  • 1. Data: 2010-02-15 10:48:08
    Temat: Maemo i Moblin pogrzebane !!!
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Mowiłem ,ze Nokia robi paniczne ruchy. Własnie ogłoszono iz Maemo i
    Moblin idą ..... w cholere na śmietnik.

    Witamy nowy system MeeGo czyli sojusz Intela z Nokia (zabolał Android ?)

  • 2. Data: 2010-02-15 10:53:29
    Temat: Re: Maemo i Moblin pogrzebane !!!
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Jan Strybyszewski pisze:
    > Mowiłem ,ze Nokia robi paniczne ruchy. Własnie ogłoszono iz Maemo i
    > Moblin idą ..... w cholere na śmietnik.
    >

    > Witamy nowy system MeeGo czyli sojusz Intela z Nokia (zabolał Android ?)

    Przy okazji wystartowała strone www.meego.com system typowo
    konkurencyjny dla Androida skoro ma byc dla telewizorów netbookow itd.

  • 3. Data: 2010-02-15 12:51:27
    Od: Andrzej Rosa <b...@y...com>

    On 2010-02-15, Jan Strybyszewski <k...@...pl> wrote:
    > Mowiłem ,ze Nokia robi paniczne ruchy. Własnie ogłoszono iz Maemo i
    > Moblin idą ..... w cholere na śmietnik.

    Na śmietnik to się nadaje tytuł tego posta. Od kiedy połączenie dwóch
    projektów w jeden (szczególnie otwartych projektów) oznacza wywalanie
    czegokolwiek na śmietnik?

    > Witamy nowy system MeeGo czyli sojusz Intela z Nokia (zabolał Android ?)

    Może Android, a może Chrome OS? O tyle Nokia ma od Googla lepiej, że
    będą mieli ten sam system na smartfonach, MID i netbookach, a Google nie,
    co może być kłopotliwe, szczególnie gdyby w końcu smartbooki wypaliły.

    --
    Andrzej Rosa
    Working Gentoo flavor: http://www.funtoo.org

  • 4. Data: 2010-02-15 13:11:05
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Andrzej Rosa pisze:

    > Na śmietnik to się nadaje tytuł tego posta. Od kiedy połączenie dwóch
    > projektów w jeden (szczególnie otwartych projektów) oznacza wywalanie
    > czegokolwiek na śmietnik?

    Chodzi o nazwy .... pozatym w tytule akurat nic o smietniku nie ma.
    Po trzecie zas...tytul musi być "granatem" by sie dobrze trolowało.

    > Może Android, a może Chrome OS? O tyle Nokia ma od Googla lepiej, że
    > będą mieli ten sam system na smartfonach, MID i netbookach, a Google nie,
    > co może być kłopotliwe, szczególnie gdyby w końcu smartbooki wypaliły.

    Alez Android na smart i netbookach bedzie. Ba zasadniczo ten MeeGo nie
    bedzie na smartphonach tam bedzie Symbian. W sumie nie ma sie co
    spierac cieszy sojusz Intela i Nokii bo moze cos razem predzej wyklepia
    niz samotnie.

  • 5. Data: 2010-02-15 13:53:46
    Od: Andrzej Rosa <b...@y...com>

    On 2010-02-15, Jan Strybyszewski <k...@...pl> wrote:
    > Andrzej Rosa pisze:
    [...]
    > Alez Android na smart i netbookach bedzie.

    Chrome OS też będzie na netbookach, być może na smartbookach (niewiele
    stoi na przeszkodzie), więc oba systemy będą sobie nawzajem wchodzić w
    paradę. Nokia wchodząc "w Linuksa" IMHO starała się uzyskać system o z
    grubsza tej samej bazie kodu używanej na bardzo szerokiej gamie urządzeń.
    Google traci część zalet tego rozwiązania poprzez podział na Androida i
    Chrome OS.

    Cóż, zobaczymy co rynek ma do powiedzenia na ten tema.

    > Ba zasadniczo ten MeeGo nie
    > bedzie na smartphonach tam bedzie Symbian.

    MeeGo pewnie też będzie. Może jeszcze nie w tym roku, ale jestem
    przekonany, że przynajmniej w highendach będą go w końcu oferować.

    > W sumie nie ma sie co
    > spierac cieszy sojusz Intela i Nokii bo moze cos razem predzej wyklepia
    > niz samotnie.

    Z tym się zgodzę, przy czym do tej pory też nie klepali niczego
    samotnie. Ale fakt, że silniejsze skoordynowanie wysiłków powinno dać w
    efekcie lepszy produkt.

    (Ciekawe, że Intel zadziałał zgodnie z tym co głosił z ambony przy
    okazji promocji Moblina. Upierali się, że największą wadą Linuksa jest
    zbyt duża liczba dystrybucji i faktycznie pokazali, że nie mają nic
    przeciwko skreśleniu wypromowanej przez siebie marki na rzecz
    silniejszej integracji. Wcześniej wyglądało to dość zabawnie, bo klęskę
    urodzaju dystrybucji usiłowali leczyć tworząc kolejną. ;-))

  • 6. Data: 2010-02-15 13:59:27
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Andrzej Rosa pisze:
    > [...]
    >
    > Chrome OS też będzie na netbookach, być może na smartbookach (niewiele
    > stoi na przeszkodzie), więc oba systemy będą sobie nawzajem wchodzić w
    > paradę.

    Nie beda ... Chrome OS nie bedzie na zadnym telefonie.

> [...]
    >
    > MeeGo pewnie też będzie. Może jeszcze nie w tym roku, ale jestem
    > przekonany, że przynajmniej w highendach będą go w końcu oferować.

    MeeGo bedzie na nastepny N900 a Meamo 6 ma byc zgodny binarnie z MeeGo o
    zatopieniu nazwy Maemo nie zdecydowano kiedy ale kiedys napewno.

> [...]
    > silniejszej integracji. Wcześniej wyglądało to dość zabawnie, bo klęskę
    > urodzaju dystrybucji usiłowali leczyć tworząc kolejną. ;-))

    Pytanie co ma Intel w tym by promowac ARM ?

  • 7. Data: 2010-02-15 14:22:45
    Od: Andrzej Rosa <b...@y...com>

    On 2010-02-15, Jan Strybyszewski <k...@...pl> wrote:
    [...]
    > Nie beda ... Chrome OS nie bedzie na zadnym telefonie.

    Na netbookach będą oba, być może na smartbookach też, więc będą sobie
    wchodzić w paradę.

    [...]
    > Pytanie co ma Intel w tym by promowac ARM ?

    Port Moblina na ARM już ludzie zrobili, więc niewiele mają do stracenia.

  • 8. Data: 2010-02-15 14:29:28
    Od: Bart Ogryczak <b...@g...com>

    On Feb 15, 1:51 pm, Andrzej Rosa <b...@y...com> wrote:

    > Może Android, a może Chrome OS?  O tyle Nokia ma od Googla lepiej, że
    > będą mieli ten sam system na smartfonach, MID i netbookach, a Google nie,
    > co może być kłopotliwe, szczególnie gdyby w końcu smartbooki wypaliły.

    http://www.engadget.com/2010/02/12/compaq-airlife-10
    0-puts-android-os-snapdragon-cpu-and-an-ssd-b/

  • 9. Data: 2010-02-16 08:55:49
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Mon, 15 Feb 2010 13:51:27 +0100, Andrzej Rosa napisał(a):

    > Na śmietnik to się nadaje tytuł tego posta. Od kiedy połączenie dwóch
    > projektów w jeden (szczególnie otwartych projektów) oznacza wywalanie
    > czegokolwiek na śmietnik?

    Od kiedy Jan Strybyszewski tak stwierdzi. Modulo - jeżeli taki ruch
    zrobiłoby błogosławiony Steve, to wtedy wszystko jest w porządku. ;)

    (ciach...)

    [ Kobiety robią dla swojego wyglądu zewnętrznego to, za co handlarz ]
    [ używanymi autami poszedłby do więzienia. (Nick Nolte) ]

  • 10. Data: 2010-02-16 09:17:41
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Przemysław Ryk pisze:

    > Od kiedy Jan Strybyszewski tak stwierdzi. Modulo - jeżeli taki ruch
    > zrobiłoby błogosławiony Steve, to wtedy wszystko jest w porządku. ;)
    >
    > (ciach...)

    Oczywiscie bo kazdy kto nie pluje na kabłka jest napewno opłacany przez
    Stefana ? Czy leczysz sie u tego samego lekarza co Jaroslaw K. ?
    Zmien go nie pomaga ci.

    Ja o Maemo ty o swoich frustracjach i gastrycznych problemach z jablkami