  • 1. Data: 2010-06-06 18:32:08
    Temat: Maszyna do pisania
    Od: thorbringer <t...@g...com>

    Witajcie!

    Potrzebny mi laptop mający służyć głównie do pisania, dodatkowo
    internet, muzyka, filmy, okazjonalnie może starsze gry.

    Podstawowymi kryteriami są wygoda (pisania) oraz trwałość.

    Nie musi mieć systemu, ale domyślnie działałby na Win XP/7 oraz
    Ubuntu.

    Chciałbym przeznaczyć na ten cel ok. 1500 zł. Możecie mi polecić coś
    ciekawego?

    Pozdrawiam,
    T.

  • 2. Data: 2010-06-06 22:18:25
    Temat: Re: Maszyna do pisania
    Od: "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info>

    > Potrzebny mi laptop mający służyć głównie do pisania, dodatkowo
    > internet, muzyka, filmy, okazjonalnie może starsze gry.

    Najbardziej wymagającym zastosowaniem będzie prawdopodobnie internet -
    badziewne bajery we flashu sprawiają, że kilkuletnie laptopy zaczynają się
    dławić.

    Ogólnie poleciłbym Toshibę, bo mam bardzo dobre doświadczenia względem ich
    trwałości (upadek na asfalt z jadącego samochodu z otwartym ekranem - nic
    się nie stało oprócz rys i pęknięć; tzn. dalej działało wszystko :)). Jednak
    jeśli chodzi o trwałość/jakość klawiatury, poleciłbym coś innego. W co
    najmniej dwóch Toshibach, z którymi miałem do czynienia uszkodziły się
    zatrzaski od kilku klawiszy i miałe one potem tendencję do wypadania.

    --
    Marcos
    [Marek Ślusarczyk]

    http://www.przeloty.net <- tanie bilety lotnicze

  • 3. Data: 2010-06-07 07:29:36
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Właśnie zaprzeczyłeś sam sobie.
    No chyba, że masz na myśli walizkową małą niewygodną maszynkę do poważniejszego
    pisania.

    -----

  • 4. Data: 2010-06-07 08:01:36
    Od: Szymon von Ulezalka <s...@g...com>

    On 6 Cze, 19:32, thorbringer <t...@g...com> wrote:
> [...]
    > Ubuntu.
    >
    > Chciałbym przeznaczyć na ten cel ok. 1500 zł. Możecie mi polecić coś

    komputer musi byc nowy czy moze byc uzywka? jesli to drugie- to bierz
    jakiegos uzywanego thinkpada (jeszcze od IBMa)- np T43P (model 'P' ma
    matryce o lepszej rozdzielczosci).

  • 5. Data: 2010-06-07 08:04:20
    Od: Szymon von Ulezalka <s...@g...com>

    w sumie t60 (tez jeszcze od ibm) tez nie sa jakos super drogie, np ten

    http://www.allegro.pl/item1058278275_ibm_t60_coreduo
    _14_sxga_2gb_160gb_ati_x1300_fv_gw.html
    (nie, nie jestem sprzedawca jakby co)

  • 6. Data: 2010-06-07 08:13:34
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Uzytkownik "Szymon von Ulezalka" <s...@g...com> napisal w
    wiadomosci
    .googlegroups.com...
    >w sumie t60 (tez jeszcze od ibm) tez nie sa jakos super drogie, np ten

    Tez mysle ze seria T4*/T6* to dobry wybór.

    --
    marfi

  • 7. Data: 2010-06-07 08:31:10
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > komputer musi byc nowy czy moze byc uzywka? jesli to drugie- to bierz
    > jakiegos uzywanego thinkpada (jeszcze od IBMa)- np T43P (model 'P'
    > ma matryce o lepszej rozdzielczosci).

    Doprecyzuje: "P" w modelach serii T4x oznacza przede wszystkim
    grafike FireGL zamiast tozmaitych wersji mobility radeonow.
    Poza tym zazwyczaj byly tam tez montowane najmocniejsze
    dostepne w danej chwili procesory, wiecej pamieci i td.
    Matryce byly rozne. Owszem - spotykalo sie 15" 1600x1200
    ale tez 14" 1400x1050 (taka jak w niektorych wersjach bez "P").

    Po drugie - decydujac sie na T43 akurat trzeba liczyc sie
    z nieszczesnym mostkiem SATA-PATA powodujacym
    wnerwiajacy blad "2010" z dyskami twardymi innymi niz
    dedykowane.

    Wiecej o tym (i nie tylko) tutaj:
    http://www.thinkwiki.org/wiki/Problem_with_non-Think
    Pad_hard_disks

    Ale poza tym - nie sposob sie nie zgodzic. Bardzo fajne maszyki. :)

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 8. Data: 2010-06-07 09:02:21
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Aż strach pomyśleć jak młodzież z pcp odpowiedziałaby na pytanie o młotek do zwykłego
    wbijania calowych gwoździ w deskę...

    -----

  • 9. Data: 2010-06-07 09:29:52
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Aż strach pomyśleć jak młodzież z pcp odpowiedziałaby na pytanie
    > o młotek do zwykłego wbijania calowych gwoździ w deskę...

    Nie wiem jak tam mlodziez ale ja bym powiedzial, ze jesli masz wibic
    jeden gwozdz, to starczy otoczak. Ale jesli masz tym zarabiać na zycie,
    to warto wybrac mlotek ciesielski, z wygodna, profilowana rekojescia
    dobrze tlumiaca wstrzasy...

    Poza tym - trollujesz.

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 10. Data: 2010-06-07 15:56:34
    Od: Artur Mathes <a...@g...com>

    Dziękuję za konkretne propozycje. Chciałbym zapytać co sądzicie o
    laptopach ASUSA, gdyż w tej cenie można kupić kilka modli - nowych, z
    gwarancją.

    Pozdrawiam,
    T.