  • 21. Data: 2012-02-21 19:35:21
    Temat: Re: Mam już dosc
    Od: 'Tom N' <n...@1...dyndns.org.invalid>

    Jarek Pudelko w <news:jhvq27$1m31$1@alfa.ceti.pl>:

    > I tak najlepsi sa ci, ktorzy jada prosto przez skrzyzowanie z wlaczonym
    > kierunkiem w lewo bo droga z pierwszenstwem skreca w prawo, a oni
    > zjezdzaja z glownej jadac prosto.
    > No i ich bracia w tym uczynku, ktorzy na tym samym skrzyzowaniu nie
    > wlaczaja kierunku w prawo skrecajac w prawo bo przeciez droga z
    > pierwszenstwem skreca w prawo...

    Pomyśl chwilę co lepsze, gdy zobaczysz
    stojący pojazd, na skrzyżowaniu jak wyżej

    a) wiesz, że chce zjechać ze skrzyżowania prosto/lewo, bo sygnalizuje lewym
    kierunkiem
    b) nie wiesz czy się zepsuł, albo kierownik zasłabł, bo nic nie sygnalizuje

    Rozpatrz sytuacje, gdy jedziesz z różnych kierunków i zauważasz stojący
    pojazd, oraz odpowiedz w czym przeszkadza Ci i jak wprowadza w błąd
    sygnalizowanie

    > I tym samym mozna by zmienic przepis, ze kierunkowskaz nie sluzy do
    > sygnalizacji zmiany kierunku jazdy albo pasa ruchu ale do sygnalizacji
    > opuszczania drogi z pierwszenstwem ;P

    Czyli na skrzyżowaniu nie wjedziesz na inny pas ruchu, pomimo, że wyznaczony
    pas ruchu prowadzi w prawo, na szerokim wyznaczonym pasie gdy omijasz
    rowerzystę też go nie włączasz, bo nie zmieniasz kierunku ani pasa ruchu?

    --
    Tomasz Nycz

  • 22. Data: 2012-02-21 22:31:41
    Od: "KrisPolska" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Jarek Pudelko" <j...@b...ceti.pl> napisał w
    wiadomości news:jhvq27$1m31$1@alfa.ceti.pl...

> [...]
    >

    > I tym samym mozna by zmienic przepis, ze kierunkowskaz nie sluzy do
    > sygnalizacji zmiany kierunku jazdy albo pasa ruchu ale do sygnalizacji

    a czym sie rozni zakaz skretu na krzyzowce w prawo
    od nakazu jazdy w lewo jedynym mozliwym ?

    czy zakazu maja pierwszenstwo od nakazu i sa czytelniejsze?

  • 23. Data: 2012-02-22 09:17:14
    Od: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl>

    W dniu 2012-02-21 22:31, KrisPolska pisze:

    > a czym sie rozni zakaz skretu na krzyzowce w prawo
    > od nakazu jazdy w lewo jedynym mozliwym ?

    Funkcjonalnie niczym sie nie rozni lecz nie bardzo rozumiem o co Ci
    chodzi :)
    Sugerujesz, ze jesli jest nakaz jazdy w lewo to takiego skretu na
    skrzyzowaniu w lewo nie trzeba sygnalizowac kierunkowskazem bo przeciez
    gdzie indziej NIE DA SIE pojechac?

    Jesli tak to od razu zapytam skad ktos nadjezdzajacy chocby z przeciwka
    bedzie wiedzial, ze:

    1. masz nakaz skretu w lewo
    2. bedziesz skrecal w lewo
    ?

    widzi auto wjezdzajace na skrzyzowanie bez kierunkowskazow = moze liczyc
    na to, ze bedziesz jechal prosto (pomijajac na chwile zasade
    ograniczonego zaufania :). Konsekwencji takiego "moze liczyc na to,
    ze..." moze byc wiele.

    > czy zakazu maja pierwszenstwo od nakazu i sa czytelniejsze?

    Hmm.. subiektywnie odpowiem, ze tak. Zakazu sa czytelniejsze :)

    --
    jarek

  • 24. Data: 2012-02-22 09:28:07
    Od: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl>

    W dniu 2012-02-21 19:35, 'Tom N' pisze:

    > Pomyśl chwilę co lepsze, gdy zobaczysz
    > stojący pojazd, na skrzyżowaniu jak wyżej
    >
    > a) wiesz, że chce zjechać ze skrzyżowania prosto/lewo, bo sygnalizuje lewym
    > kierunkiem

    Jesli sygnalizuje lewym kierunkiem to MOGE zalozyc, ze bedzie skrecal w
    lewo.

    > b) nie wiesz czy się zepsuł, albo kierownik zasłabł, bo nic nie sygnalizuje

    Skoro nie sygnalizuje to MOGE zalozyc, ze bedzie jechal prosto

    Tak samo jak ZAKLADAM, ze bedzie skrecal w prawo gdy widze prawy
    kierunek :)

    > Rozpatrz sytuacje, gdy jedziesz z różnych kierunków i zauważasz stojący
    > pojazd, oraz odpowiedz w czym przeszkadza Ci i jak wprowadza w błąd
    > sygnalizowanie

    Od razu powiem, skrzyzowanie w ksztalcie typowego krzyza. Jedziesz "od
    dolu". Droga głowna skreca w prawo. Ty bedziesz jechal prosto i dajesz
    (w moim rozumieniu BLEDNIE) kierunek w lewo. Pieszy, ktorych chce ZA
    skrzyzowaniem (gorna odnoga) przejsc przez ulice widzi Twoje auto z
    kierunkiem w lewo. Zaklada, ze bedziesz skrecal bo przeciez dales
    kierunek w lewo a kto by dawal w lewo skoro pojedzie prosto. Wchodzi na
    jezdnie. Bum... niespodzianka. Kierunek w lewo, pojechal prosto.

    Tak, nie zachowal (pieszy) ostroznosci. A kto go zrobil w przyslowiowego
    konia?

    Taki przykladow mozna podawac bez liku.

    > Czyli na skrzyżowaniu nie wjedziesz na inny pas ruchu, pomimo, że wyznaczony
    > pas ruchu prowadzi w prawo,

    Znaczy mam zmieniac pas na srodku skrzyzowania i pytasz czy z kierunkiem
    czy bez? Bo nie rozumiem.

    > na szerokim wyznaczonym pasie gdy omijasz
    > rowerzystę też go nie włączasz, bo nie zmieniasz kierunku ani pasa ruchu?

    Wlaczam kierunek, sygnalizujac manewr dla tych za mna, zeby w rowerzyste
    nie wjechali - czyli moja sygnalizacja nie wprowadza nikogo w blad -
    bede wykonywal jakis manewr zwiazany z kierunkiem "w lewo". Czy to
    bedzie skret w nastepna przecznice, czy ominiecie
    dziury/rowerzysty/pieszego etc. nie ma znaczenia - sygnalizuje
    pozostalym kierowcom, ze bede cos robil "w lewo". W przykladzie o
    skrzyzowaniu, o ktorym pisalem wyzej NIE WLACZE kierunku w lewo jadac
    prosto bo nie robie nic "w lewo" :)

    --
    jarek

  • 25. Data: 2012-02-24 00:33:04
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "Excite" <n...@n...bedzie.pl> napisał w wiadomości

    > Robią to ponieważ nikt ich nie nauczył prawidłowego używania
    > kierunkowskazów. A to że nie dostają mandatów ....[ciach]

    A widział kto ostatnio policjanta na ulicach albo dwóch
    albo dwóch z psem, albo jedneo z pojęciem o przepisach RD?
    Klakson jedynym nauczycielem, szkoda, że tak niedoceniany....

    Feromon

  • 26. Data: 2012-02-24 00:36:30
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "'Tom N'" <n...@1...dyndns.org.invalid> napisał w
    wiadomości news:120221.193521.pms.2630@int.dyndns.org.invalid..
    .

    Mój nauczyciel jazdy mawiał:
    "Jedź tak, jakby wszyscy inni chcieli cię rozjechać..."

    Feromon

  • 27. Data: 2012-02-24 21:40:42
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Feromon" <f...@w...pl>

    > Klakson jedynym nauczycielem, szkoda, że tak niedoceniany....

    Zepsuł się od używania