  • 121. Data: 2012-06-22 09:55:40
    Temat: Re: Mackintosh (czy można żyć bez oddychania?)
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 22.06.2012 09:49, Maciek Babcia Dobosz pisze:
    > Ciekawy artykuł o wynikach badania firmy Sophos w zakresie wirusów na
    > Macach. I dwa ostatnie akapity:

    Kolejni naganiacze i to ma być dowód?

    > Warto więc może jednak poszukać antywirusa dla
    > Mac OS X...?"

    Przyznam szczerze, że pomimo że nie miałem żadnych objawów, to
    zastraszony wszechobecną "reklamą" wirusów na maka, parę razy, testowo
    zainstalowałem antywirusa i sprawdzałem komputery. I co? I nic.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 122. Data: 2012-06-22 09:57:05
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 22.06.2012 09:49, Mirek Ptak pisze:
    > iPhone (niekoniecznie najnowsza lista :) ):
    > chip (...) chip (...) chip (...) chip (...) chip (...) chip (...) chip (...) chip
    (...) chip (...) chip (...)

    Pan tak na poważnie? ;)

  • 123. Data: 2012-06-22 10:03:28
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 22.06.2012 09:52, Mirek Ptak pisze:
    > Sam zacząłeś - jaki masz dowód na to, że na Twoim macu nie siedzi sobie
    > teraz trojan/wirus/robak whatever?

    Bo nie siedzi. Jak udowodnić, że się nie jest wielbładem? Widać że nie
    siedzi. Nie ma żadnej podejrzanej aktywności. Dałem P. Przemkowi
    wyzwanie. Niech korzystając z jednej z moich maszyn go zawirusuje. Może
    ściągać pornole i instalowac cokolwiek chce, byle złapać wirusa. Nie
    podjął wyzwania. Tymczasem ja wystarczy że nie zajrzę przez miesiąc na
    windowsowego laptopa moich synów (oczywiście zabezpieczonego ile się da
    renomowanymi antywirusami, atyszpiegami, pozamykanymi portami i za
    firewallem) i przysłowiowego dziada i baby na nim tylko brakuje. Wirusy
    żrą się nawzajem bo już nie mają co innego. :)

    Naprawdę, co windziarzom tak zależy na znalezieniu dowodów na realność
    zagrożeń na Maca, skoro praktycy, na codzień ich używający tego problemu
    po prostu nie mają? Potrafi mi Pan odpowiedzieć na to pytanie?

  • 124. Data: 2012-06-22 10:05:57
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2012-06-22 09:30, *Tom01* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

    > Konstrukcją, producentem, awaryjnością.

    Konstrukcją - nie
    Producentem - nie (Dell w e6420 ma płytę główną od Tyan a alpple od Foxconn)
    Awaryjnością - być może, ale coś mi świta, że widziałem kiedyś
    statystykę awaryjności i apple wypada w niej słabiej od della i kilku
    innych marek - zresztą to zrozumiałe jak się widzi tą obudowę.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 125. Data: 2012-06-22 10:11:25
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2012-06-22 09:28, *Tom01* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
    > Wszystko sie da zhakować.

    Oczywiście, tylko niektóre systemy łamie sie w kilka godzin lub dłużej a
    OS X w kilka sekund.
    Z tego co widzę masz tez spore zaufanie do pracy na koncie użytkownika i
    to próbujesz przemycić w swoich postach, ale te włamania w sekundy to
    jest uzyskanie praw administratora. :)

    > Tymczasem makowcy normalnie pracują,
    > najczęściej nie stosują żadnej profilaktyki i zjawisko jest marginalne.

    Tu jest wszystko na ten temat :) - jeszcze raz zapytam, skąd w takim
    razie wiesz, że nie jesteś częścią botnetu?

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 126. Data: 2012-06-22 10:14:49
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2012-06-22 09:14, *Neo* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

    > Następny pecet? Nikogo nie chce obrazić. Nie obrażaj się o byle co,
    > człowieku.
    >
    > Jest miłym człowiekiem i prowadzi rzetelną dyskusję.
    >
    > A jak Ty nie jesteś człowiekiem tylko pecetem, to jesteś po to, żeby
    > służyć ludziom a nie się na nich obrażać ;D

    Mój detektor trolli się odzywa :) może bezpodstawnie? :)
    O obrażaniu pisałem do Tom01 w kontekście pisania per pan na liście :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 127. Data: 2012-06-22 10:19:33
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 22.06.2012 10:05, Mirek Ptak pisze:
    > Producentem - nie (Dell w e6420 ma płytę główną od Tyan a alpple od
    > Foxconn)

    Być może, nie znam tego konkretnego modelu. Mówiąc o podobieństwu, mam
    na myśli te serie klepane przez Foxconna, z takimi samymi ekranami i
    tyle samo kosztujące co MBP. Poza stylistyką ja tam większych różnic nie
    widzę. Poza bardziej pod publikę, czyli chłodnym niebieskim
    podświetltniem w ekranach DELLa.

  • 128. Data: 2012-06-22 10:22:57
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2012-06-22 09:57, *Tom01* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

    > Pan tak na poważnie? ;)

    Jeszcze raz mi panem wyjedź to... :)
    skopiowałem całość, ale jest tam też:
    TFT-LCD Screen Sanyo Epson, Sharp, TMD Japan Touch screen
    overlay Balda Germany Camera module Altus-Tech, Primax, Lite
    On Taiwan Passive components Cyntec Taiwan Connector and
    cables Cheng Uei, Entery Taiwan

    W macbookach pro płyty do niedawna były produkcji Intela.

    Sens jest taki, że foxconn niekoniecznie jest "producentem" sprzętu
    apple - sporo modułów dociera z innych fabryk.
    No ale pierwotna myśl sie tu rozmydla, a jest nią to, że apple składa
    swoje produkty z wytworów innych producentów czemu próbowałeś zaprzeczyć :)
    Oczywiście inni robią podobnie, ale nie o to chodzi :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 129. Data: 2012-06-22 10:23:24
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 22.06.2012 10:11, Mirek Ptak pisze:
    > ale te włamania w sekundy to
    > jest uzyskanie praw administratora. :)

    No właśnie. Czyli co to za włam? Może jeszcze kiedy hasło jest rokiem
    urodzenia albo po prostu naklejone na monitorze. :)

    > Tu jest wszystko na ten temat :) - jeszcze raz zapytam, skąd w takim
    > razie wiesz, że nie jesteś częścią botnetu?

    Proszę mi podać procedurę sprawdzenia. Swoją, żeby nie było że
    stronnicza. Wykonam i przedstawię wyniki. Nawet na kilku maszynach.

  • 130. Data: 2012-06-22 10:24:53
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2012-06-22 10:03, *Tom01* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

    > Bo nie siedzi.

    Uff - to spoko :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --