  • 101. Data: 2017-10-21 00:11:14
    Temat: Re: Maly monitorek VGA
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 20 Oct 2017 18:29:19 +0200, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > karcie ATI. A co taki zdziwiony, Ty piszesz o czymś innym niż
    > wyciąłeś?

    Serio trzeba ci pisać wprost, ze oops jest objawem nie tylko
    "uszkodzonego sprzętu" a i softu? Na potrzebę tej dyskusji wybralem
    losowo to piewsze bo nie raczyłes wspomnieć wcześniej o już
    *zidentyfikowanych* problemach z ati. Daruj sobie takie wycieczki z
    dupy.

    > No ale działa z wystarczającym ratio awaryjnośc vs cena.
    > Przepraszam ze
    > nie kupilem prawidlowej serwerowni z klimatyzacją rackami i bardzo
    > drogimi pudełkami z dziurkami. Obiecuję że nastepnym razem będe
    > równie
    > mądry i nie zastosuje się do tej sugestii.

    Ze tak po ojcowsku ci powiem: nie pierdol.
    Oboje dobrze wiemy, że nic z powyższych nie potrzeba kupować by mieć
    stabilnie działajace narzędzie.
    Za 5 letnią płytę + 3GHz xeon quad zaplacilem 180 zl, ds
    faktycznie majątek.Wszystko chodzi jak należy i będzie chodzilo
    następne lata.

    --
    Marek

  • 102. Data: 2017-10-21 21:08:33
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 10/21/2017 12:11 AM, Marek wrote:
    > Serio trzeba ci  pisać wprost, ze  oops jest objawem nie tylko
    > "uszkodzonego sprzętu" a i softu?

    Tak, trzeba. Ponieważ mogę trywialnie udowodnić że czasem tylko softu.

    > Na potrzebę tej dyskusji wybralem
    > losowo to piewsze bo nie  raczyłes wspomnieć wcześniej o już
    > *zidentyfikowanych* problemach z ati.  Daruj sobie takie wycieczki z dupy.

    Przepraszam, zanim napisałem prośbe o monitor VGA powinienem oczywiście
    napisać również 40 stron elaboratu o problemach z ATI i zatykającym się
    sedesie bo nie wiadomo gdzie zajdzie trollo dyskusja. Sorry, obiecuje że
    zrobie to nastepnym razem. Albo nie.

    > Ze tak po ojcowsku ci powiem: nie pierdol. Oboje dobrze wiemy, że nic z
    > powyższych nie  potrzeba kupować by mieć stabilnie działajace narzędzie.
    > Za 5 letnią płytę  + 3GHz xeon quad  zaplacilem 180 zl

    Po co mi 3GHz Quad? To służy do wyrywania lasek? Moja zabawka ma format
    A4 i grubość ze 5 raz mniejszą niż tego Quada, nie posiada wentylatora,
    nie grzeje się bardziej niz ledwo ledwo, ma fajne zasilanie które
    pozwala zrobić UPS z samego akku. Jakies konkretne zalety używania Quada
    to przerzucania pakietów Facebooka i sporadycznego przeliczenia filmu z
    wakacji? Może wspominasz o tym urzadzeniu jako alternatywie do
    ogrzewania strychu? Moje kosztowało ze 30zł.

    > ,  ds faktycznie
    > majątek.Wszystko chodzi jak należy i będzie chodzilo następne lata.

    Chwalić Pana! Aż się popsuje oczywiście bądź łupsnie jakimś oopsem. Co
    oczywiście nie może miec miejsca bo to Quad z Hogwartu a soft pisali na
    Niewidocznym.

    Swoją drogą szerokie spektrum propozycji w tym wątku. Od Pi po Quad.
    Brakuje jeszcze Arduino i może czegoś na 12 rdzeniach HT.

  • 103. Data: 2017-10-21 22:04:47
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 21 Oct 2017 21:08:33 +0200, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > Tak, trzeba. Ponieważ mogę trywialnie udowodnić że czasem tylko
    > softu.

    Nie umiesz czytać? Wyraźnie napisałem "a i softu" co wolno tłumaczy
    się na "i/lub softu".

    > A4 i grubość ze 5 raz mniejszą niż tego Quada, nie posiada
    > wentylatora,
    > nie grzeje się bardziej niz ledwo ledwo, ma fajne zasilanie

    Tak tak. I waląc się co chwila gubi pliki. Ale poza tym jest
    zajebisty bo kosztował 30 zł. Rotfl.

    --
    Marek

  • 104. Data: 2017-10-21 22:20:32
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 10/21/2017 10:04 PM, Marek wrote:
    > Nie umiesz czytać? Wyraźnie napisałem "a i softu" co wolno tłumaczy się
    > na "i/lub softu".

    Bardzo wolno się tłumaczy, faktycznie.

    Czyli już zmiana zdania? Bo przed chwilą ktoś próbował mi wyjasniać że
    istnieje magiczne hardware na którym kernel nie robi oopsów a software
    nie ma bugów. Ziew.

    > Tak tak. I waląc się co chwila gubi pliki.

    Nie co chwila, nigdnie nie pisałem że co chwila gubi pliki w kontekscie
    routera. W zasadzie nigdzie nie pisalem że to router gubił mi pliki bo
    mój router obecnie wiesza się ze 3 razy do roku. Pliki a w zasadzie ich
    końcowki gubił mi komputer pomiarowy w zupełnie innych okolicznościach.
    Czyli znowu masz urojenia.

    > Ale poza tym jest zajebisty
    > bo kosztował 30 zł.  Rotfl.

    Jest absolutnie niezajebisty. Ale nie grzeje mi strychu co uważam za
    zaletę. Ba, smiem zaryzykować że jak by ten Quad był za 30zł to bym
    wziął jednak mojego Atoma do zadan jakie przed nim stoją. Ma wiele zalet
    z powodu braku zajebistości właśnie.

    Ale co, radzisz jednak aby do routowania facebooka brać xeona? Dysk M.2
    wystarczy? Może w raidzie ze cztery? GF 1050 będzie ok czy jednak Ti lub
    coś na Vega? A może coś z NUMA żeby było bardziej zajebiście? Poradź.
    Podobno z absurdalnych rozwiązań czasem rodzą się ... choć nie, nic sie
    nie rodzi.

  • 105. Data: 2017-10-22 00:33:44
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 21 Oct 2017 22:20:32 +0200, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > że
    > istnieje magiczne hardware na którym kernel nie robi oopsów a

    Ależ oczywiście, że istnieje i jest poza twoim zasięgiem, bo kosztuje
    trochę więcej niż 30 zł.

    > Ale co, radzisz jednak aby do routowania facebooka brać xeona? Dysk
    > M.2

    I już zmiana zdania? Jeszcze przed chwilą było obróbka filmów na
    routetze a teraz już tylko sam router, tak? Za chwilę się dowiemy,
    że tak na prawdę to nie jest wcale router ale migacz ledowy,

    > coś na Vega? A może coś z NUMA żeby było bardziej zajebiście?
    > Poradź.?

    Radzę ci już któryś raz bys zajął się czymś innym np. pracą
    fizyczną, co? Jest tyle teraz do wybudowania, dobra zmiana potrzebuje
    tez fachowców nie tylko "od komputerów".

    --
    Marek

  • 106. Data: 2017-10-22 10:13:45
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 10/22/2017 12:33 AM, Marek wrote:
    > Ależ oczywiście, że istnieje i jest poza twoim zasięgiem, bo kosztuje
    > trochę więcej niż 30 zł.
    > I już zmiana zdania? Jeszcze przed chwilą było obróbka filmów

    I dalej jest. Jesli 1.5h filmu w DV wyrobi się na H.264 w tydzień to
    będe zadowolony. Na BCM4704 wyrabiało się w pewnie w rok, więc masz
    dolne ograniczenie.

    > Radzę ci już któryś raz bys zajął się czymś innym np.  pracą fizyczną,

    No ale Twoje rady nie mają żadnego praktycznego sensu jak do tej pory,
    dlaczego uważasz że ta ma jakikolwiek?

    > co? Jest tyle teraz do wybudowania, dobra zmiana potrzebuje tez
    > fachowców nie tylko "od  komputerów".

    Świetnie, nie zginiesz więc wciskając ludzion 5-letnie xeony w miejsce
    gdzie Atom radzi sobie doskonale i to z naddatkiem. Dobra zmiana.

  • 107. Data: 2017-10-22 11:32:17
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 22 Oct 2017 10:13:45 +0200, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > No ale Twoje rady nie mają żadnego praktycznego sensu jak do tej
    > pory,
    > dlaczego uważasz że ta ma jakikolwiek?

    Oczywiście, że ma. Każde ograniczenie.trollingu na ma znaczenie.
    Zajmij się czymś bardziej pożytecznym niż trollingiem, wyjdzie ci na
    zdrowie. Radzę również dobrego psychologa.Polecam dr Kowalczyka, masz
    do niego bardzo blisko, kilkanaście min. samochodem.

    > Świetnie, nie zginiesz więc wciskając ludzion 5-letnie xeony w
    > miejsce
    > gdzie Atom radzi sobie doskonale i to z naddatkiem. Dobra zmiana.

    No faktycznie,, jestem pod wrażeniem dobrego "radzenia sobie" jakie
    zaprezentowałes,

    --
    Marek

  • 108. Data: 2017-10-22 13:55:32
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 10/22/2017 11:32 AM, Marek wrote:
    > Oczywiście, że ma. Każde ograniczenie.trollingu na ma znaczenie.

    A myslisz że dlaczego z toba rozmawiam zamiast roześmać się na
    idiotyczne porady i zakończyc temat tłuczony przez Ciebie tylko aby
    pokazać że masz dłuższego intelektualnego k...sa?

    > Zajmij
    > się czymś bardziej pożytecznym niż trollingiem, wyjdzie ci na zdrowie.

    Na razie zajmuje się różnymi pozytecznymi rzeczami a troli netowych
    zwalczam jako hobby.

    > Radzę również dobrego psychologa.Polecam dr Kowalczyka, masz do niego
    > bardzo blisko, kilkanaście min. samochodem.

    No i okazuje się że jesteś kolejnym internetowym wanna be psychiatrą.
    Ale żalosne.

    > No faktycznie,, jestem pod wrażeniem dobrego "radzenia sobie" jakie
    > zaprezentowałes,

    To czy robi to na Tobie wrażenie jest absolutnie nieistotne z punktu
    widzenia wszechświata. Przepraszam więc że nie będe podejmował działań
    aby zaimponować przypadkowemu misiaczkowi z zadupia internetu w
    jakimkolwiek temacie. Natomiast hodować, jak najbardziej.

  • 109. Data: 2017-10-23 09:41:55
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 22 Oct 2017 13:55:32 +0200, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > A myslisz że dlaczego z toba rozmawiam zamiast roześmać się na

    l bardzo dobrze, przynajmniej innym głowę nie zawracasz.

    > Na razie zajmuje się różnymi pozytecznymi rzeczam a troli netowych
    > zwalczam jako hobby.

    Rotf :)) Ubrał się diabeł w ornat i na mszę ogonem dzwoni. Uważaj
    żebyś z tego rozpędu sam siebie nie zwalczył, bo jesteś na dobrej
    drodze do tego.

    > No i okazuje się że jesteś kolejnym internetowym wanna be
    > psychiatrą.
    > Ale żalosne.

    Oj tak nie jęcz, z dobroci serca to było :).
    I nie psychiatrę proponuję a wpierw psychologa, na razie, ciesz się
    :).

    --
    Marek

  • 110. Data: 2017-10-23 11:26:44
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 15.10.2017 o 23:24, Sebastian Biały pisze:

    > To bardzo pomocne jak system nie wstał :)

    Stanowczą większość spraw związanych z administrowaniem powinno się dać
    załatwić przez ssh. Jeśli często ci się zdarza, że system nie wstaje to
    może potrzebujesz nowego routera.

    --
    pozdrawiam
    MD