  • 51. Data: 2010-05-09 19:01:58
    Temat: Re: Mam problem - zakup telewizora
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    On Thu, 6 May 2010, zenek wrote:

    | Poczytaj testy :
    | W skrocie urzadzenie dziala bez problemow w jednym pomieszczeniu
    | na powiechni kilku metrow, taniej wyjdzie kupic dlugi kabel HDMI.

    Co do opinii podawanych na forach, to wiesz ...
    Sam nie testowalem, wiec nie mam zdania.

    Jest natomiast oczywiste, ze jezeli nie ma koniecznosci stosowania
    WiFi, to nie nalezy go stosowac.

    Kazdy z nas bawil sie z WiFi i wie, ze bywa to roznie.
    Mnie na typowych D-linkach, udawala sie miec przyzwoity sygnal
    w odleglosci 9 km (odkryty teren), a takze tracic polaczenie przy
    10-20 m. Wszystko zalezy od topologi.
    Tutaj mamy dodatkowo pasmo troche bardzej czyste 5GHz, ale
    i trudniejsze.

    Mozna tez zastosowac model z modemem PLC (siec energetyczna):
    http://www.itrio.pl/download/PDF/itrio_catalog.pdf

    Urzadzenie otrzymywany sygnal musi kompresowac, scalac z innymi
    sygnalami (audio, sterujace). Przed wyslaniem mozna do sygnalu dolozyc
    dodatkowe bity korekcyjne ...

    Wyslanie strumienia ~30 Mbps w miare niezawodnie, na niewielkie
    odleglosci (dziesiatki m.) nie powinno stanowi duzego problemu,
    (nawet z Blu-ray'a ~40Mbs). Natomiast aktualnie jest kosztowne
    - wiec cena urzadzen ~2 kzl.

    Pzdr.J.P.