    "Po drodze" nie znaczy najkrótsza itd. Dzieci odwieść/zabrać do/z
    przedszkola/szkoły to jak najbardziej "życiowo" uzasadnione sytuacje.
    Podobnie z apteką, zakupami (niekoniecznie pierwszej potrzeby) itd.

    > Jak przedszkole jest w przeciwna strone, to to nie jest po drodze :-)

    Owszem, jest.

  • 19. Data: 2012-10-16 19:02:19
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-10-16 13:15, Ergie pisze:

    > To niech dokupią odpowiednie ubezpieczenie - drogi do przedszkola :-)

    Bez jaj - są to czynności umożliwiające realizację podstawowych
    (że tak powiem) "obowiązków" społecznych :) Tak, pracować trzeba,
    dzieci posiadać należy i państwo ma chronić/umożliwiać realizację
    tych funkcji.

    > A jak do pracy masz 500m, a do przedszkola 5km to też odwiezienie do
    > przedszkola jest czynnością towarzyszącą?

    Tak. Dodatkowo brak jej realizacji powoduje uniemożliwienie wykonania
    czynności zasadniczej. Taka jest kolej rzeczy.

> [...]
    > co praca lub mieszkanie), ale to co ja uważam ma małe znaczenie, a
    > przepis jest tak ogólny, że nic z niego nie wynika.

    Przepis jest ogólny, ponieważ sytuacje różne. Stąd nie sądzę, że
    sensowne by było stawianie jasnych warunków "kilometrowych albo
    lokalizacyjnych", ponieważ zrobiło by się "śmieszno i straszno".
    Do pracy ktoś ma np. 25km i "po drodze" zbacza 8km, by dziecko
    odstawić do przedszkola, ponieważ w jego miejscowości miejsc
    nie ma. Odszkodowania nie ma. A ja np. pojadę po piwo "po drodze",
    zboczę do sklepu 300m i odszkodowanie dostanę, ponieważ powiem że
    po chleb pojechałem, a piwo wożę 3 tydzień :) To taki absurd, gdyby
    to było sztywno określone.

> [...]
    > problemu - zeznajesz, że nocowałeś u kolegi i dlatego jechałeś inna
    > drogą. Jedną noc mieszkałeś u kogoś (nie ma obowiązku meldować się na tę

    Tego to mi tłumaczyć nie musisz - ja rozumiem przedstawianie sytuacji
    ubezpieczycielowi w sposób, który zabezpiecza nasze prawa i zabezpiecza
    nas interes, ale nie znaczy to, że z założenia jesteśmy ich pozbawieni,
    jeżeli "babka z ubezpieczalni" (z całym szacunkiem) tłumaczy jak
    powinniśmy się zachować :)

  • 20. Data: 2012-10-17 10:15:29
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]
    > (że tak powiem) "obowiązków" społecznych :) Tak, pracować trzeba,
    > dzieci posiadać należy i państwo ma chronić/umożliwiać realizację

    Nijak nie potrafię uzasadnić konieczności odwożenia dziecka do przedszkola
    by móc pójść do pracy. Owszem jest to wygodne ale nie konieczne. Są inne
    rozwiązania. Jak się nie znalazło przedszkola po drodze do pracy to można
    np. wziąć opiekunkę.

> [...]

    > Tak. Dodatkowo brak jej realizacji powoduje uniemożliwienie wykonania
    > czynności zasadniczej. Taka jest kolej rzeczy.

    Jak pisałem można wziąć opiekunkę więc odwożenie dziecka do przedszkola nie
    jest warunkiem koniecznym by dostać się do pracy, więc nie ma mowy o
    "uniemożliwianiu".

    Pozdrawiam
    Ergie