  • 1. Data: 2009-12-25 08:10:52
    Temat: Monitor - bezprzewodowo?
    Od: "ViRuS" <b...@b...pl>

    Czy istnieje możliwość bezprzewodowego połącznia notebooka z monitorem lub
    telewizorem LCD? Widzialem cos takiego na wifi, ale ledwie wyrabiało z
    przesyłaniem Divixów (bo głownie do tego służyło). Tymczasem zależałoby mi
    na przesyłaniu obrazu cyfrowego w wysokiej rozdzielczości HD, bez żadnych
    strat, tak jak zwykłym kablem. Istnieje cos takiego ze podłącza się nadajnik
    do DVI w kompie i odbiornik do DVI(czy czegokolwiek) w monitorze/telewizorze
    i hula? :)

    Pozdr,V.

  • 2. Data: 2009-12-25 12:07:29
    Temat: Re: Monitor - bezprzewodowo?
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 25.12.2009 09:10, ViRuS wrote:
> [...]
    > podłącza się nadajnik do DVI w kompie i odbiornik do DVI(czy
    > czegokolwiek) w monitorze/telewizorze i hula? :)

    Istnieje, ale jest bardzo drogie.

    Szukaj "wireless DVI extender".

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 3. Data: 2009-12-28 12:26:19
    Od: "Mich@l" <k...@t...cy>

    W dniu 2009-12-25 09:10, ViRuS pisze:
> [...]
    > telewizorem LCD? Widzialem cos takiego na wifi, ale ledwie wyrabiało z
    > przesyłaniem Divixów (bo głownie do tego służyło). Tymczasem zależałoby mi

    Istnieje trochę projektorów z wifi. Miałem parokrotnie "przyjemność"
    korzystać z takich wynalazków. Do prezentacji z PowerPointa się nadaje...

    Michał "Willy" Olszewski
    GG: 2903798 / ICQ: 199507526
    http://www.olszewski.net.pl

  • 4. Data: 2009-12-28 13:04:43
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Mon, 28 Dec 2009 13:26:19 +0100, "Mich@l"
    <k...@t...cy> wrote:

    >Istnieje trochę projektorów z wifi. Miałem parokrotnie "przyjemność"
    >korzystać z takich wynalazków. Do prezentacji z PowerPointa się nadaje...

    Istnieją też specjalizowane kasrty WiFi które podłącza się do
    rzutnika/TV via złącze DVI/VGA. Np,. Acer robi taki interfejs o
    symbolu WP100. Tylko cudów się nie spodziewaj bo maksymalnie to
    przenosi 1280x1024x16bpp. Zaleta taka że działa właściwie z dowolnym
    TV/rzutnikiem/monitorem. Mam i używam czasami. Acer dodaje do tego
    dedykowany dla swoich notebooków soft do zarządzania.

    Zdrówko

  • 5. Data: 2009-12-29 09:54:36
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    ViRuS pisze:
    > Czy istnieje możliwość bezprzewodowego połącznia notebooka z monitorem
    > lub telewizorem LCD? Widzialem cos takiego na wifi, ale ledwie wyrabiało
    > z przesyłaniem Divixów (bo głownie do tego służyło). Tymczasem

    Bo przesyłanie obrazu w rozdzielczościach stosowanych w pe-
    cetach wymaga *wielkiego* pasma.

    > zależałoby mi na przesyłaniu obrazu cyfrowego w wysokiej rozdzielczości
    > HD, bez żadnych strat, tak jak zwykłym kablem. Istnieje cos takiego ze

    Są takie rozwiązania, poczytaj sobie choćby ostatniego CHIPa.
    Ale oczywiście zasięg jest malutki i wymagana jest pełna wi-
    doczność anten po obydwu stronach (LoS). Nie wiem też jak z
    cenami. W większości przypadków lepszym rozwiązaniem jest
    jednak położenie kabla w ścianie -- gips tańszy, a rycie i
    gipsowanie uspokajają ;)

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 6. Data: 2010-01-04 18:14:09
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    ViRuS pisze:
    > Czy istnieje możliwość bezprzewodowego połącznia notebooka z monitorem
    > lub telewizorem LCD? Widzialem cos takiego na wifi, ale ledwie wyrabiało
    > z przesyłaniem Divixów (bo głownie do tego służyło).

    Zwykły monitor 1280*1024 / 60Hz potrzebuje:

    1280 * 1024 * 3 * 60 * 8 = 1887436800 bitów na sekundę.

    To jest 1800 megabitów na sekundę.
    Ile mają karty wifi? 108 megabitów/s? To im trochę brakuje...
    Chyba, że przesyłany będzie skompresowany obraz. Ale wtedy
    z monitora robi się raczej komputer.

    P.