  • 41. Data: 2010-11-26 15:25:17
    Temat: Re: Moc trafa w zasilaczu
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Paweł,

    Friday, November 26, 2010, 3:30:56 PM, you wrote:

    > U mnie ładuje się bez najmniejszego problemu.

    U mnie uparcie nie. To się zdarza. Ale już dostałem plik mailem.

    > Powtórzyłem ten eksperyment. Wychodzi dokładnie tak, jak napisał
    > kilokitu.

    Nie potrafię tego wyjaśnić. Ten pik występuje w niewłaściwym momencie
    - tak jakby niesymetryczne obciążenie zakłócało fazę prądu
    magnesującego (co jest możliwe) i powodowało pobieranie mocy czynnej
    zupełnie bez sensu.

    > Swoją drogą ciekawe, dlaczego kk ukrywa się za tym głupawym nickiem i
    > nie podaje swojego imienia i nazwiska.

    Taka teraz moda :(

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 42. Data: 2010-11-27 01:27:52
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    > Taka teraz moda :(

    Może po prostu nie chce, żeby kojarzono go tutaj przez pryzmat bycia
    pracownikiem Politechniki Śląskiej(albo w 2 stronę)? Taki rozdział
    służbowej i prywatnej strony życia?

    Michoo

  • 43. Data: 2010-11-27 09:52:43
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Michoo,

    Saturday, November 27, 2010, 2:27:52 AM, you wrote:

    > Może po prostu nie chce, żeby kojarzono go tutaj przez pryzmat bycia
    > pracownikiem Politechniki Śląskiej(albo w 2 stronę)? Taki rozdział
    > służbowej i prywatnej strony życia?

    Nie piszemy tu o pisaniu z użyciem służbowego adresu i podpisu. Chodzi
    o proste nieukrywanie prawdziwego imienia i nazwiska.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 44. Data: 2010-11-28 13:38:40
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    > Nie piszemy tu o pisaniu z użyciem służbowego adresu i podpisu. Chodzi
    > o proste nieukrywanie prawdziwego imienia i nazwiska.

    Wtedy trzeba uważać, czy to co się pisze nie koliduje w żaden sposób z
    "interesami pracodawcy" i czy nie zacznie kolidować np za 2 lata. (Na
    uczelniach różnie bywa.)

    Czy gdyby się podpisywał "Jan Kaczorowski" to by coś zmieniło? Albo
    wygooglasz i powiążesz z fizyczną osobą (Ale nadal nie wiesz, czy to
    powiązanie jest prawdziwe.), albo nie wygooglasz i nadal nic nie wiesz.

    Michoo

  • 45. Data: 2011-09-29 10:33:13
    Od: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl>

    (przepraszam, że po prawie roku, czytam grupę przed wejściem, ale...
    NMSP...)
    Użytkownik "kilokitu" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    (...)
    > Transformator głośnikowy w żaden sposób nie można użyć jako sieciowy
    > bo działa na zupełnie innej zasadzie niż sieciowy i to tylko dlatego
    > że go nazwano głośnikowym ???

    Z powodzeniem wykorzystywałem trafo głośnikowe do żarzenia lamp, nic się nie
    grzało nadmiernie, nie smierdziało, napięcie było odpowiednie... (chyba może
    0.2-0.3 V różnicy, nie pamiętam, ciut większe), lampy nie narzekały. W drugą
    stronę - wykorzystywałem inny glośnikowy jako "odwrotny dzwonkowy" - po
    stronie sieci mam 14V, a za dzwonek robił mi dzwonek telefoniczny (1), trafo
    podwyższało napięcie. Chodziło to... hmm... ze 20-kilka lat, aż zrobiłem
    dzwonek elektroniczny, modyfikując "zabawkę" "syrena policyjna", 4
    tranzystory. Trafo po tylu latach nadaje się nadal do wykorzystania.

    (1) Tak, wiem, że to przewoltowane było. Ale nic się nie zjarało, trafo i
    dzwonek nadal są sprawne. Tamten głośnikowy, od żarzenia lamp, nadal jest
    gotów wejść w obwód anody lampy.

    --
    Proszę, podpisz petycję...
    http://www.petycje.pl/petycja/7778/

  • 46. Data: 2011-09-29 11:14:40
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Araneus,

    Thursday, September 29, 2011, 12:33:13 PM, you wrote:

    [...]

> [...]
    > dzwonek nadal są sprawne. Tamten głośnikowy, od żarzenia lamp, nadal jest

    Transformatora głośnikowego, przeznaczonego do współpracy z pojedynczą
    lampą nie należy używać jako sieciowego. Z powodu wysokiego prądu
    magnesującego związanego ze zmniejszoną indukcyjnością uzwojeń a co
    jest skutkiem szczeliny powietrznej w obwodzie magnetycznym.
    Taki transformator "produkuje" mnóstwo energii biernej.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 47. Data: 2011-09-29 21:04:43
    Od: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl>

> [...]
    > jest skutkiem szczeliny powietrznej w obwodzie magnetycznym.
    > Taki transformator "produkuje" mnóstwo energii biernej.

    Tak, ja sobie zdaję (i zdawałem wówczas) sprawę, że to nie jest do tego
    przeznaczone. Ale, po pierwsze, układ był dość prosty, "luźny", po drugie,
    byłem ciekaw jak się to sprawi - i jakoś się sprawiło. Już nie pamiętam
    okoliczności, w każdym razie, nic się złego nie działo, no, może by leciutko
    ciepławy... ale nic poza tym. Czasem zresztą "dla zabawy" sprawdzam, jak się
    zachowuje jakiś element, nietypowo potraktowany, przy okazji zdobywam
    kawałek wiedzy. Jasna sprawa, że najlepiej, jak układ złoży się z elementów
    do tego przewidzianych...

    --
    (sygnatura w remoncie)