  • 11. Data: 2014-08-07 12:04:00
    Temat: Re: [NTG] jak rozliczyć płyn do spryskiwaczy
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-08-06 12:34, k...@g...com pisze:
    > W dniu środa, 6 sierpnia 2014 09:37:30 UTC+2 użytkownik dddddddd napisał:
    >>

    > Strach się bać o co spytasz jak sprężarkę do pompowania kół kupisz.

    Widzę że wielu nie zauważyło że wątek jest z tych [piątkowo] :)
    ale faktycznie - kompresor do kół to może być dopiero problem, chyba
    jakąś ewidencję użycia należałoby prowadzić... :)
    Z płynem prościej - deklaruję że 20L do auta X, 30L do auta Y, opisuję
    opakowania i po sprawie :)
    co do magazynowania - wolę to niż zorientować się z rana że płynu nie ma
    i kupić na stacji za 20zł...

    Łukasz

  • 12. Data: 2014-08-07 12:07:16
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-08-06 10:56, megrimsES pisze:

    > No i to właśnie jaja są. I dlatego trzeba z podatkami stąd spierdzielać.

    zorientowałem się dopiero teraz, bo o ile paliwo czy części łatwo
    zakwalifikować do danego auta, o tyle płyn do spryskiwaczy czy kompresor
    do kół gorzej :)
    A kiedyś lałem ten sam olej do trzech samochodów, jak kupowałem to też
    często na zapas bo zdarzało się raz w miesiącu wymieniać, więc i
    ewidencję by trzeba było prowadzić :P na szczęście teraz do każdego auta
    idzie inny olej...

    Łukasz

  • 13. Data: 2014-08-07 12:09:56
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-08-06 10:27, MichaelData(R) pisze:

    > Musisz zainstalowac jeszcze plombowany licznik przepływu płynu ze
    > zbiorniczka do szyby bo skąd i kto ma wiedzieć ile tego płynu
    > rzeczywiscie zuzyłeś?

    koniecznie połączony z czujnikiem deszczu, bo niby skąd wiadomo czy na
    auto obok trochę nie poleciało (jak poleciało to i w straty wrzucić nie
    można, chyba że udowodnisz że nie mogłeś tego uniknąć - bo
    niewyregulowany spryskiwacz szyby to strata z twojej winy więc i w
    kosztach nie powinno się znaleźć :)

    Łukasz

  • 14. Data: 2014-08-07 13:08:26
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-08-06 12:34, k...@g...com pisze:

    > Strach się bać o co spytasz jak sprężarkę do pompowania kół kupisz.

    a jak ty to widzisz? pewnie prowadzenie ewidencji...

    Łukasz

  • 15. Data: 2014-08-07 13:26:38
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 7 sierpnia 2014 13:08:26 UTC+2 użytkownik dddddddd napisał:

    > a jak ty to widzisz? pewnie prowadzenie ewidencji...
    >

    > --
    >
    > Pozdrawiam
    >
    > �ukasz

    Historia zna sporo przypadków naliczania przez US podatku od darmowego
    oprogramowania. A powietrze dla miejscowych jest darmowe. Ludzie nie zdają sobie
    sprawy na jaką minę się pakują pompując samemu samochody, zwłaszcza firmowe. A jak
    jednocześnie są firmowe i prywatno firmowe to ja się nie podejmuję stworzenia
    algorytmu rozliczeń pompowania. A co w sytuacji jak by były różne stawki VAT na
    powietrze do kół w zależności od tego co się przewozi?

  • 16. Data: 2014-08-07 13:56:41
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-08-07 13:26, k...@g...com pisze:

> [...]
    algorytmu rozliczeń pompowania. A co w sytuacji jak by były różne stawki VAT na
    powietrze do kół w zależności od tego co się przewozi?

    w zasadzie to na powietrze do pompowania powinna być akcyza, zwolnione
    powinno być tylko to do oddychania (ale zwolnienie powinno zacząć
    obowiązywać za półtora roku), tak jak olej opałowy.
    No i koniecznie tester płynu w spryskiwaczach, bo jeszcze ktoś słabiej
    opodatkowaną wodę naleje :)

    Łukasz

  • 17. Data: 2014-08-07 16:27:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 7 Aug 2014, k...@g...com wrote:

    > Historia zna sporo przypadków naliczania przez US podatku od darmowego
    oprogramowania.

    A weź i się doucz (a raczej "sprawdź").
    Zna przypadki takich prób, dawno temu i skutecznie ucięte wyrokiem NSA.
    Jednoznacznym - cena może być zerowa, warunek jest taki, że jest to cena
    "rynkowa", czyli że *KAŻDY* może dostać to samo świadczenie w tej cenie.
    Tenże wyrok uświadamia jednocześnie groźbę pomysłów np. zablokowania
    parkowania "obcym" samochodom za pomocą ustalenia cennika i zaporowej ceny.
    Bo goście przyjadą i ktoś doniesie...

    > A powietrze dla miejscowych jest darmowe.

    No i póty nie wprowadzono odrębnego podatku, podstawa opodatkowania
    wynosi zero :)

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2014-08-07 20:35:07
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 7 sierpnia 2014 16:27:41 UTC+2 użytkownik Gotfryd Smolik news
    napisał:

    > A weďż˝ i siďż˝ doucz (a raczej "sprawdďż˝").
    >
    > Zna przypadki takich pr�b, dawno temu i skutecznie uci�te wyrokiem NSA.
    >
    > Jednoznacznym - cena mo�e by� zerowa, warunek jest taki, �e jest to cena
    >
    > "rynkowa", czyli �e *KA�DY* mo�e dosta� to samo �wiadczenie w tej cenie.
    >
    > Ten�e wyrok u�wiadamia jednocze�nie gro�b� pomys��w np.
    zablokowania

    > parkowania "obcym" samochodom za pomocďż˝ ustalenia cennika i zaporowej ceny.
    >
    > Bo go�cie przyjad� i kto� doniesie...

    > No i p�ty nie wprowadzono odr�bnego podatku, podstawa opodatkowania
    >
    > wynosi zero :)
    >

    > pzdr, Gotfryd

    Co mam sprawdzać i się douczać. Były takie przypadki bo bez douczania się o nich wiem
    bo w telewizji mówili. NSA w tej sprawie mi zwisa i powiewa. Jeśli ktoś przez
    przypierdolenie się US się rozchorował, zawału na przykład dostał. To po tym wyroku
    choroba mu się cofnęła i jest w stanie jak przed zawałem?

  • 19. Data: 2014-08-08 01:15:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 7 Aug 2014, k...@g...com wrote:

    > Co mam sprawdzać i się douczać. Były takie przypadki bo bez douczania się o nich
    wiem bo w telewizji mówili.

    Mówili właśnie o tym jednym przypadku, kiedy to nadgorliwy urzędnik nie
    doczytał ustawy.
    Tak, sprawa była głośna.
    I nie, nie jest pomysłem na "bezpodatkową darowiznę" (bo trzeba każdemu
    chętnemu dać za tę samą, zerową cenę).

    > NSA w tej sprawie mi zwisa i powiewa.

    I dlatego piszesz głupoty :(
    Od czasu tego wyroku żaden US już AFAIR nie ważył się na podważanie "ceny
    rynkowej" freeware.

    > To po tym wyroku choroba mu się cofnęła i jest w stanie jak przed zawałem?

    Nie, AFAIK nie było takich, US się sparzył i nie próbował u innych.
    Przez dość długi czas za to, bazując na "szumie medialnym" oraz na fakcie
    że nie każdy doczytał jak się skończyło, część dostawców oprogramowania,
    w tym oprogramowania GPL *pozwalającego* na odpłatne świadczenia, mocno
    "proponowała rozwiązanie problemu otrzymania faktury" za niewielką
    płatnosć :D

    pzdr, Gotfryd