  • 11. Data: 2011-03-28 12:36:03
    Temat: Re: Monitor LCD 22", pivot i dobre katy
    Od: Kamil <k...@s...com>

    On 28/03/2011 12:18, Przemysław Ryk wrote:

    > Cytat i Message-ID postu, w którym sugeruję podkręcanie suwaków na 100 i
    > włączanie dynamicznego kontrastu.

    Poczucie humoru usunieto Ci operacyjnie, czy po prostu urodziles sie
    takim sztywniakiem?

    > Pewnego poziomu się nie przeskoczy szczególnie, że kalibracja jest typowo
    > programowa, z korekcją LUT karty graficznej.

    > Jak dla mnie za jasno, ale to nie ja na nim pracuję. :)

    Podobnie, jak nie pracujesz na laptopach, ale pelno cie w kazdym temacie
    laptopowym z argumentami "nie kupuj". Przywyklem. ;)

    Kamil

  • 12. Data: 2011-03-28 12:41:11
    Od: Kamil <k...@s...com>

> [...]

    > Pewnego poziomu się nie przeskoczy szczególnie, że kalibracja jest typowo
    > programowa, z korekcją LUT karty graficznej.

    Ciężko będzie znaleźć monitor spełniający warunek "cena w granicach 1000
    PLN." oferujący sprzętową kalibrację. Do amatorskich i większości
    półprofesjonalnych zastosowań programowa wystarczy w zupełności.

    > Jak dla mnie za jasno, ale to nie ja na nim pracuję. :)

    Raczej standard, profil z 80cd/m2 mam do pracy przy minimalnym
    oświetleniu, ale wolę zapalić światło, niż męczyć oczy w ciemnym pokoju.

    Kamil

  • 13. Data: 2011-03-28 19:52:08
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    > Nie ma to, jak podkręcać suwaki na 100 i właczać jakieś dynamiczne
    > kontasty. Więcej nie znaczy lepiej. ;)

    Kontrastu w ogóle nie powinno się ruszać. A jak z konieczności służy do
    ściemniania, to słabo. A Delle są znane z tego, że często z jasnością nie
    da się zejść do poziomu komfortowego przy wieczornej pracy.

    --
    GLaF

  • 14. Data: 2011-03-28 22:33:52
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Mon, 28 Mar 2011 13:41:11 +0100, Kamil napisał(a):

    > Poczucie humoru usunieto Ci operacyjnie, czy po prostu urodziles sie
    > takim sztywniakiem?

    Ej... Dude... Takie tematy, to raczej na pl.soc.seks... ;)

    > Ciężko będzie znaleźć monitor spełniający warunek "cena w granicach 1000
    > PLN." oferujący sprzętową kalibrację.

    Ciężko? Optymista...

    > Do amatorskich i większości półprofesjonalnych zastosowań programowa
    > wystarczy w zupełności.

    Półprofesjonalne zastosowania i monitor za 1 kPLN? Z przekątną w okolicach
    22"? Bardzo odważna teza.

    > Raczej standard, profil z 80cd/m2 mam do pracy przy minimalnym
    > oświetleniu, ale wolę zapalić światło, niż męczyć oczy w ciemnym pokoju.

    Odpowiednie oświetlenie stanowiska pracy, to podstawa. Ale wyszło mi, jak
    sobie pomierzyłem ustawienia swojego domowego monitora, że większość czasu
    pracuje z ustawieniem jasności poniżej 80 cd/m2. I Ci powiem, że mnie to
    dość mocno zaskoczyło. :D

    [ Szczęśliwy mężczyzna, to taki, który więcej zarabia, niż jego żona jest ]
    [ w stanie wydać. Szczęśliwa kobieta, to taka, która takiego znajdzie. ]
    [ (Mario Adorf) ]

  • 15. Data: 2011-03-29 10:05:15
    Od: Kamil <k...@s...com>

    On 28/03/2011 20:52, GLaF wrote:

    > Kontrastu w ogóle nie powinno się ruszać. A jak z konieczności służy do
    > ściemniania, to słabo. A Delle są znane z tego, że często z jasnością nie
    > da się zejść do poziomu komfortowego przy wieczornej pracy.

    Nie powinno sie ruszac z ustawien fabrycznych? Kazdy monitor ma inne,
    czesto rozne wersje tego samego modelu maja inne.

    Kamil

  • 16. Data: 2011-03-29 10:07:33
    Od: Kamil <k...@s...com>

    On 28/03/2011 23:33, Przemysław Ryk wrote:

    > Ej... Dude... Takie tematy, to raczej na pl.soc.seks... ;)

    Myslalem ze bedzie intymniej, a nie zaraz na forum publiczne. ;)

    > Ciężko? Optymista...

    Zawsze mozna szukac uzywki na allegro, jak tu czesto polecaja.

    > Półprofesjonalne zastosowania i monitor za 1 kPLN? Z przekątną w okolicach
    > 22"? Bardzo odważna teza.

    Przesadzasz. Wizytowki 85x55mm nie zaprojektujesz na takim monitorze?
    Ulotek A6? Jesli dosc wiernie oddaje kolory (a "dosc" to pojecie
    wzgledne, bo 99% klientow niewielkich odstepstw i tak nie zauwazy, a
    czesto wiekszy rozrzut ma drukarnia niz monitor)? Fotek slubnych nie
    obrobisz? Bez problemu.

    Kamil

  • 17. Data: 2011-03-29 12:25:37
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Tue, 29 Mar 2011 11:07:33 +0100, Kamil napisał(a):

    > Myslalem ze bedzie intymniej, a nie zaraz na forum publiczne. ;)

    Intymniej to by było wtedy, jak byś był inteligentną, długonogą, kształtną i
    pociągającą kobietą: ;D

    > Zawsze mozna szukac uzywki na allegro, jak tu czesto polecaja.

    Aż zerknąłem - ColorEdge'a używanego nie ma ani sztuk. ;)

    > Przesadzasz. Wizytowki 85x55mm nie zaprojektujesz na takim monitorze?

    Od biedy...

> [...]
    > wzgledne, bo 99% klientow niewielkich odstepstw i tak nie zauwazy, a
    > czesto wiekszy rozrzut ma drukarnia niz monitor)? Fotek slubnych nie

    Z tego co na razie przechodziło mi przez ręce, to dające się przyzwoicie
    wyregulować monitory w tej kategorii cenowej, to można na palcach jednej
    ręki drwala policzyć. :) Chyba, że trafisz np. używanego L985EX czy S1910
    (nie wiem, jak się tu co bardziej popularne NECi prezentują).

    [ Kobieta jest jak otwarta księga, napisana po hebrajsku, za pomocą ]
    [ chińskich znaków. (JoeMonster.org) ]

  • 18. Data: 2011-03-29 16:36:39
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Tue, 29 Mar 2011 11:05:15 +0100, Kamil napisał(a):

    > Nie powinno sie ruszac z ustawien fabrycznych? Kazdy monitor ma inne,
    > czesto rozne wersje tego samego modelu maja inne.

    Jeśli do komfortowej pracy trzeba zmieniać kontrast z natywnego, to nie
    świadczy to dobrze o monitorze. Ale każdy sam wie co lubi (póki nie zobaczy
    czegoś lepszego).

    --
    GLaF

  • 19. Data: 2011-03-29 20:29:42
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "GLaF" <g...@n...takiego.numeru.pl> napisał w wiadomości

    > Jeśli do komfortowej pracy trzeba zmieniać kontrast z natywnego, to nie
    > świadczy to dobrze o monitorze. Ale każdy sam wie co lubi (póki nie
    > zobaczy
    > czegoś lepszego).

    Co to jest kontrast natywny?

  • 20. Data: 2011-03-30 07:45:03
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Tue, 29 Mar 2011 22:29:42 +0200, MC napisał(a):

    > Co to jest kontrast natywny?

    Naturalny - stosunek między jasnością bieli, a minimalnym poziomem jasności
    czerni.

    Tu raczej chodziło o neutralny, fabryczny kontrast matrycy - bez dokonywania
    żadnych regulacji podbijających, lub obniżających wartość tego parametru.

    [ Ludzie są jak skarpetki. Jeden podobny do drugiego, a do pary nie ]
    [ znajdziesz. (JoeMonster.org) ]