  • 31. Data: 2004-02-24 22:07:17
    Temat: Re: NETIA ADSL
    Od: w...@m...serwer.chwilowo.pacany.jedne (eik wek)

    On Tue, 24 Feb 2004 11:32:21 +0100, Janusz - Vahanara <v...@o...gapp.pl> wrote:

    >W 1999 roku chcieliśmy założyć w firmie w centrum Mysłowic drugi numer.
    >Czemu nie w Netii, pomyśleliśmy?.
    >Nic z tego, Netii nie opłacało się: gdybyście państwo mieli to biuro w
    >centrum Katowic, a nie Mysłowic, to co innego.

    nie siegali do Was zapewne.... a wiesz dlaczego? z powodu czegos,
    co nazywasz kilka postów wczesniej "dostepem do sieci TPNET",
    a co raczej kojarzyc Ci sie powinno ze studzienkami i miedzia...

  • 32. Data: 2004-02-24 22:12:43
    Od: "M. Tankard" <m...@g...pl>

    Zbigniew Sikora wrote:

> [...]
    > której TP SA jest ustawowo zobowiązana.
    > To czy im się to opłaca, czy też nie mało mnie obchodzi, podobnie jak TP SA
    > nie obchodzą moje problemy ekonomiczne. Proste wyliczenie mówi, że się
    > opłaca, skoro z dzierżawy drutów dla ISP mają wieksze pieniądze niż z
    > uruchomienia na tych drutach Neostrady. Więc, o co chodzi ??
    > Natomiast, co do oddawania - jaki poziom cen za dzierżawę infrastruktury
    > nazwałabyś "oddawaniem" ? Czy np. 206,- PLN miesiecznie za 100mb rurki w
    > kanalizacji teletechnicznej to jeszcze działalność charytatywna, czy już nie

    Jak się coś komuś opłaca, to zazwyczaj to robi. Jezli nie robi rzeczy,
    które się opłacają, to zrobią to inni a on zbankrutuje - i więcej niec
    nie powinno mieć znaczenia.

    --
    Michał

  • 33. Data: 2004-02-24 22:23:11
    Od: "Grzegorz" <g...@n...expro.pl.invalid>

    > bardziej prawdopodobne jest powstanie ogolnopolskiego intranetu France
    Telecom ;)
    Raczej jest to nie mozliwe... Tepsa ma za duzo klientow koncowych, aby firmy
    hostingowe mogly sobie od tak pozwolic na brak dostepnosci ich uslug w sieci
    telekomunikacji.
    Niestety dzialania TP S.A. sa nieuczciwe i ktos powaznie powinien sie za
    nich wziasc.

    Grzegorz

  • 34. Data: 2004-02-24 22:36:39
    Od: "Grzegorz" <g...@n...expro.pl.invalid>

    To tylko jeden z problemow...
    Ciecie polskich sieci na styku miedzynarodowym to drugi. Ja juz nie mowie
    zeby isc do tepsy laczami miedzynarodowymi na stale... ale do cholery zeby w
    przypadku awarii nie mozna bylo poprawnie dotrzec do klienta TEPSY...
    Juz jedna firma hostingowa wyekspirowala wszystkie uslugi do Niemiec...
    ciekawe kiedy ktos w Tepsie wpadnie na pomysl zeby ich uchlastac...
    Inna sprawa ze TPSA moze szybko wykonczyc kazda firme hostingowa ktora nie
    kupila od nich bezposrednio laczy...(a i taka co kupila tez...ustawia cir na
    taki jak wykupiony i....)

    Grzegorz

  • 35. Data: 2004-02-24 23:17:00
    Od: Łukasz Kowalski <l...@w...pl>

    Persona Adam Paluch napisała:

    > acha, a wiec lepiej jak m.in twoja kasa napycha kieszenie
    > francuzow niz ma isc na rozwoj, fajnie ;-)

    Jeśli o mnie chodzi to jeśli Neo będzie działać tak dobrze jak do tej
    pory to mogą mój abonament przeznaczać choćby na wojnę z terroryzmem ;)
    Jest mi to całkowicie obojętne - liczą się efekty.

    --
    Lowell

  • 36. Data: 2004-02-25 00:25:32
    Od: l...@w...pdi.net (Dariusz K. Ladziak)

    On Tue, 24 Feb 2004 15:34:24 +0100, "Zbigniew Sikora" <z...@h...net.pl>
    wrote:

    [...]
    >I nie mów mi, ze ta firma jest w
    >porządku, tylko prawo jest niedoskonałe. Stosowne zapisy istnieją i jawnie
    >nie są respektowane.

    A jak beda respektowane to niezalezni ISP dostana kable polozone w
    najwyzszej warstwie bloku kablowego... Te po ktorych zawsze monter
    depce i ktore przy kazdej okazji na boki wyginac musi.
    >Problem polega na tym, że TP SA wykorzystuje
    >opieszałość urzędów odpowiedzialnych za regulację rynku telekomunikacyjnego
    >w Polsce.

    Nie. Problem polega na tym ze TPSA obdarowana zostala u swego zarania
    monopolem naturalnym - maja infrastrukture przestrzenna, chyba nie
    wyobrazasz sobie ze ktos teraz bedzie warszawe rozkopywal zeby
    niezalezna kanalizacje kablowa klasc?

    Jakby TPSA miala kable ale studzienki i kanaly (takoz pas ziemi pod
    slupami i same slupy w polu - tam TPSA powinna miec swoje zaczynajac
    od poprzeczki na slupie dopiero) a reszte wladze terenowe - to owym
    wladzom troche bardziej za rybke by bylo czy kable w kanalizacje
    wciagnie TPSA, Netia czy Franus Kowalski - byle placili i finansowo
    wiarygodni byli.

    --
    Darek

  • 37. Data: 2004-02-25 08:16:34
    Od: Krzysztof Ceglinski <k...@i...com.pl>

    Janusz - Vahanara wrote:
    > Nastał nam piękny 24 luty 2004 roku,
    > kiedy to Krzysztof Ceglinski posłał(a) w świat wiadomość
    > <c1fjuq$30k4$1@news.atman.pl>

    > I co wtedy zrobią Crowley, Energis i inni?
    > No dobra, nabijam się, bo np. Energis dociera do Kowalskiego przez Onet
    > Konekt. ;-D

    Hmm myslalem ze dyskutujemy bez takich smiesznych stwierdzen - przeciez
    Energis to nie tylko calkiem pokazna ilosc VISP'ow

    > Może polscy providerzy zamiast płacić za przesłanie danych spod Pałacu
    > Kultury do centrum Katowic 2000 zł zapłacą 100 zł a "zaoszczędzone 1900 zł
    > dostanie TP?

    Hmmm??? Moglbys przyblizyc swoj tok rozumowania? Sugerujesz ze TP daje
    gdzies tranzyt na linii Warszawa-Katowice za 5% tego co inni polscy ISP???

    > Nikt nie narzeka na np. dwa tysiące zł dla GTS za transfer "hurtem" z
    > Warszawy do największych miast,

    ??? Hmm ciekawe ale te 2kPLN to chyba z tranzytem do sieci TP bo AFAIK
    bez tego jest ZNACZNIE taniej.

    > a wszyscy chcieliby, żeby potem te "gazety
    > i mleko" roznieść pod drzwi w miasteczkach i wioskach - najlepiej
    > oczywiście za darmo.

    Hmm albo nie rozumiesz albo udajesz ze nie rozumiesz. Nie musi byc darmo
    - 'wystarczy' ze cena nie bedzie odbiegala od innych cen na rynku. +
    podkreslam chodzi o to zeby TP nie ubijala ruchu z Polski na laczu
    miedzynarodowym.

    > BTW NMSP
    > http://www.futuro.pl/news.php/id_news/118/rok/2004
    > 2004-02-17

    Hmm. Jaki to ma zwiazek z moja wypowiedzia???

    --
    pozdrawiam,
    Krzysztof Ceglinski

  • 38. Data: 2004-02-25 09:25:58
    Od: Janusz - Vahanara <v...@o...gapp.pl>

    Nastał nam piękny 24 luty 2004 roku,
    kiedy to Adam Paluch posłał(a) w świat wiadomość
    <c1gf42$64t$1@news2.ipartners.pl>

    > acha, a wiec lepiej jak m.in twoja kasa napycha kieszenie francuzow niz ma
    > isc na rozwoj, fajnie ;-)
    Na rozwój Crowleya, czy też może Energisa?
    Każda z firm, jak kot Kargulów, z centralnej Polski, z miasta Łodzi
    pochodzi?

    > mowilem o innych operatorach ale widze ze swiata oprocz chello nie widzisz a
    > reszta jest z zalozenia beee
    Kabelek Chello mam w mieszkaniu. By zobaczyć kabelek Netii musiałbym
    wyjrzeć na korytarz. Nie chce mi się o tej porze ruszać z fotela - niech
    już będzie, że Netia na korytarzu na dziś "jest be". Ale dziś rano
    spojrzałem łaskawszym wzrokiem na jej kebelek. :-)

    > no to juz cie nie rozumie, najpier placzesz ze nikt oprocz tp sa nie chce
    > cie podpiac, teraz zle ze jednak sa inni .... zdecyduj sie moze, jak by ci
    > bylo malo to pewnie crowlay tez siegnie ;-)
    Płacę 150 zł za pół megabita z takim samym CIRem. Zapraszam przedstawiciela
    handlowego (nie musi być z Crowleya).
    Tfu, na psa urok! Ja tu kraczę, a jutro stanie mi u drzwi crowleyowska
    załoga G. :-)

    > skoro nalegasz ;-)
    Jeden grosz już zaoferowałm. :-)

    > ta infrastruktura to kanalizacja i kableki a wiec to co tp juz miala od
    > dawna i nawet to jak i inni sfinansowali, o to jest cala dyskusja
    Gdyby nawet cofnąć się do historii, kiedy to pod Grunwaldem Wielki Mistrz
    Bertrand Le Guern rycerstwem zakonnym dowodził, to pewnie by się okazało,
    że konkurencji z powodu wcześniejszych działań Wielkiego Zakonu ciągle jest
    poszkodowana i ma nierówną pozycję na starcie.

    > a co, nie przyblokowano ?
    Było słychać, jak się niejaki Allegro krztusi, ale ktoś go klepnął mocno w
    plecy i od razu odnalazł się na właściwej pozycji. ;-)

    > znowu kategoria "mam klapki na oczach i jest mi dobrze"
    > baza ma dany zasieg, widac pokrywa ladnie teren, cos nie tak ?
    No przecież się chwalą, że teraz mają w zasięgu *większy* obszar.
    No i zawsze to lepiej, kiedy stoją dwie bazy na 5 milionów mieszkańców, a
    nie jedna.
    Aha, ilu do takiej jednej bazy mogą podpiąć klientów?
    Katowice i okolice, to pagórkowaty teren (o pół godzinki drogi leżą
    Beskidy) a wieżowców też trochę pobudowano.

    BTW, to teraz, kiedy już dwie takie bazy będą mieli, to sobie sami tę
    wojenkę z Tepsą wygrają.

    Janusz - Vahanara
    Jestem tu, by wrzasnąć: Ku-ku-ry-ku!,

  • 39. Data: 2004-02-25 09:25:59
    Od: Janusz - Vahanara <v...@o...gapp.pl>

    Nastał nam piękny 24 luty 2004 roku,
    kiedy to eik wek posłał(a) w świat wiadomość
    <4...@n...ipartners.pl>

    > nie siegali do Was zapewne.... a wiesz dlaczego?
    Nie sięgali do firmy w Mysłowicach, bo... Marzyło im się, że sięgną po samą
    biznesową śmietankę bez kosztownych inwestycji.
    Sieciom komórkowym opłacało się inwestować i dlatego też dziś jest dla nich
    opłacalny zarówno abonament biznesowy jak karta SimPlus.

    > z powodu czegos,
    > co nazywasz kilka postów wczesniej "dostepem do sieci TPNET",
    > a co raczej kojarzyc Ci sie powinno ze studzienkami i miedzia...
    Czy kiedy IDEA wchodziła na rynek z ogólnopolską siecią, to Era i Plus też
    powinny jej udostępnić maszty i trakty radiowe?

  • 40. Data: 2004-02-25 09:26:02
    Od: Janusz - Vahanara <v...@o...gapp.pl>

    <c1gf64$65d$1@news2.ipartners.pl>

    > naprawde probowalem ... wybaczcie EOT

    Liczy się, że choć próbowałeś.
    Chello oraz Netia nawet nie próbowały, tylko od razu zabrały swoje zabawki
    i ogłosiły EOT. ;-)