  • 1. Data: 2013-08-02 02:28:05
    Temat: Miejsca niebezpieczne z powodu poduszek powietrznych
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Skąd mam wiedzieć, gdzie w samochodzie mogę bezpiecznie
    przyczepić coś tak, aby w razie uruchomienia się poduszki
    powietrznej, nie było problemu? Najchętniej bym przyczepił
    smartfon do kierownicy, ale chyba to najgorsze rozwiązanie.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 2. Data: 2013-08-02 10:25:30
    Od: Jasio <n...@o...pl>

    > ale chyba to najgorsze rozwiązanie.

    najgorsze to pojęcie względne. Dla Ciebie być może najgorsze, ale dla
    usenetu najlepsze.

  • 3. Data: 2013-08-02 13:05:49
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > powietrznej, nie było problemu? Najchętniej bym przyczepił
    > smartfon do kierownicy, ale chyba to najgorsze rozwiązanie.

    W "starszych" autach mniej problemów: jeśli poduszka jest, to kierowcy i
    ewentualnie pasażera. Na kierownicy z reguły widać, "którędy poduszka
    wylata" ;). Nad schowkiem pasażera już niekoniecznie :(
    Ja dla pewności (Pajero II, rok 2000) nie pozwalam nikomu kłaść rzeczy
    na półce nad poduszką - aczkolwiek poduszka nie powinna się otworzyć do
    góry, tylko w stronę pasażera. Jednak kilka lat temu widziałem sporo
    filmów, w jakimś programie podobnym do naszej "Sondy", jak kalkulatory
    leżące na półce przy wybuchu poduszki leciały w różne strony, zrywając
    choćby lampę sufitową.

    W nowszych autach poduszki są pakowanie gdzie się da: kurtynowe,
    kolanowe, itd. Istotnie, trzeba uważać, gdzie się coś przywiesza. Dostać
    jakimś smartfonem czy innym PDA lecącym z szybkością blisko 300 km/h to
    dość wątpliwa przyjemność.

    Ale coż: w PL na przednim prawym fotelu w świetle przepisów wolno nawet
    przewozić dzieci w foteliku ustawionym tyłem do jazdy. Niektórzy rodzice
    nawet nie zdają sobie sprawy z możliwości zabicia dziecka przez
    niewyłączoną poduszkę :(

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 4. Data: 2013-08-02 14:27:48
    Od: Marcin Kiciński <m...@g...com>

    W dniu piątek, 2 sierpnia 2013 13:05:49 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

> [...]
    >
    > przewozić dzieci w foteliku ustawionym tyłem do jazdy. Niektórzy rodzice
    >
    > nawet nie zdają sobie sprawy z możliwości zabicia dziecka przez

    Zgodnie z przepisami wolno, pod warunkiem że ta poduszka jest wyłączona.
    A kwestia świadomości rodziców to już inna sprawa.

    Pozdrawiam
    MK

  • 5. Data: 2013-08-02 14:30:58
    Od: "Axel" <a...@o...pl>

    "Adam" <a...@p...onet.pl> wrote in message

    > Ale coż: w PL na przednim prawym fotelu w świetle przepisów wolno nawet
    > przewozić dzieci w foteliku ustawionym tyłem do jazdy.

    Nie wolno.

    --
    Axel

  • 6. Data: 2013-08-02 14:48:54
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Axel,

    Friday, August 2, 2013, 2:30:58 PM, you wrote:

    > Nie wolno.

    Od kiedy? Chyba, że piszesz o samochodzie z poduszką pasażera, której
    się nie da wyłączyć.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 7. Data: 2013-08-02 17:07:17
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-08-02 13:05, Adam pisze:
    (...)
    > Ale coż: w PL na przednim prawym fotelu w świetle przepisów wolno nawet
    > przewozić dzieci w foteliku ustawionym tyłem do jazdy.

    Masz luki w swej wiedzy, Zgodnie z polskimi przepisami nie wolno.
    Jakby się ktoś zaczął literalnie traktować ten przepis to nawet nie
    wolno jak poduszka jest wyłączona (choć to bzdura).

    > Niektórzy rodzice
    > nawet nie zdają sobie sprawy z możliwości zabicia dziecka przez
    > niewyłączoną poduszkę :(

    Niektórzy rodzice to w ogóle mają niewielką wyobraźnię i dzieci
    luzem sobie po samochodzie chodzą... Co do zabicia - marne szanse,
    prędzej zrobi dożywotnie kuku...

  • 8. Data: 2013-08-02 18:27:42
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Fri, 02 Aug 2013 10:25:30 +0200, Jasio <n...@o...pl> wrote:

    >najgorsze to pojęcie względne. Dla Ciebie być może najgorsze, ale dla
    >usenetu najlepsze.

    10/10 ;)

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 9. Data: 2013-08-02 22:09:02
    Od: Darek <n...@p...maila.pl>

    W dniu 2013-08-02 18:27, jerzu pisze:

    > 10/10 ;)

    +1

  • 10. Data: 2013-08-02 23:29:26
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-08-02 17:07, Artur Maśląg pisze:
> [...]
    > Jakby się ktoś zaczął literalnie traktować ten przepis to nawet nie
    > wolno jak poduszka jest wyłączona (choć to bzdura).

    Przepraszam, masz rację. Źle zapamiętałem.

    Źródło: "Auto Świat" nr 230, 22.07.2013, str.30

    PJ mam już kilkadziesiąt lat. Dawniej znałem przepisy łącznie z numerami
    artykułów i komentarzem, ale to było dawno...
    Teraz już się nie chce ;)
    Mam prawie wszystkie książki Witolda Rychtera i ponad dwie półki w
    biblioteczce z innymi książkami z dziedziny samochodowej - kiedyś bardzo
    się interesowałem motoryzacją.
    Dużo nie jeżdżę - kilkadziesiąt kkm/rocznie różnymi autkami, ale na
    szczęście jeszcze nigdy nie miałem nawet stłuczki - a lubię dynamiczną
    jazdę ;) i jeżdżę praktycznie zawsze, bez względu na pogodę.

    > Niektórzy rodzice to w ogóle mają niewielką wyobraźnię i dzieci
    > luzem sobie po samochodzie chodzą... Co do zabicia - marne szanse,
    > prędzej zrobi dożywotnie kuku...

    Różne źródła podają, iż poduszka może zabić dziecko siedzące w foteliku
    tyłem. Jego kręgosłup i ciężka główka jest na wysokości osi poduszki i
    dość blisko tejże.

    Kilka miesięcy temu pokazywali (bodajże w TVN Turbo), jak jacyś
    gówniarze odpalali poduszkę leżącą w garażu, zaś jakiś (idiota - bo
    chyba tylko tak można nazwać taką zabawę) siedział na tej poduszce. Po
    odpaleniu poduszki prasnęło nim najpierw o sufit garażu, a potem prawo
    Newtona zadziałało, i przybliżyło do niego z kolei podłogę ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.