  • Data: 2010-06-18 08:36:56
    Temat: Monitoring hardwaru w serwerach IBM
    Od: Unknown User <t...@o...niespamuj.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Szukam _darmowego_ sposobu na monitoring hardwaru w serwerach IBM z
    systemem Windows Serwer. Mam pod opieką około 30 serwerów od starych
    modeli x346 do najnowszych x3650 M2. O ile ServeRaid informuje o
    problemach z dyskami i macierzami o tyle IBM System Director informuje
    tylko "pobieżnie" o problemach. Z jakiegoś powodu wzrosła temperatura
    kilku serwerów. Zapaliły się kontrolki.
    IBM SD nie pokazuje z czym jest problem. Potrzebuję zbierać dane o
    temperaturze, obrotach wiatraków, napięciach i co się jeszcze da.
    W przypadku linuxa wystarczy lm_sensors i skrypty, a w przypadku
    windowsa nie mam do pojęcia...

    Chcę doprowadzić do sytuacji w której zanim pojadę do serwerowni, będę
    wiedział co wziąć na podmianę i czy mam daną część na stanie czy muszę
    od razu zgłaszać usterkę i czekać na części z IBM.

    Pozdrawiam,
    UU