    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Moduł GPS zamókł...
    Date: Sat, 05 Sep 2009 13:29:27 +0200

    Przez moją kompletną bezmyślność straciłem urządzenie. Wczoraj lub
    przedwczoraj testowałem na sowim PDA program SatCE służący do ustalania
    pozycji wybranych satelitów na niebie. Ponieważ mój odbiornik GPS na
    Bluetooth nie łapie zasięgu w budynkach musiałem położyć go na parapecie
    a po wszystkim o nim... zapomniałem. :/
    Dzisiaj w nocy padał deszcz i rano wyglądając przez okno przeżyłem szok
    - odbiornik leżał na parapecie w kropelkach deszczu. Nie działał,
    chociaż trudno stwierdzić czy to wina rozładowanej wcześniej baterii czy
    spalenia. Szybko wytarłem obudowę i zdjąłem klapkę baterii - tam raczej
    nie przedostała się woda. Natomiast po otwarciu obudowy zauważyłem, że
    kropelki pojawiły się jednak w środku przy brzegach PCB. Wyjmując ją
    przeżyłem jeszcze drugą chwilę grozy, gdyż penseta którą podważałem
    obudowę omsknęła mi się. Zauważyłem, że w tym miejscu są dwa punkty
    lutownicze oznaczone C13 pomyślałem więc, iż prawdopodobnie
    "wymontowałem" właśnie jakiś kondensator SMD. Jednak gdy dokładniej się
    przyjrzałem na całej płytce jest więcej niewykorzystanych padów.

    Tak więc wyjąłem płytkę i rozłożyłem wszystkie elementy pozwalając im
    wyschnąć. Czy jednak jest sens próbować? Czy sprawa nie jest z góry
    przesądzona i podpinając ładowarkę USB zobaczę tylko iskry i poczuje
    zapach palonego plastiku i PCB? :/ Jest jakakolwiek nadzieja w takich
    wypadkach?