  • 11. Data: 2014-01-08 22:04:27
    Temat: Re: Mlodzian lat 20, po kursie
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Wed, 8 Jan 2014 16:28:16 +0100, J.F
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale tez znaczy ze mlodzi kiepsko wyszkoleni sa. Czy mozemy sobie na to
    > pozwolic ? :-)

    To znaczy też, że mają pusto w głowach, trzy życia i dziewięć
    kredytów.

    RR.
    _____________
    robert rędziak e36/5 323ti na-6 mailto:giekao-at-gmail-dot-com

  • 12. Data: 2014-01-08 22:53:13
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2014-01-08 11:56, J.F pisze:
    > http://metromsn.gazeta.pl/Wydarzenia/1,133290,152365
    40,Prezes_NIK_Krzysztof_Kwiatkowski__35_proc__sprawc
    ow.html

    > "[...] A 35 proc. sprawców wypadków to osoby, które
    > właśnie odebrały prawo jazdy - wyliczał w TVP Info Krzysztof
    > Kwiatkowski, prezes NIK. [...]"

    Tytuł:
    Prezes NIK Krzysztof Kwiatkowski: 35 proc. sprawców wypadków to osoby,
    które właśnie odebrały prawo jazdy

    Treść:
    35 proc. sprawców wypadków drogowych to kierowcy, którzy niedawno
    odebrali prawo jazdy

    Tymczasem według statystyk:
    Największą liczbę sprawców wśród kierujących, zanotowano w przedziale
    wiekowym 25 - 39 lat. Spowodowali oni 10 192 wypadki (33,8 % wypadków
    spowodowanych przez kierujących) [dane: 2012]

    wiek = liczba spowodowanych wypadków
    18 - 24 = 6 526
    25 - 39 = 10 192

    Prezes NIK jest idiotą.
    Agora zniża się do poziomu pudelka.
    "Właśnie odebrałem prawo jazdy" ;)

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 13. Data: 2014-01-09 00:03:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 08 Jan 2014 22:53:13 +0100, LEPEK napisał(a):
> [...]
    > wiekowym 25 - 39 lat. Spowodowali oni 10 192 wypadki (33,8 % wypadków
    > spowodowanych przez kierujących) [dane: 2012]

    NIK mogl badac inny okres niz ty. No i mogl zliczac tez kolizje.

    Ale ... PJ mozna tez odebrac po 40.

    J.

  • 14. Data: 2014-01-10 00:32:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 8 Jan 2014, LEPEK wrote:

    > Tymczasem według statystyk:
    [...]
    > wiek = liczba spowodowanych wypadków
    > 18 - 24 = 6 526

    Lat *SIEDEM*

    > 25 - 39 = 10 192

    Lat PIĘTNAŚCIE.

    Skasowali w szkołach pojecie "skalowanie"? ;)

    Jeśliby przyjąć stałą liczbę kierowców w danym przedziale
    wiekowym, co jest nieprawdą (bo raczej więcej będzie
    zdających po 25. roku, niż średnia umierających w tych
    okresach), to mamy odpowiednio:

    - 932
    - 679
    "ofiar na rocznik".

    Przy "ofiar na tysiąc kierowców" wskaźnik wyjdzie jeszcze
    lepiej (z powodu wyżej).

    > Prezes NIK jest idiotą.

    Aby na pewno?
    Ułaskaw prezesa póki czas ;)

    BTW: co jest, kiks może zaliczyć każdy, ale na grupie
    powinno być zarówno jeszcze trochę dinozaurów, co to
    matematykę w szkole mieli, i (chyba) już trochę "nowych",
    którym każą ją zdawać do matury, a tu cisza kompletna.
    NIK(nomen omen)t nie protestuje. Hm.
    <OT, złośliwość>
    Ja rozumiem, że statystyczny kierowca geometrii nie ogarnia
    i wydaje mu się że przy ciasnym skręcie w prawo da rady
    wyprzedzić rowerzystę (mając dwa razy dłuższą drogę
    do pokonania), ale bez przesady, te ułamki u prezesa NIKu
    powinny rzucić się w oczy ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2014-01-12 12:41:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-01-08 16:28, J.F wrote:

    > Ale tez znaczy ze mlodzi kiepsko wyszkoleni sa. Czy mozemy sobie na to
    > pozwolic ? :-)

    Nawet nie tyle kiepsko wyszkoleni, co bez doświadczenia. I tak musimy
    sobie na to pozwolić, bo tak się składa że doświadczenie w prowadzeniu
    pojazdów zdobywa się przez prowadzenie pojazdów, a nie kursy i szkolenia.

    Shrek.

  • 16. Data: 2014-01-12 12:44:03
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-01-08 18:21, Pawel O'Pajak wrote:

    > Ponadto jesli mlodzi powoduja 35% wypadkow, to znaczy, ze 65% powoduja
    > starsi, bardziej doswiadczeni...

    Zgodnie z obecną doktryną pozostałe 65% procent powodują pijani
    kierowcy, przy czym większość z nich to kierowcy rowerów.

    Shrek.

  • 17. Data: 2014-01-12 12:58:54
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    > Aby na pewno?
    > Ułaskaw prezesa póki czas ;)

    Skupiłeś się na wyliczeniach procentów, a nie zauważyłeś treści
    wypowiedzi pana prezesa?

    "35 proc. sprawców wypadków drogowych to kierowcy, którzy niedawno
    odebrali prawo jazdy"
    To jest po prostu nieprawda - nawet, jeśli przyjąć, że kierowcy w wieku
    18-24 to ci, co "niedawno odebrali", to spowodowali oni tylko 3/5 tego,
    co ci w wieku 25-39.
    Wszem i wobec jest wiadomo, że młodzi kierowcy powodują najwięcej
    wypadków w przeliczeniu na jednego kierowcę, ale zacytowana wypowiedź
    jest bzdurą.
    Jeśli natomiast chodzi o populację w każdej z wyodrębnionych grup
    wiekowych, to sprawa jest "nieco" bardziej skomplikowana i jej
    liczebność nie jest podstawowym kryterium wyodrębnienia.

    Pozdr,

  • 18. Data: 2014-01-12 13:10:23
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    /..../
    > Było ;)
    > Dopuszczenie do wyjeżdżania za bramę ośrodka dopiero po wykazaniu
    > się umiejętnością przejechania rowerem po jezdniach w mieście, w tym
    > ze dwa nie za wielkie ronda, "zwykłe" i turbinowe (z prawidłową
    > sygnalizacją).
    > Na podstawie z grubsza tych samych przepisów co samochodem skądinąd :>

    Kierowca nie musi umieć jeździć na rowerze.

  • 19. Data: 2014-01-19 22:35:10
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    http://metromsn.gazeta.pl/Wydarzenia/1,133290,152365
    40,Prezes_NIK_Krzysztof_Kwiatkowski__35_proc__sprawc
    ow.html
    > Zmiana modelu nauczania ? 24h ... jazdy po miescie, a manewry niech cwicza
    > w dodatkowych godzinach, czy wydluzyc egzamin do godziny na miescie ?

    Dodatkowe godziny są płatne. Kurs musi obejmować wszystko. Kiedyś
    wystarczało 15 godzin a manewrów każdy nauczył się sam jak dostał PJ. Nie
    było głupiego demonizowania PJ. Może dlatego, że społeczeństwo było dużo
    mądrzejsze. Na kurs szli bardziej rozgarnięci, a nie jak dzisiaj hurtowo
    nawet umyslowe kaleki i dwie lewe nogi, bo w domu kazali iść. Wypuszczenie
    kursanta do takiego miasta jak DC przed upływem 12-14 godzin to duże ryzyko
    i utrudnianie ruchu. Niestety sytuacja zmusza do ruszenia w miasto już po 8
    godzinach. Same manewry zabierają dużo czasu. Na parkingach jest ciasno, bo
    dużo aut i miejsca wąskie. Bez dostatecznej praktyki nie da się zdać
    egzaminu. Już dzisiaj niektórzy na egzaminie jeżdżą po godzinie, ale jak kto
    jeździ to widać po kilku minutach. Dłuższy egzamin jeszcze bardziej obniży
    zdawalność. Słaby wyłoży się na pierwszym przejeździe tramwajowym lub
    parkingu zaraz po wyjeździe za bramę. Przede wszystkim cena kursu jest za
    niska i jest masa instruktorów bardzo młodych, z przypadku i po znajomości.
    Szkoli przeważnie mudurówka(mundurowy emeryt bardzo często), bo zusu za nich
    nie trzeba płacić i nawet jak będą mierni to wyprą tego dużo lepszego. Kto
    dobrze nauczy za 8-11 zł/h? Jaka jest wydajność i tak miernego instruktora w
    10-15-tej godzinie pracy, bo jak już zatrudniony to musi zdechnąć za jeden
    zus no i to jest koleś więc on ma zarabiać a nie inni? Teoria jest cholernie
    rozdęta. Jutro chyba wychodzi kolejny nowy "kodeks" i ustawa o kierujących
    pojazdami. Ile zmian jeszcze napieprzą? Wordy nie mogą być maszynkami do
    zarabiania pieniędzy. Pieniądze mają zostać na dole, bo tam jest kuźnia
    umiejętności. Nie ma woli do usprawnienia procesu zdobywania PJ. Jak
    wszystko w Polsce działa to widać po POmyśle ze światłami i alkomatami. Nie
    ma chętnych na wyrzucanie pieniędzy w błoto to wprowadzają nakaz. Trzeba
    odpowiednich ludzi tam na górze i od tego trzeba zacząć.

    neelix

  • 20. Data: 2014-01-19 22:41:34
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "PlaMa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Ja Cię proszę... "bywalcy" z plastikiem od nastu - dziesięciu lat nie dają
    > rady turbinom i rondom a Ty chcesz tam łodzików na rowerze wysyłać i od
    > tego ich prawka uzależniać? :)

    Turbina przy masówce standardowych rond to motanie ludziom w głowach. Po
    jaką cholerę? Rondo ma być proste jak budowa cepa, bo i takiego większość
    kierującyh nie ogarnia. Po naszych rondach nawet oblatanych oblewają zimne
    poty, bo jadąc najlepiej i tak sie oberwie od jakiegoś durnia.

    neelix