  • 11. Data: 2011-01-28 23:36:09
    Temat: Re: Maksymalna długość kabla D-SUB
    Od: OMSON <o...@a...pl>

    Radosław Sokół napisał(a):

    > Kup wzmacniacz sygnału wizyjnego. Kosztuje to z 60 złotych
    > i pozwala uzyskać zasięg właśnie 15-20 metrów. Jeżeli za-
    > stosujesz dobry, gruby, niezależnie ekranowany przewód VGA
    > z fabrycznie zarobionymi i zalanymi wtyczkami, to jakość
    > będzie akceptowalna, ale przy niższych rozdzielczościach
    > (raczej 800x600 i 1024x768) i max 60 Hz.

    Ja używam w pracy kabla D-SUB długości 20 czy nawet 25m (gruby na
    centymetr lub więcej i zakończony filtrami) bez wzmacniacza sygnału.
    Łączę projektor mulimedialny z notebookiem/pecetem - rozdzielczość XGA.
    Obraz jest zadowalający - na tyle wyraźny, że widać go z końca sali
    konferencyjnej.
    Być może wysyłany na monitor byłby koszmarny... Tego nie wiem.

    Pzdr, OMSON

  • 12. Data: 2011-02-18 10:15:07
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 29.01.2011 00:36, OMSON pisze:
> [...]
    więcej i zakończony filtrami) bez wzmacniacza sygnału. Łączę projektor mulimedialny z

    Masz po prostu szczęście i dobry kabel :) Ja za to kupiłem
    kiedyś taki 1.5 m kabel VGA, że odbicia na obrazie z projek-
    tora widać gołym okiem i *bardzo* pogarsza to jakość odbioru.
    Jak widać najważniejszym parametrem jest klasa kabla (która
    najczęściej ma odbicie w jego grubości), a nie długość, choć
    od pewnego momentu i długość zaczyna mieć istotne znaczenie.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./