  • 1. Data: 2013-07-30 11:49:17
    Temat: NFC - praktyczne zastosowania/wykorzystanie
    Od: "AT" <Atari!@onet.poczta.pl>

    Czy możecie opisać jak praktycznie wykorzystujecie technologię NFC w swoich
    smartfonach,

    pozdrawiam
    AT

  • 2. Data: 2013-07-30 12:24:40
    Temat: Re: NFC - praktyczne zastosowania/wykorzystanie
    Od: Marcin Kocur <m...@g...com.wytnij>

    Osoba AT napisała na pl.misc.telefonia.gsm:

    > Czy możecie opisać jak praktycznie wykorzystujecie technologię NFC w
    > swoich smartfonach,

    Ja tego nie mam, ale panowie z LG opowiadali, że to może np. służyć do
    zmieniania profili głośności w telefonie zależnie od miejsca.

    Marcin Kocur

  • 3. Data: 2013-07-30 12:49:02
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Tue, 30 Jul 2013 11:49:17 +0200, AT napisał(a):

    > Czy możecie opisać jak praktycznie wykorzystujecie technologię NFC w swoich
    > smartfonach,

    Bardzi mi przykro, ale nie potrafię opisać wykorzystania technologii NFC.
    Mam 3 urządzenia (2 x smartof, 1 x tablet) i ani razu tego "cuda" nie
    użyłem.

    --
    Franc

  • 4. Data: 2013-07-30 13:47:58
    Od: "AT" <Atari!@onet.poczta.pl>

    > Bardzi mi przykro, ale nie potrafię opisać wykorzystania technologii NFC.
    > Mam 3 urządzenia (2 x smartof, 1 x tablet) i ani razu tego "cuda" nie
    > użyłem.

    tak też myślałem
    ale wciąż mam nadzieję, ze ktoś napisze o czymś co może zaskoczyć :)

    Osobiście nie mam pomysłu jak wykorzystać tę funkcję praktycznie, bo
    płacenie telefonem zbliżeniowo to tez raczej mało praktyczne, chyba ze
    przyjdzie czas, ze nie będzie trzeba nosić przy sobie
    dokumentów/portfela/dowodu rejestracyjnego i prawa jazdy, ale tak naprawdę
    to chyba nie chciemy inwigilacji.

    BTW
    do auta kupiłem sobie breloki z możliwością naklejania,
    ale zmiana profilu czy czegokolwiek innego jest szybsza niż przykładanie
    telefonu do breloka

    pozdrawiam
    AT

  • 5. Data: 2013-07-30 14:18:16
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2013-07-30, o godz. 13:47:58
    "AT" <Atari!@onet.poczta.pl> napisał(a):

    > tak też myślałem
    > ale wciąż mam nadzieję, ze ktoś napisze o czymś co może zaskoczyć :)

    To może ja? ;-)

> [...]
    > dokumentów/portfela/dowodu rejestracyjnego i prawa jazdy, ale tak
    > naprawdę to chyba nie chciemy inwigilacji.

    Używam na S3 i Note2 NFC Task Launcher i kilku tagów w domu i
    samochodzie. Mam ustawione kilka profili telefonu:
    - w samochodzie mam przyklejony na uchwycie; włącza mi BT i podłącza do
    zestawu głośnikowego plus włacza GPS
    - w domu przy drzwiach ustawia profil "głośny" do pracy
    - w salonie profil "średni" ale z włączeniem WiFi
    - w sypialni profil "cichy"
    Każdy z profili ma ciut inne ustawienia - np. w salonie oprócz WiFi
    AllShare do TV też się odpala.

    Czasami też przerzucam pliki między telefonami - ale tu akurat dość
    rzadko.

    Zdrówko

  • 6. Data: 2013-07-30 14:45:25
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 30 Jul 2013 13:47:58 +0200, "AT" <Atari!@onet.poczta.pl>
    wrote:
    > ale wciąż mam nadzieję, ze ktoś napisze o czymś co może zaskoczyć :)

    Można sobie drzwi otwierać zamiast np. brelokiem czy jartą unique

    --
    Marek

  • 7. Data: 2013-07-30 23:33:50
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    W dniu 2013-07-30 11:49, AT pisze:
    > Czy mo?ecie opisa? jak praktycznie wykorzystujecie technologi? NFC w swoich
    > smartfonach,
    >

    > pozdrawiam
    > AT

    na ostatniej Industradzie, mozna bylo zblizajac telefoon.tablet z NFC do
    niektórych eksponatów przejść do odpowiedniej strony www z odpowiednią
    informacją/filmem.

    (spotkałem takie coś w czestochowskiej fabryce zapalek BlackCAT)

  • 8. Data: 2013-07-30 23:42:19
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2013-07-30 11:49, AT pisze:
    > Czy mo?ecie opisa? jak praktycznie wykorzystujecie technologi? NFC w swoich
    > smartfonach,

    w samochodzie miałem naklejkę NFC przylepioną w uchwyt, po włożeniu w
    uchwyt tel automatycznie odpalał daily roads i yanosika.

    Podobny bajer miałem przy nocnej lampce - przytknięcie i telefon się
    wyciszał i maksymalnie ściemniał jasność ekranu.

  • 9. Data: 2013-07-31 06:51:01
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-07-30 23:42, PlaMa pisze:

    > w samochodzie miałem naklejkę NFC przylepioną w uchwyt, po włożeniu w
    > uchwyt tel automatycznie odpalał daily roads i yanosika.

    [OT] - Jak w yanosiku usunąć "punkt" z ulubionych? I can't... :/
    [OT2] - Czy Twój (Wasz) tf/tblet nie dostaje cipiozy, jeśli wisi w taki
    upał na przedniej szybie? Mój po 10 minutach protestuje z powodu
    przegrzania i faktycznie trudno go wtedy w ręce utrzymać. Wieszam na
    dorobionym druciku na kratce wylotu powietrza (przynajmniej jest w
    cieniu), ale DailyRoads wtedy śpi.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 10. Data: 2013-07-31 08:08:36
    Od: Wojtek <p...@a...eu>

    Dnia Tue, 30 Jul 2013 11:49:17 +0200, AT napisał(a):

    > Czy możecie opisać jak praktycznie wykorzystujecie technologię NFC w
    > swoich smartfonach,

    Można (było?) doładować na lewo WKM :X

    --
    Wojtek