-
1. Data: 2019-08-08 16:47:23
Temat: Mitsubishi Outlander hybryda PHEV - pytania "przedkomisowe" ;)
Od: Adam <a...@p...onet.pl>
Witajcie.
Nagle i nieoczekiwanie zostałem poproszony do obejrzenia kilku PHEV w
różnych komisach.
Pytania:
Na co zwracać uwagę?
Wiem, że powinien być podany SSID i hasło do WiFi.
Powinna być dostępna opcja harmonogramu klimatyzacji i ogrzewania - jak
do niej dojść? Ponoć brak tej opcji wskazuje na inne problemy ze
sterowaniem innymi opcjami.
Ile kluczyków/pilotów powinno być?
Czy da się oszacować sprawność akumulatorów?
Mam na myśli np. to, że podaje 90% naładowania i teoretyczny zasięg
powinien wtedy podać ileś-tam kilometrów.
Inny sposób?
Zdaje się, że powinny być dwa kable zasilające - do stacji ładowania i
do "domowego" zwykłego gniazdka.
Pewnie jakieś instrukcje i może inne dokumenty.
Zdaje się, że są dwie wersje - a raczej wersja po liftingu. Jak odróżnić?
Jeszcze coś istotnego?
To dla rodziny, więc mi zależy.
Nie pytam o mechanikę ani auto jako takie - tu nie mam raczej problemów.
Pytam bardziej w aspekcie hybrydy.
--
Pozdrawiam.
Adam
-
2. Data: 2019-08-08 20:16:00
Temat: Re: Mitsubishi Outlander hybryda PHEV - pytania "przedkomisowe" ;)
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Thu, 8 Aug 2019 16:47:23 +0200, Adam
> Nagle i nieoczekiwanie zostałem poproszony
> do obejrzenia kilku PHEV w różnych komisach.
Jak chcesz, to jest jeden do wzięcia z MMCP po ichniejszym dyrektorze (o
ile jeszcze nie poszedł). Trochę poobijany, ale ogólnie bez wypadku z
przystankiem i sprawny (ponoć trochę rdzy przy szyberdachu jest). 120tkm ma
naleciane, 2015, z jasną skórą, o ile pamiętam 70 tys. chcą za niego. Stoi
na Połczyńskiej w Wawie.
> Pytania:
> Na co zwracać uwagę?
Jak masz szmelcbóka to wbij się na grupę Kierowcy Samochodów Elektrycznych
i tam pytaj -- jest tam paru speców od Outlandera PHEV (w tym właściciel
vtech i Tesla Runner co grzebał w kompie Outlandera). Tutaj na grupie chyba
nie ma nikogo kto HEVem jeździ, co dopiero PHEV czy EV. :P
> Wiem, że powinien być podany SSID i hasło do WiFi.
> Powinna być dostępna opcja harmonogramu klimatyzacji i ogrzewania - jak
> do niej dojść?
Przez aplikację na smarka, wcześniej trzeba zarejestrować telefon w
samochodzie (instrukcja w aplikacji). Cierpliwości życzę. :P
> Ponoć brak tej opcji wskazuje na inne problemy ze
> sterowaniem innymi opcjami.
> Ile kluczyków/pilotów powinno być?
2 u mnie były.
> Czy da się oszacować sprawność akumulatorów?
> Mam na myśli np. to, że podaje 90% naładowania i teoretyczny zasięg
> powinien wtedy podać ileś-tam kilometrów.
> Inny sposób?
Watomierz i musi się upchnąć 8kWh od totalnego zera.
> Zdaje się, że powinny być dwa kable zasilające - do stacji ładowania i
> do "domowego" zwykłego gniazdka.
Nie, jest tylko ładowarka pod 230. Kabel trzeba sobie dokupić.
> Zdaje się, że są dwie wersje - a raczej wersja po liftingu. Jak odróżnić?
Rocznikiem. ;P Z przodu mu dodali "wąsy" i tylne klosze są czerwone
(przedliftowy PHEV ma białe klosze).
> Pytam bardziej w aspekcie hybrydy.
Tu w zasadzie nie ma się co psuć -- brak skrzyni biegów i wszystko
wysterowane bez udziału użytkownika, tego się nie da nawet przegazować. ;)
--
Pozdor
Myjk
-
3. Data: 2019-08-08 21:55:15
Temat: Re: Mitsubishi Outlander hybryda PHEV - pytania "przedkomisowe" ;)
Od: kk <k...@o...pl.invalid>
On 2019-08-08 20:16, Myjk wrote:
> Thu, 8 Aug 2019 16:47:23 +0200, Adam
>
> Jak masz szmelcbóka to wbij się na grupę Kierowcy Samochodów Elektrycznych
> i tam pytaj -- jest tam paru speców od Outlandera PHEV (w tym właściciel
> vtech i Tesla Runner co grzebał w kompie Outlandera). Tutaj na grupie chyba
> nie ma nikogo kto HEVem jeździ, co dopiero PHEV czy EV. :P
No przecież jeżdżę Trybeco Foldie. To jak najbardziej ... electric
vehicle, czyli owo EV. Ostrzegałem :-)
-
4. Data: 2019-08-08 23:12:48
Temat: Re: Mitsubishi Outlander hybryda PHEV - pytania "przedkomisowe" ;)
Od: Adam <a...@p...onet.pl>
W dniu 2019-08-08 o 20:16, Myjk pisze:
> Thu, 8 Aug 2019 16:47:23 +0200, Adam
>
>
>> Nagle i nieoczekiwanie zostałem poproszony
>> do obejrzenia kilku PHEV w różnych komisach.
>
> Jak chcesz, to jest jeden do wzięcia z MMCP po ichniejszym dyrektorze (o
> ile jeszcze nie poszedł). Trochę poobijany, ale ogólnie bez wypadku z
> przystankiem i sprawny (ponoć trochę rdzy przy szyberdachu jest). 120tkm ma
> naleciane, 2015, z jasną skórą, o ile pamiętam 70 tys. chcą za niego. Stoi
> na Połczyńskiej w Wawie.
Dzięki, być może informacja się przyda.
>
>> Pytania:
>> Na co zwracać uwagę?
>
> Jak masz szmelcbóka to wbij się na grupę Kierowcy Samochodów Elektrycznych
> i tam pytaj -- jest tam paru speców od Outlandera PHEV (w tym właściciel
> vtech i Tesla Runner co grzebał w kompie Outlandera). Tutaj na grupie chyba
> nie ma nikogo kto HEVem jeździ, co dopiero PHEV czy EV. :P
>
>> Wiem, że powinien być podany SSID i hasło do WiFi.
>> Powinna być dostępna opcja harmonogramu klimatyzacji i ogrzewania - jak
>> do niej dojść?
>
> Przez aplikację na smarka, wcześniej trzeba zarejestrować telefon w
> samochodzie (instrukcja w aplikacji). Cierpliwości życzę. :P
>
>> Ponoć brak tej opcji wskazuje na inne problemy ze
>> sterowaniem innymi opcjami.
>> Ile kluczyków/pilotów powinno być?
>
> 2 u mnie były.
>
>> Czy da się oszacować sprawność akumulatorów?
>> Mam na myśli np. to, że podaje 90% naładowania i teoretyczny zasięg
>> powinien wtedy podać ileś-tam kilometrów.
>> Inny sposób?
>
> Watomierz i musi się upchnąć 8kWh od totalnego zera.
Qrde, najprostsza i zarazem najlepsza "domowa" metoda. O tym nie
pomyślałem. Dzięki.
>
>> Zdaje się, że powinny być dwa kable zasilające - do stacji ładowania i
>> do "domowego" zwykłego gniazdka.
>
> Nie, jest tylko ładowarka pod 230. Kabel trzeba sobie dokupić.
>
>> Zdaje się, że są dwie wersje - a raczej wersja po liftingu. Jak odróżnić?
>
> Rocznikiem. ;P Z przodu mu dodali "wąsy" i tylne klosze są czerwone
> (przedliftowy PHEV ma białe klosze).
>
>> Pytam bardziej w aspekcie hybrydy.
>
> Tu w zasadzie nie ma się co psuć -- brak skrzyni biegów i wszystko
> wysterowane bez udziału użytkownika, tego się nie da nawet przegazować. ;)
>
Dzięki :)
--
Pozdrawiam.
Adam
-
5. Data: 2019-08-08 23:18:33
Temat: Re: Mitsubishi Outlander hybryda PHEV - pytania "przedkomisowe" ;)
Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>
On Thu, 08 Aug 2019 23:12:48 +0200, Adam wrote:
> W dniu 2019-08-08 o 20:16, Myjk pisze:
>> Watomierz i musi się upchnąć 8kWh od totalnego zera.
>
> Qrde, najprostsza i zarazem najlepsza "domowa" metoda. O tym nie
> pomyślałem. Dzięki.
Czy aby na pewno najlepsza? Zwykły opornik wpięty w ładowarkę wykaże
nieskończoną pojemność...
Mateusz
-
6. Data: 2019-08-10 08:59:33
Temat: Re: Mitsubishi Outlander hybryda PHEV - pytania "przedkomisowe" ;)
Od: Adam <a...@p...onet.pl>
W dniu 2019-08-08 o 23:18, Mateusz Viste pisze:
> On Thu, 08 Aug 2019 23:12:48 +0200, Adam wrote:
>> W dniu 2019-08-08 o 20:16, Myjk pisze:
>>> Watomierz i musi się upchnąć 8kWh od totalnego zera.
>>
>> Qrde, najprostsza i zarazem najlepsza "domowa" metoda. O tym nie
>> pomyślałem. Dzięki.
>
> Czy aby na pewno najlepsza? Zwykły opornik wpięty w ładowarkę wykaże
> nieskończoną pojemność...
>
Kwestia, co będzie włączone w aucie w trakcie ładowania.
Ale instalacja pokładowa w trybie czuwania raczej dużo prądu nie bierze,
a w porównaniu do pojemności baterii głównej mieści się w błędzie
pomiarowym.
--
Pozdrawiam.
Adam
-
7. Data: 2019-09-17 22:08:03
Temat: Re: Mitsubishi Outlander hybryda PHEV - pytania "przedkomisowe" ;)
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Thu, 8 Aug 2019 16:47:23 +0200, Adam
> Nagle i nieoczekiwanie zostałem poproszony
> do obejrzenia kilku PHEV w różnych komisach.
Znalazłeś coś? Bo niewykluczone że mój będzie na zbyciu (mam do wzięcia
nowszy model). Z tym że to przejęcie leasingu -- stety albo niestety,
zależy dla kogo. ;) Za gotówkę prywatnie się nie opłaca wykupić bo dopiero
rok w leasingu jest.
--
Pozdor
Myjk